بام تهران کجاست؟ | آشنایی با امکانات و تفریحات بام

بام تهران کجاست؟ | آشنایی با امکانات و تفریحات بام

استان تهران ایرانگردی شهر تهران

یکی از مکان‌های جذابی که در طول اقامت در تهران می‌توانید به آنجا بروید، بام تهران است.  بام تهران در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد که در ارتفاع 1830 متری با گذر از کاروانسراها شروع شده و به اولین ایستگاه تله کابین توچال در ارتفاع 1910 متری از سطح دریا ختم می‌شود. بام تهران رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودهای زیادی دارد به راحتی می‌توانید از منوهای ایرانی و بین‌المللی استفاده کنید.

بام تهران کجاست؟

بام تهران کجاست؟ که به عنوان مرتفع‌ترین نقطه شهر شناخته می‌شود، این بام یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌های تهران است. آب و هوای مطبوع کوهستانی همراه با مناظر خیره‌کننده، افراد زیادی را تشویق می‌کند تا در از این مکان دیدن کنند. بام‌تهران امکانات بسیار خوبی دارد که می‌توان به رستوران‌ها، زیپ لاین، سورتمه و مینی بوس‌های الکترونیکی اشاره داشت.

علاقه‌مندان به بانجی جامپینگ این فرصت را دارند اولین باشگاه بانجی جامپینگ تهران را امتحان کنند. کسانی که به تیراندازی با کمان و تنیس نیز علاقه‌مند هستند این مجموعه ورزشی از صبح تا نیمه شب پذیرای عموم مردم است.

همچنین یکی از طولانی‌ترین تله کابین‌ها به نام تله کابین توچال به طول 7.5 کیلومتر در این مکان ساخته شد و دارای 7 ایستگاه است و از آنجایی که پیست اسکی توچال در مرحله هفتم قرار دارد، علاقه‌مندان به اسکی بیشتر سوار تله کابین می‌شوند. با ایستادن در مرتفع‌ترین نقطه شهر، چشم اندازی به چشم انداز رویایی غروب و طلوع خورشید و از ارتفاع بالابر کل شهر خواهید داشت.

بام تهران کجاست؟

چرا بازدید از بام تهران پیشنهاد می‌شود؟

بام‌تهران در زمره جذاب‌ترین و خوش‌آب وهواترین جاذبه‌های گردشگری تهران قرار دارد که نمای مسحور کننده و شگفت‌انگیزی از شهر دیدنی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. بام تهران بهترین و زیباترین مکان برای ثبت تصاویر خاطره‌انگیز و ماندگار در شهر تهران است که امکانات رفاهی زیادی از قبیل فروشگاه لوازم ورزشی، دکه، بوفه، سینمای چند بعدی، شهربازی و فود کورت توچال به نمایش می‌گذارد. در این مکان تفریحات هیجان‌انگیز و مفرح زیادی وجود دارد که می‌توان به بانجی جامپینگ، زیپ لاین، صخره نوردی و بگ جامپ را پیشکش ورزشکاران و شیفتگان اشاره کرد.

چرا بازدید از بام تهران پیشنهاد می‌شود؟

بهترین دسترسی به بام تهران کجاست؟

بام تهران در انتهای خیابان ولنجک واقع شده و به مسیر بزرگراه شهید چمران، خیابان یامان و مناطق شمالی تهران منتهی می‌شود. دسترسی به بام‌تهران از مسیرهای متعددی صورت می‌گیرد، برای کسانی که با وسایل نقلیه شخصی سفر می‌کنند می‌توانند از بزرگراه چمران شمالی به خیابان ولنجک بروند.

با تجهیز به پارکینگ خودرو و موتور سیکلت، بازدیدکنندگان می‌توانند از ایمنی وسایل نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و در زیبایی محیط غوطه‌ور شوند.

حمل و نقل عمومی دسترسی مسافران به این مکان دیدنی فراهم می‌کند. با سوار شدن خط تاکسی میدان تجریش امکان کاوش بی‌وقفه برایتان فراهم می‌شود. بام تهران با اولویت دادن به ایمنی و سایش بازدیدکنندگان اقدامات ایمنی را با جدیت در سرتاسر محل انجام می‌دهد.

دسترسی به بام تهران

مسیر بام تهران با ماشین شخصی

مسیر بام تهران با ماشین شخصی بزرگراه چمران است و با رفتن این مسیر وارد خیابان یمن می‌شوید و سپس از انتهای خیابان ولنجک بالای می‌روید. از انتهای خیابان از سمت راست حرکت کنید و وارد توچال و بام تهران می‌شوید‌. بهترین مسیر برای رفتن به بام‌تهران استفاده از لوکیشن و گوگل مپ است.

دسترسی به بام تهران با مترو

برای رفتن به بام‌تهران با مترو کافی است در ایستگاه مترو تجریش پیاده شوید و سپس با تاکسی میدان تجریش به ولنجک و بام تهران بروید.

دسترسی به بام تهران با اتوبوس

اگر می‌خواهید با اتوبوس به بام تهران بروید باید اتوبوس‌های تندرو (BRT) خط میدان ولنجک و پایانه شهید افشار را سوار شوید و به سمت ایستگاه 17 تابناک بروید و از آنجا ادامه مسیر با تاکسی‌ها و ماشین‌های سواری ادامه دهید.

ساعت کاری و هزینه ورودی بام‌تهران

بام تهران از ساعت پنج صبح تا نیمه شب پذیرای میزبانