هیجان انگیزترین تفریحات جزیره بالی را از دست ندهید!

هیجان انگیزترین تفریحات جزیره بالی را از دست ندهید!

اندونزی جهان‌گردی

تفریحات جزیره بالی، به دلیل موقعیت جغرافیایی آن که یکی از جزیره‌های زیبا و توریستی کشور اندونزی است و در محل تلاقی اقیانوس آرام و هند قرار دارد بسیار مورد توجه هستند. اما اینکه نام جزیره بالی را تاکنون شنیده‌اید یا خیر، مسئله دیگری است؛ ولی بهتر است بدانید که این جزیره به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت زیبای آن یکی از بهترین جزایر توریستی اندونزی است.

جزیره بالی در اندونزی و بر پایه فرهنگ شرقی، مهد خدایان است و از این رو معابد متعددی در این جزیره ساخته شده است. از طرفی جزیره بالی به‌دلیل قرارگیری بین اقیانوس آرام و هند، محل مناسبی برای تفریحات آبی است و برای این امر هم می‌توان از قدم زدن در سواحل شروع کنید. پس اگر برای آشنایی با تفریحات جزیره بالی آماده هستید، در ادامه با ما همراه شوید تا تفریحات سرگرم‌کننده‌ای را برای جزیره بالی پیش روی شما بگذاریم.

هیجان انگیزترین تفریحات جزیره بالی

جزیره بالی فاصله چندان زیادی با خط استوا ندارد و در بیشتر روزهای سال از آب و هوای گرم و مرطوبی برخوردار است. دقیقا همین موضوع باعث شده تا جزیره بالی در فصل‌های بهار و تابستان برای انواع تفریحات آبی مناسب باشد.

قدم زدن در سواحل، غذا خوردن در رستوران مهیج فرانکشتاین، تماشای حیوانات با سافاری و تماشای آبزیان مختلف از نزدیک و انواع ورزش‌های آبی از جمله هیجان‌انگیزترین تفریحات جزیره بالی هستند. در ادامه به ابعاد بیشتری از هیجان‌انگیزترین کارهایی که باید در جزیره بالی انجام دهید، پرداخته می‌شود.

تفریحات جزیره بالی

لذت قدم ‌زدن در سواحل شن و ماسه‌ای

اگر به قدم زدن در سواحل شن و ماسه‌ای و تماشای موج‌های آرام و خروشان علاقه دارید، می‌توانید در سواحل جزیره بالی قدم بزنید و هیجان و آرامش را در لحظه احساس کنید. سواحل سانور، قارچ، بالنگان، بیاس توگال، مرجانی آمِد، سیاه بالیان، گرین‌بُل، جیمباران و سمینیاک از زیباترین سواحل جزیره بالی هستند که از تنوع بالایی برخوردار هستند. در این سواحل زیبا امکانات رفاهی متنوعی تعبیه شده است که به شما امکان تجربه انواع تفریحات آبی مهیج را می‌دهد.

این موضوع باعث شده است تا شما بتوانید همراه با دیگر گردشگران به بهترین نحو ممکن از تک تک لحظات خود در جزیره بالی لذت ببرید.شما می‌توانید در سفر خود به جزیره بالی با قدم زدن و استراحت در سواحل زیر، تجربه‌های متفاوتی را تجربه کنید:

  • تماشای درختان نارگیل و استراحت در سواحل ماسه‌ای و سفیدرنگ بیاس توگال
  • احساس آرامش و سکوت در ساحل گرین‌بل
  • تماشای غروب آفتاب در ساحل سیاه‌رنگ و عجیب بالیان
  • تماشای ساحل مواج و خروشان بالنگان
  • انجام تفریحات لوکس در ساحل جیمباران
  • استراحت و خروپف کردن در ساحل آرام سانور
قدم زدن در ساحل از تفریحات جزیره بالی

غذا خوردن در رستوران فرانکشتاین

لذت غذا خوردن در رستوران فرانکشتاین که دارای اتمسفری کاملا ترسناک است، می‌تواند زمان صرف ناهار و شام را با دیگر اوقات متفاوت کند. رستورانی که خدمه‌اش نوشیدنی را در کیسه خون و سُس‌ها را در سُرَنگ قرار می‌دهند.

جالب آنکه غذا را خدمه‌ای با لباس‌های ترسناک برای مشتریان می‌آورند و حین غذا خوردن مشتریان، مقابل آن‌ها نمایش‌هایی با تم ترسناک اجرا می‌کنند. پس تصمیم خود را پیش از وارد شدن به این رستوران بگیرید ک آیا می‌خواهید در کمال آرامش غذای خود را میل کنید یا با اندکی هیجان، آن را لذتت‌بخش‌تر می‌کنید.

ورزش‌های آبی

ورزش‌های آبی در مرکز تفریحات آبی و هیجان‌انگیز جزیره بالی قرار دارند و می‌توان انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی را در این دسته قرار داد. شما می‌توانید با قایق‌سواری، جت‌اسکی، موج‌سواری، رفتینگ و بناناسواری لحظاتی خاص و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

پرواز با پاراگلایدر بر فراز جزیره بالی و فرود بر روی آب‌های این جزیره و پرتاب به آسمان از روی آب با فلای‌برد از دیگر ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز جزیره بالی است. پس اگر قصد دارید تا تفریحی بجز آب‌تنی و شنا انجام دهید، ورزش‌های آبی می‌توانند جایگزین مناسبی برای شما باشند.

ورزش های آبی از تفریحات جزیره بالی

تماشای حیوانات از نزدیک با سافاری

جزیره بالی سراسر هیجان و زیبایی است و تفریحات هیجان‌انگیز مختلفی از جمله تماشای حیوانات از نزدیک را آن هم با سافاری برای گردشگران فراهم کرده است. آب و هوای گرم و مرطوب، ولی متنوع جزیره بالی شرایطی را فراهم آورده تا پوشش گیاهی این جزیره از تنوع بالایی برخوردار باشد و زیستگاه حیوانات مختلفی است.

از این رو شما فرصت بازدید از حیوانات را در پارک وحش جینیار خواهید داشت که در جنوب جزیره بالی قرار دارد. در بخش‌های مختلفی از این پارک، حیوانات وحشی و اهلی کمیابی نگهداری می‌شوند. از جمله حیوانات نگهداری شده در این پارک وحش می‌توان به گورخر، کرگدن، شیر و ببر اشاره کرد.

اما ویژگی مثبتی که این حیات وحش را با بسیاری از باغ وحش‌های دیگر جهان متمایز می‌کند، امکان تماشای حیوانات از نزدیک با سافاری است. شما می‌توانید سوار بر یک کامیون که در پشت آن یک قفس در بسته قرار دارد، در میان بخش‌های مختلف پارک وحش گردش کنید. ضمنا نگران امنیت قفس و کامیون نباشید، زیرا سافاری این باغ وحش از امنیت بالایی برخوردار است.

تماشای کوسه‌ها از نزدیک با غواصی

اگر تاکنون از نزدیک به تماشای کوسه‌ها پرداخته‌اید، ولی صرفا این کوسه‌ها را از پشت آکواریوم تماشا کرده‌اید، اکنون فرصت این را خواهید داشت تا از نزدیک‌تر به تماشای کوسه‌ها بپردازید. شنا کردن و غواصی در آکواریوم کوسه‌ها می‌تواند لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. شما می‌توانید در موزه کوسه‌ها، آن‌ها را از نزدیک و زیر آب تماشا کنید و به آن‌ها غذا دهید. پس اگر جسارت بازدید و غواصی در کنار کوسه‌ها را دارید، این فرصت را از دست ندهید.

تماشای کوسه ها از تفریحات جزیره بالی

سوار زیردریایی شوید

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیزی که می‌توانید در جزیره بالی انجام دهید، سوار زیردریایی Odyssey شدن است که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و خاص باشد. ناشناخته‌ها، موجودات عظیم‌الجثه و عجیب و به‌طورکلی زیبایی‌های دریای بالی را می‌توان در اعماق دریا و سوار بر زیردریایی اودیسی در عمق 46 متری تماشا کرد. اگرچه شاید تصور کنید که سوار بر زیردریایی ترسی تجربه نخواهید کرد، ولی با توجه به عمق 46 متری که زیر دریا قرار می‌گیرید، می‌تواند تن شما را بلرزاند.

زیردریایی سواری از تفریحات اندونزی

تاب‌ سواری و بالی سوئینگ در ارتفاع

اما از آب‌های بالی که اندکی فاصله بگیرید، شما امکان تاب‌سواری و بالی سوئینگ در ارتفاعات سواحل و جنگل‌های جزیره بالی را خواهید داشت. بسیاری از تاب‌سواری‌های دیگر در مقابل تاب‌سواری و بالی سوئینگ جزیره بالی سوسول‌بازی است؛ زیرا شما می‌توانید تا سقف 91 متر از درخت‌های نخل آویزان شوید و تاب‌سواری کنید و از تماشای مناظر لذت ببرید؛ البته اگر فرصت و جرات تماشای مناظر را از ارتفاعات داشته باشید.

فیل‌ سواری در پارک فیل‌ها

فیل‌سواری یکی از سنت‌های قدیمی اقوام بومی بسیاری از سرزمین‌های آسیای شرقی است و شما می‌توانید در پارک فیل‌ها به فیل‌سواری بپردازید. شما در پارک فیل‌ها امکان آشنایی و بازدید از مجموعه‌ای شامل یادبود و داستان زندگی فیل‌ها را خواهید داشت. حمام روزانه فیل‌ها و موزه‌های با استخوان ماموت از دیگر بخش‌های پارک فیل‌ها هستند که می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید.

رستوران‌های سنتی و دریایی و فروشگاه‌های متنوعی نیز در این پارک وجود دارند که امکان خرید سوغاتی و صرف غذا را برای شما فراهم کرده‌اند. اما مهم‌ترین نکته جذابی که در این پارک وجود دارد، امکان سوار شدن بر فیل‌های پارک است که چه لذتی از لذت سوار شدن در پارک فیل‌ها وجود دارد. پس اگر به فیل‌سواری و آشنایی با فیل‌ها و ماموت‌ها علاقه دارید، این گوی و این میدان که فرصتی مناسب برای تجربه یک هیجان است.

کوه‌های آتشفشانی فعال

کوه‌های آتشفشانی فعال را نمی‌توان در مکان‌های زیادی پیدا کرد، برای مثال در کشور ایران، آتشفشان فعالی وجود ندارد. اما در جزیره بالی کوه‌های آتشفشانی فعالی از قبیل آگونگ، باتور و کینتامانی وجود دارند. لازم به ذکر است که وجود همین کوه‌های آتشفشانی فعال، در مناطق اطراف خود آب و هوای پاک، پوشش گیاهی متنوع و مناظر شگفت‌انگیزی را ایجاد و فراهم کرده‌اند.

برای تماشای کوه‌های آتشفشانی فعال باید تجهیزات کوه‌نوردی و صخره‌نوردی همراه خود داشته باشید و برای یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز خود را از میان روستاهای اطراف به پای این کوه‌ها برسانید. برای این امر باید یک مسیر چند ساعته را از میان روستاهای اطراف طی کنید و البته توجه داشته باشید که از نزدیک شدن به ارتفاعات این کوه‌ها خودداری کنید؛ زیرا احتمال فوران کرد این کوه‌های آتشفشانی وجود دارد.

عکاسی در شب از کوه آتشفشان آلونگ می‌تواند یک قاب زیبا را ایجاد کند و پیشنهاد می‌شود از یک تور گردشگری بومی برای کوه‌نوردی استفاده کنید.

شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های جزیره بالی

یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین کارهایی که می‌توان در جزیره بالی انجام داد، شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های جزیره بالی است. جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی که معمولا با موسیقی، رقص، آواز، نورپردازی، رنگ، هنر، سنت و به‌طورکلی شادی و سرور همراه هستند. فستیوال‌های جزیره بالی در واقع رویدادهای خاص و جذابی هستند که برای زنده نگه‌داشتن سنت و فرهنگ اجداد خود در زمان و مکان مختص به خود برگزار می‌شوند. از مهمترین جشنواره‌ها و فستیوال‌های جزیره بالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
تفریحات وان ترکیه

فستیوال هنری بالی (Bali Arts Festival)

این فستیوال که با رقص و موسیقی سنتی همراه است، از اواسط ماه ژوئن تا اواسط ماه جولای معادل با تیرماه در دنپاسار برگزار می‌شود.

جشنواره بادبادک‌ها (Kite Festival)

این جشنواره در ماه‌های ژوئن و اوت برگزار می‌شود و در این جشنواره، اهالی جزیره بالی سوار بر کایت‌های بزرگ در آسمان ساحل سانور به پرواز درمی‌آیند. در واقع بخش اصلی این جشنواره در پایان ماه ژوئن انجام می‌گیرد و اهالی بالی همراه با لباس‌های محلی و رنگارنگ خود سوار بر کایت‌های بزرگ خود می‌شوند. البته در این فستیوال که جشنواره بادبادک‌ها نام دارد، اهالی بالی بادبادک‌های رنگارنگی را در آسمان جزیره به پرواز درمی‌آورند.

عید نایپی (Nyepi)

عید نایپی عبارت است از مراسم سال نوی هندوها که در سال 2019 مصادف با روز هفتم ماه مارس بود. جالب آنکه در روز عید نایپی اهالی بالی کسب و کار را رها کرده و مشغول به عبادت و انجام اعمال مذهبی چون روزه و سکوت می‌شوند.

در روز عید تردد در جزیره و خیابان‌های آن ممنوع می‌شود و حتی هیچ پروازی در فرودگاه‌های شهر و کشورهای که عید نایپی در آن‌ها برگزار می‌شود، انجام نمی‌شود. این در حالی است که در روز قبل از عید نایپی، اهالی بالی سوار بر ماکت‌ها و عروسک‌های غول‌پیکری که به مثابه نیروهای اهریمنی هستند، در خیابان‌های این جزیره رژه می‌روند.

مراسم گالنگان و کونینگن (Galungan and Kuningan)

مراسم مذهبی و سنتی گالنگان و کونینگن، یکی از بهترین و محبوب‌ترین جشنواره‌هایی است که در جزیره بالی برگزار می‌شود. اهالی بالی بر این باورند که در این جشنواره 10 روزه که هر 210 روز یکبار برگزار می‌شود، ارواج اجدادشان به دیدار سرزمین خود به زمین فرود می‌آیند. در حین برگزاری این مراسم مذهبی، جاده‌های جزیره بالی با سبدها و فانوس‌های بامبو مزین می‌شوند و جلوه زیبایی در سراسر جزیره ایجاد می‌کنند. اهالی بالی در این روزها با بهترین لباس‌های خود همراه با سبدهای پر از میوه در سراسر جزیره جشن گرفته و یاد اجداد خود را زنده نگه می‌دارند.

فستیوال موسیقی بالی (Ultra beach Bali Festival)

فستیوال موسیقی ساحل برتر، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فستیوال موسیقی جزیره بالی است که سالانه در شهر سیمیناک برگزار می‌شود. در این فستیوال موسیقی، تعداد زیادی از گروه‌های موسیقی مطرح جهان، نوازندگان، دیجی‌ها و … شرکت می‌کنند. فستیوال موسیقی بالی در بین گردشگران بالاخص جوانانی که از این جزیره بازدید می‌کنند، محبوبیت بالایی دارد.

فستیوال محلی نوسا دوآ (Nusa Dua Festival)

فستیوال محلی نوسا دوآ یکی دیگر از فستیوال‌های موسیقی و البته هنری پرطرفداری است که در سواحل جنوب شرقی جزیره بالی برگزار می‌شود. این جزیره به مدت یک هفته در بازه ماه‌های اکتبر و نوامبر برگزار می‌شود و جشنی سراسر خلاقیت و شادی است.

مردم ساکن جزیره بالی در این روزها مسابقات گروهی و دوستانه مختلفی برگزار می‌کنند و غذاهای محلی و سنتی خود را سرو می‌کنند. یکی دیگر از جذابیت‌های این فستیوال، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و اتوموبیل‌های آنتیک است که شرایطی را برای آشنایی با سنت، فرهنگ و تاریخ این جزیره فراهم می‌کند.

تفریحات آبی جزیره بالی

جزیره بالی یکی از بهترین مکان‌های گردشگری جهان در شرق آسیا و کشور اندونزی است که برای تفریحات آبی امکانات مناسبی را فراهم کرده است. بالی را می‌توان یکی از پرچمداران اصلی تفریحات آبی در میان جزایر جهان به‌شمار آورد. جزیره‌ای که امکان انجام تعدادی از مهیج‌ترین تفریحات آبی متنوع شامل موج‌سواری، رفتینگ، بناناسواری، غواصی، اسکوترسواری زیر دریا و شنا با کوسه‌ها را فراهم کرده است. پس اگر برای انجام تفریحات بالی لحظه‌شماری می‌کنید، در ادامه با معرفی بیشتر تفریحات آبی جزیره بالی با ما هم‌قدم شوید.

رفتینگ در رودخانه

یکی از بهترین تفریحات آبی مهیجی که می‌توان در آب‌های جزیره بالی انجام داد، رفتینگ در آب‌های رودخانه خروشان آیونگ است که در میان این جزیره جریان دارد. جالب آنکه در کشور ما به رفتینگ در رودخانه، قایق‌سوارید در رودخانه وحشی می‌گویند و این تفریح به‌عنوان یک ورزش آبی هم شناخته می‌شود.

اگرچه شدت جریان آب رودخانه در سطح چالش رفتینگ تاثیر بسزایی دارد، ولی این تفریح برای کودکان تا حدودی خطرناک محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر قصد دارید تا کودکان خود را همراهتان سوار قایق کنید، باید ملاحظات امنیتی را اعم از استفاده از جلیقه نجات و کلاه ایمنی برای آنان در نظر بگیرید.

رودخانه آیونگ حدود ۱۱ کیلومتر طول دارد و از منطقه پایاگان به‌سمت منطقه تگالالانگ سرازیر می‌شود. شما در طول رفتینگ در مسیر این رودخانه و با جریان‌ آب به‌سمت آبشارهای خروشان و تماشایی این منطقه مواجه می‌شوید. شما همچنین می‌توانید علاوه‌بر رودخانه آیونگ، در رودخانه‌های ملانگیت و تلاگا واجا تفریح رفتن را تجربه کنید.

موج‌سواری و جت اسکی

بسیاری از سواحل جزیره بالی برای موج‌سواری و انجام تفریحاتی چون جت اسکی سواری مناسب هستند. از این رو شما می‌توانید با تجربه چالش‌های هیجان‌انگیز، لذت سواری بر موج‌های کوچک و بزرگ دریا را با روح خود لمس کنید. از طرفی شما می‌توانید با اجاره جت اسکی در ساحل تانجونگ بنوآ از این تفریح لوکس لذت کافی ببرید، هرچند استفاده از جلیقه نجات را فراموش نکنید.

بنانا‌سواری

بناناسواری یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین تفریحات آبی در جزیره بالی است که سوار بر قایق‌های زردرنگ با ظاهری موزی انجام می‌گیرد. در واقع بناناسواری بدین صورت است که گروهی سوار بر یک قایق موزی‌شکل توسط یک قایق موتوری کشیده می‌شوند. حتی در سواحل جنوبی کشورمان یعنی در سواحل خلیج فارس هم تفریحاتی مشابه با بناناسواری انجام می‌شوند که لذت خاص خود را دارند.

بناناسواری محدودیت 4 تا 6 نفره دارد و شما می‌توانید همراه با دوستان و خانواده خود ضمن استفاده از جلیقه نجات، این تفریح آبی مهیج را تجربه کنید. برای تجربه بناناسواری باید به ساحل تانجونگ بنوآ در جزیره بالی سفر کنید و با پرداخت تقریبا 475 روپیه به‌ازای هر نفر از این تفریح آبی لذت ببرید.

غواصی

غواصی در آب‌های اقیانوس‌های آرام و هند که جزیره بالی در محل تلاقی آن‌ها قرار گرفته است، یکی دیگر از محبوب‌ترین تفریحات آبی جزیره بالی است. شما می‌توانید با غواصی در آب‌های آزاد به تماشای یک کشتی شکسته، صخره‌های مرجانی اعماق اقیانوس، ماهی‌های استوایی و رنگارنگ، سفره ماهی‌ها، اسب دریایی، ستاره دریایی و انواع آبزیان بپردازید.

سواحل سانور، تولامبن، تانجونگ بنوآ، مرجانی آمِد و منجانگان محل‌هایی هستند که می‌توانید در آب‌های اقیانوس غواصی کنید.

شنا با کوسه‌ها

اگر تاکنون از نزدیک کوسه‌ها را تماشا نکرده‌اید و یا حتی اگر تجربه تماشای کوسه‌های آکواریوم را داشته‌اید، اکنون می‌توانید در آب‌های جزیره بالی با کوسه‌ها شنا کنید. این کوسه‌ها که در موزه کوسه‌ها نگهداری می‌شوند، در واقع بخشی از برنامه حفاظت از کوسه‌های بالی هستند. شما می‌توانید با بازدید از این مجموعه به این کوسه‌ها غذا داده و با آن‌ها شنا کنید.

اسکوتر‌سواری در زیر دریا

اسکوترسواری زیر دریا در اطراف جزیره بالی یکی دیگر از تفریحات آبی هیجان‌انگیز و جالبی است که می‌توانید در سفر به جزیره بالی انجام دهید. شما می‌توانید با گذاشتن یک کلاه حبابی بر روی سر با میدان دید بالا و سرعت 2 کیلومتر بر ساعت تا عمق 20 متر زیر سطح آب را تماشا کنید. هدایت اسکوتر چالش چندان سختی نیست و کافی است تا دسته آن را به هر سمتی که می‌خواهید بچرخانید و دستگیره‌ها را برای افزایش سرعت فشار دهید. اسکوترسواری در زیر دریا می‌تواند جایگزین مناسبی برای غواصی در آب‌های جزیره بالی باشد.

تفریحات شبانه جزیره بالی

جدا از تفریحات آبی جزیره بالی، امکانات رفاهی و تفریحی متعددی برای جوانان فراهم شده است تا تفریحاتی را به‌صورت شبانه هم تجربه کنند. در واقع جزیره بالی هر آنچه که برای سرگرم شدن لازم دارید را در خود جای داده است، ولی به‌طورکلی تفریحات شبانه جزیره بالی شامل موارد متنوعی می‌شوند. از رقص و پایکوبی در کلاب‌های شبانه و ساحلی گرفته تا صرف شام بر روی کشتی و تماشای جشنواره‌های خیابانی که همگی رفاه حال گردشگران بالاخص جوانان را فراهم کرده‌اند. پس اگر اهل عشق و حال و تفریحات شبانه هستید، خیالتان راحت باشد که جزیره بالی شما را ناامید نخواهد کرد.

شادی در رستوران ها و کافه های شبانه‌ و ساحلی

جزیره بالی همانطور که قبل‌تر هم به آن اشاره شد، تفریحات شبانه و ساحلی متعددی دارد که می‌توانید شبی را به شادی، رقص و پایکوبی در آن‌ها بپردازید. به عبارت دیگر از تفریحات آبی و روزمره خسته شدید، نگران نباشید که شب‌ها هم شور و حال دیگری در جریان است. رفتن به رستوران های شبانه و ساحلی جزیره بالی را می‌توان یکی از تفریحاتی به‌شمار آورد که شاید در طول روز آن را پیدا نکنید. تفریحات ساحلی جزیره بالی در سواحل مناطق کوتا، اونگاسان و سمینیاک برپا می‌شوند و سه مکان پرطرفدار این جزیره عبارتند از:

  • Mozaic Bali
  • Potato Head Beach
  • Ku De Ta
  • رستوران شبانه Mirror Bali Lounge
  • رستوران شبانه Velvet & Hypnotized
  • رستوران شبانه Boshe VVIP Club
  • نایت رستوران Jenja

رستوران های ساحلی جزیره بالی بیشتر برای خانواده‌ها مناسب هستند، ولی احتمالا جوانان رقص و پایکوبی در رستوران های شبانه را ترجیح دهند.

شام روی کشتی‌های تفریحی

اگر علاقه‌ای به رقص و پایکوبی در کلاب‌های شبانه را ندارید، اصلا نگران نباشید که گزینه‌های متعدد دیگری برای تفریح در شب‌های بالی خواهید داشت. شما می‌توانید در عوض کلاب‌های شبانه و ساحلی، با صرف یک شام رمانتیک دونفره یا خانوادگی بر روی یک کشتی تفریحی شب را به زیبایی سر کنید. این کشتی‌های لوکس تفریحی از امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برخوردار هستند و حتی سرگرمی‌های شبانه‌ای را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند.

این کشتی‌ها بیشتر برای زوج‌های جوان و پرانرژی که تازه ازدواج کرده‌اند، مناسب هستند و برای ماه عسل و سالگرد ازدواج می‌توانند انتخاب رمانتیک و خاطره‌انگیزی باشند. کشتی تفریحی Bali Hai Cruises، یکی از محبوب‌ترین و البته بزرگ‌ترین تورهای سفر با کشتی‌های لوکس است که شما می‌توانید از غروب خورشید به مدت 4 ساعت دور جزیره بالی بچرخید. در این کشتی نوشیدنی‌ها و غذاهای باکیفیت و در سطح بین‌المللی ارائه می‌شوند و در حین صرف شام برای شما موسیقی زنده هم نواخته می‌شود.

تماشای جشنواره‌های خیابانی

کشور اندونزی حدود 275 میلیون نفر جمعیت دارد و چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود؛ از این رو کشوری با این میزان از جمعیت، فرهنگ‌ها، سنت‌ها و مذاهب مختلفی را در خود جای داده است. در واقع این کشور سرشار از افراد با نژاد، قومیت، فرهنگ و عقاید مختلف است و از این رو می‌توان در خیابان‌های جزیره بالی به تماشای جشنواره‌های مختلف بپردازید.

از رقص‌های فرهنگی در معابد باستانی و خیابان‌های قدیمی گرفته تا تماشای جشنواره‌های خیابانی و تئاترهای مدرنی که سناریوهای جذابی را پیاده‌سازی می‌کنند. در تئاترهای جزیره بالی بیش از 150 بازیگر و عروسک‌های خیمه شب‌بازی ساعاتی را برای نمایش و سرگرم کردن شما وقت می‌گذارند. در این بین نمایش‌های دیگری با رقص سنتی برگزار می‌شوند و هنرمندان و رقاصان به اجرای نمایش و زمزمه موسیقی می‌پردازند. این هنرمندان و رقاصان سعی دارند تا با حرکات و رفتار خود شما را سرگرم کنند.

بازارگردی شبانه در خیابان‌های بالی

بازارگردی و خرید سوغات هر شهر و کشوری یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید در سفرهای داخلی و خارجی خود انجام دهید. بازارگردی شبانه در خیابان‌های بالی شما را با فرهنگ و سوغات جزیره بالی آشنا می‌کند. شما در بازارگردی شبانه می‌توانید با تست خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های محلی این جزیره به سفر خود رنگ و بوی دیگری ببخشید.

شب‌های جزیره بالی همانطور که اشاره شد، زنده و شاداب هستند و تا ساعات پایانی شب می‌توانید در کوچه‌بازارهای این جزیره پیاده‌روی کنید. در بازارهای سنتی و مراکز خرید این جزیره انواع خوراکی و نوشیدنی، پوشاک، سوغات و دیگر کالاهای اصیل و برند به فروش می‌رسند. شما می‌توانید در بازارگردی شبانه در جزیره بالی به خرید اقلام و سوغات زیر بپردازید:

  • صنایع دستی چوبی اعم از مجسمه‌ها، دکوری‌ها و ماسک‌های چوبی حکاکی شده
  • مجسمه‌های سنگی یا سرامیکی
  • نقاشی های بالیایی
  • محصولات اسپا بالیایی شامل چوب بخور، شمع‌های سرامیکی زیبا، یک ویال اسانس، روغن‌های ماساژ یا صابون‌های ارگانیک و عطرهای گل‌های استوایی مانند فرانجی‌پانی و یاس
  • لباس‌های سنتی و رنگارنگ بالی
  • لباس‌های ساحلی یا تابستانی
  • لباس‌های خیابانی و مد روز
  • زیورآلات نقره‌ای دست‌ساز
  • ابزارآلات موسیقی سنتی گاملان (ساز گاملان بالی)
  • دیسک‌های موسیقی سنتی گاملان بالی
  • پارچه‌های باتیک سنتی بالی و اندونزیایی
  • ادویه‌های معطر و عود معطر بالی
  • شکلات های بالی شامل قهوه لواک، شکلات‌های ارگانیک شیری، سیاه و بادام
  • سارونگ

مکان‌های تفریحی در جزیره بالی

جزیره بالی تفاوت‌های زیادی با دیگر جزایر توریستی در اندونزی و سایر کشورهای جهان دارد و آن تنوع بالای جاذبه‌های گردشگری اعم از طبیعی، تاریخی و تفریحی است. جزیره بالی نمونه منحصربه‌فردی از یک جزیره توریستی است که کوه‌های آتشفشانی فعال، شالیزارهای پلکانی تگالالنگ، دره سید من و سواحل مختلفی را در خود جای داده است. از طرفی این جزیره دارای یک پارک آبی بنام واتربوم، جنگل‌های استوایی و اوبود مانکی، آبشار سکومپول، معابد هندو نیز هست. پس در ادامه معرفی مکان‌های تفریحی جزیره بال با ما همانند همیشه همراه باشید.

پارک آبی واتربوم بالی (Waterbom Bali)

پارک آبی واتربوم بالی یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در جنوب شرق آسیا است که بیش از 20 سرسره آبی متنوع برای سنین مختلف دارد. سرسره‌های این پارک آبی برای هر نوع سلیقه‌ای با هر رده سنی به‌صورت خلاقانه‌ای طراحی شده‌اند. این موضوع باعث است تا شما بتوانید همراه با دوستان و همراهان خود از درون تونل‌های تاریک و طولانی این پارک آبی، هیجان را به‌طور کامل احساس کنید.

از بهترین و جذاب‌ترین سرسره‌های پارک آبی واتربوم بالی می‌توان به سرسره‌های سوپربول، کلیماکس، و بومرنگ اشاره کرد. هرکدام از این سرسره‌ها، تجربه‌ای خاص را مبتنی بر هیجان و سرعت متفاوت را فراهم آورده‌اند.

البته پارک آبی واتربوم بالی با مساحتی بالغ بر ۳.۸ هکتار دارای بیش از ۱۰۰ وسیله بازی و تفریحی مختلف است. کیفیت آب و استانداردهای بالای ایمنی این پارک آبی را می‌توان از ویژگی‌های برجسته پارک آبی واتربوم بالی محسوب می‌شود.

در پارک آبی واتربوم بالی چندین رستوران و کافه، بازارچه و … تعبیه شده است که برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده‌اند. یک استخر بزرگ برای شنا و موج‌سواری در پارک آبی واتربوم بالی در نظر گرفته شده است. پس در بازدید از پارک آبی واتربوم بالی تردید نکنید، زیرا این پارک آبی، مکان مناسبی برای تفریح همراه با خانواده و دوستان است.

شماره تلفن062361755676
ساعت کاریتمامی روزهای هفته از ساعت 9 تا 18
هزینه بلیط365,500 روپیه اندونزی برای یک روز کامل
آدرسJl. Kartika Plaza, Tuban, Kec. Kuta, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

معبد پورا اولون دانو براتان (Pura Ulun Danu Bratan Temple)

معبد پورا اولون دانو براتان یکی از معروف‌ترین، قدیمی‌ترین و زیباترین معابد جزیره بالی در کشور اندونزی است. این معبد تاریخی در قرن 17 میلادی بر روی ساحل دریاچه براتان که دومین دریاچه بزرگ در جزیره بالی است، درست در ارتفاعات کوه‌های منطقه بدوگول ساخته شده است.

این معبد تاریخی به‌‌دلیل موقعیت مکانی خاص خود از زیبایی‌‌های طبیعی مناطق اطراف بی‌بهره نبوده است و یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود. معبد پورا اولون دانو براتان برای الهه آب و زندگی بر روی آب‌های دریاچه براتان ساخته شده است؛ زیرا بنابر اعتقاد اهالی بالی آب این دریاچه که نقش مهمی در آبیاری زمین‌های کشاورزی و باغات دارد، از برکات الهه آب و زندگی نشات می‌گیرد.

بسیاری از گردشگران خارجی به‌دلیل معماری زیبا و شرقی معبد پورا اولون دانو براتان و آشنایی با دیگر مذاهب و فرهنگ‌ها از این معبد بازدید می‌کنند. ضمنا لازم به ذکر است که اگر شما هم قصد داشتید تا از این معبد زیبا بازدید کنید، می‌توانید در اطراف دریاچه از قایق‌سواری و ورزش‌های آبی مهیج هم لذت ببرید. یکی از باغ‌های گیاه‌شناسی زیبای جزیره بالی در فاصله نزدیکی از معبد پورا اولون دانو براتان قرار دارد که می‌توانید در گردش خود از آن هم بازدید کنید.

جالب آنکه اهمیت تاریخی و فرهنگی این معبد به قدری بالا است که تصویر آن بر روی اسکناس‌های 50,000 روپیه‌ای اندونزی ثبت شده است. از دیگر معابد معروف جزیره بالی می‌توان به معبد تاناه لوت، معبد بساکی، معبد اولوواتو، معبد فیل‌ها، تیرتا اِم پول، گوا گاجا و لوهور لمپویانگ اشاره کرد.

شماره تلفن06282146129292
ساعت کاریتمامی روزهای هفته از ساعت 7 تا 19
هزینه بلیط50,000 روپیه اندونزی
آدرسDanau Beratan, Candikuning, Kec. Baturiti, Kabupaten Tabanan, Bali 82191, Indonesia

ساحل کوتا بالی (Kuta Beach Bali)

ساحل کوتا بالی یکی از معروف‌ترین و پرترددترین سواحل جزیره بالی است که به تفریحاتی آبی بالاخص موج‌سواری اختصاص داده شده است. ساحل کوتا در جنوب جزیره بالی واقع در روستای کلوراهان قرار گرفته است. ساحل کوتا بالی به‌دلیل شن و ماسه‌های طلایی‌رنگ و موج‌های آرام و خروشان کوچک و بزرگی که گهگاهی آرامش ساحل را برهم می‌زند، قلب گردشگران را به دست آورده است. ساحل کوتا بالی مکان مناسبی برای شنا، موج‌سواری و انجام انواع تفریحات آبی است؛ همچنین لازم به ذکر است که این ساحل میزبان کلاب‌های ساحلی شبانه است و جوانان و خانواده‌ها را غرق در شادی می‌کند.

ساحل کوتا علاوه‌بر ویژگی‌های طبیعی و تفریحات متنوعی که دارد، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی متنوعی را در خود جای داده تا نیاز تمام گردشگران را رفع کند. پس شما با خیال راحت می‌توانید در یکی از رستوران‌های ساحلی این منطقه، لذت چشیدن طعم غذاهای دریایی، محلی و بین‌المللی را تجربه کنید. بهترین زمان برای بازدید از ساحل کوتا بالی در فصل تابستان و تعطیلات عید کریسمس است که فعالیت‌های تفریحی و جشنواره‌های مناسبتی به اوج هیجان خود می‌رسند.

ساعت کاریتمامی روزهای هفته از ساعت 12 تا 24
آدرسKuta, Badung Regency, Bali, Indonesia

سواحل جزایر نوسا دوآ (Nusa Dua Beach)

سواحل جزایر نوسا دوآ سه جزیره متصل به یکدیگر هستند که به‌دلیل ساحل شنی سفیدرنگ و آب‌های سفید و کریستالی زیبایی خاصی دارند. سواحل جزایر نوسا دوآ در فاصله 20 کیلومتری از جزیره سانور قرار دارد و می‌توانید با قایق‌های موتوری به این جزیره برسید. سواحل این سه جزیره مکان‌های مناسبی برای شنا، موج‌سواری، کایاک‌سواری، پدل‌برد سواری، غواصی و تماشای کشاورزان محلی مرجان‌ها و جلبک‌هایی دریایی هستند.

در ساحل جزایر نوسا دوآ بالی امکانات رفاهی و اقامتی متنوعی از جمله رستوران‌ها، خانه‌های درختی و هتل‌های لوکس پنج ستاره است. در سواحل این سه جزیره محل‌های مناسبی برای غواصی مانند خلیج کریستال و مانتا پوینت وجود دارد، که می‌توانید مرجان‌های زیبا و انواع آبزیان بالاخص انواع ماهی‌ها را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که جاده‌های جزایر نوسا دوآ بالی برای موتورسواری مناسب هستند.

بسیاری از مناطق این سه جزیره بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند و برای طبیعت‌گردی هم پیشنهاد می‌شوند. موزه پاسیفیکا یکی دیگر از مکان‌های گردشگری جزایر نوسا دوآ است که مجموعه‌ای از صنایع دستی، آثار تاریخی و فرهنگی در آن نگهداری می‌شود. در موزه این سه جزیره، می‌توانید از مجموعه گسترده‌ای از آثار هنری بیش از 200 هنرمند با قدمت بیش از 2,500 سال بازدید کنید.

آدرسBenoa, South Kuta, Badung Regency, Bali, Indonesia

دره سید من (Sidemen valley)

دره سید من در شمال شرق منطقه ابود بالی قرار دارد و در واقع مناطق گسترده‌ای از روستاهای جزیره بالی و شالیزارهای برنج را هم در بر می‌گیرد. دره سید من در فاصله زمانی تقریبی 90 دقیقه‌ای زا شمال شرق منطقه ابود بالی قرار دارد و زمین‌های سرسبز و حاصلخیزی را شامل می‌شود. از شالیزارهای پلکانی برنج گرفته تا مزارع قهوه و درختان کاکائو که کوه آگونگ را در در دوردست مناظر زیبای آن‌ها می‌توان مشاهده کرد.

اگر اهل کوه‌نوردی و قله‌نوردی باشید که می‌توانید همین مسیر را پیش بگیرید تا از این کوه صعود کنید، در غیر این‌صورت می‌توانید در استراحتگاه‌های یوگا روح خود را آزاد کنید. در این دره شما می‌توانید به تماشای تئاترهای خیابانی و سنتی، خانه‌های سنتی بالی و شالیزارهای برنج رفته و شبی را در ویلاهای لوکس روستاهای این دره اقامت گزینید.

آدرسKarangasem Regency, Bali, Indonesia

آبشار سکومپول (Sekumpul Waterfall)

آبشار سکومپول یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعی جزیره بالی است که در منطقه بوللنگ قرار دارد. این آبشار مجموعه‌ای از هفت آبشار کوچک و بزرگ است که از ارتفاعات سرچشمه می‌گیرد و به زیبایی سرازیر شده و منظره‌ای خیره‌کننده و آرامش‌بخش را ایجاد کرده‌اند. آبشار سکومپول دارای پوشش گیاهی متنوع و سرسبزی است که به‌دلیل طبیعت بکر و دست‌نخورده‌اش، مکانی فوق‌العاده خاص برای طبیعت‌گردی، کمپینگ و عکاسی است.

برای بازدید از آبشار سکومپول، بازدیدکنندگان باید مسیرهایی پیاده‌روی چالش‌برانگیزی را طی کنند تا از میان انبوه درختان جنگل‌های استوایی و رودخانه‌های پرآب خروشان عبور کنید. بنابراین، بهتر است تا پیش از سفر، خود را برای یک گردش چالش‌برانگیز آماده شوید، ولی شک نکنید که ارزشش را دارد. بازدید از آبشار سکومپول به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان توصیه می‌شود، چرا که خنکای آب و صدای آرامش‌بخش آن، روح تازه‌ای به شما می‌بخشد.

ساعت کاریتمامی روزهای هفته از ساعت 8 تا 17
هزینه بلیط20,000 روپیه اندونزی برای مشاهده آبشار و 150,000 روپیه اندونزی برای پیاده‌روی تا آبشار
آدرسBebetin, Sawan, Buleleng Regency, Bali, Indonesia

شالیزارهای پلکانی برنج تگالالنگ (Tegalalang Rice Terraces)

شالیزارهای پلکانی برنج تگالالنگ یکی از بهترین مکان‌های تفریحی جزیره بالی هستند که طبیعت سرسبز و طراحی موزاییکی و پلکانی آن‌ها جذاب و تماشایی است. علاوه‌بر آنکه می‌توانید در کلبه‌های چوبی و ویلاهای لوکس به استراحت بپردازید و از تماشای مناظر بیرون از پنجره لذت ببرید، می‌توانید جنگل‌های استوایی هم گردش کنید. نوشیدن قهوه‌های این منطقه هم که لذت خاص خودش را دارد، نوشیدن قهوه‌ای که تازه و خوش‌طعم است. شالیزارهای پلکانی برنج تگالالنگ را به‌صورت یک روش قدیمی بالی آبیاری می‌کنند که به آن سوباک گفته می‌شود.

روستاهای پچنگ و کمبوهان دو روستایی هستند که شالیزارهای پلکانی برنج در آن‌ها قرار گرفته‌اند. چگونگی طراحی سیستم آبیاری سنتی این شالیزارها جای بسی بحث و تامل دارد، ولی چیزی که واضح است، اوج هنر اجداد اهالی این منطقه در مدیریت آب را نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های روستاهای اطراف شالیزارهای پلکانی برنج تگالالنگ را بازدید کنید و تعدادی از سوغاتی‌های محلی این روستاها را خریداری کنید.

از طرفی به هیچ عنوان، البته اگر جراتش را دارید و برای شما خطرناک نیست، فرصت تاب‌سواری در ارتفاعات جنگل‌های جزیره را از دست ندهید. بالی سوئینگ و تاب‌سواری در ارتفاعات ساحل جنگل‌های جزیره از درختان نخلی که شما را تا 91 متر به پرواز در خواهند آورد، هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی است. ضمنا لازم به ذکر است که نام شالیزارهای پلکانی برنج تگالالنگ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ساعت کاریتمامی روزهای هفته از ساعت 6 تا 19
هزینه بلیط25,000 روپیه اندونزی به‌ازای هر نفر
آدرسJl. Raya Tegallalang, Tegallalang, Kec. Tegallalang, Kabupaten Gianyar, Bali 80561, Indonesia
شالیزار از تفریحات جزیره بالی

جزیره بالی؛ جزیره‌ای مملو از تفریحات هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی

جزیره بالی، جزیره‌ای سراسر شگفتی و زیبایی است، جزیره‌ای که هر آنچه که می‌تواند یک گردشگر و مسافر را سرگرم و راضی کند را در خود جای داده است. از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی گرفته تا معابد قدیمی و سواحل زیبایی که محل مناسبی برای انجام انواع تفریحات آبی هستند.

از طرفی فرهنگ غنی و متنوع اندونزی باعث شده است تا جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلفی در جزیره بالی برگزار شوند. این جشنواره‌ها و مکان‌های تفریحی، مطابق با هر دین و آیینی، هر سلیقه و رده سنی، تفریحات مناسبی طراحی و فراهم شده‌اند. اما بیش از هر چیزی، آنچه که واضح است، جزیره بالی یکی از بهترین جزایر توریستی شرق آسیا و کشور اندونزی است که سالانه میزبان گردشگران خارجی زیادی است.

اینکه در یک هتل پنج ستاره سکونت گزینید یا یک کلبه چوبی و خانه بولی به شما بستگی دارد؛ اینکه طبیعت‌گردی را ترجیح می‌دهید یا استراحت در ساحل و هر کار دیگری که در این جزیره انجام خواهید داد، همگی به سلیقه و تصمیم شما بستگی دارد. در نهایت نظر خود را با درباره جزیره بالی و تفریحات این جزیره با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

پارک آبی واتربوم بالی، معبد پورا اولون دانو براتان، ساحل کوتا بالی، سواحل جزایر نوسا دوآ، دره سید من، آبشار سکومپول و شالیزارهای پلکانی برنج تگالالنگ.

بهترین زمان برای سفر به جزیره بالی در بازه زمانی ماه‌های آوریل تا اکتبر معادل با اردیبهشت‌ماه تا مهرماه است که اقلیم منطقه خشک است.

رفتینگ در رودخانه، موج‌سواری و جت اسکی، بنانا‌سواری، غواصی، شنا با کوسه‌ها و اسکوتر‌سواری در زیر دریا.

سواحل نوسا دوآ، سانور، قارچ، کوتا بالی، بالنگان، بیاس توگال، مرجانی آمِد، سیاه بالیان، گرین‌بُل، جیمباران و سمینیاک.

فستیوال هنری بالی، جشنواره بادبادک‌ها، عید نایپی، مراسم گالنگان و کونینگن، فستیوال موسیقی بالی و فستیوال محلی نوسا دوآ.

در پارک آبی واتریوم امکانات رفاهی و وسایل تفریحی مناسبی از قبیل سرسره‌های متنوع، اسلایدهای آبی، استخرهای مختلف، رودخانه‌های آبی و پارک بازی برای رده‌های سنی مختلف فراهم شده است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید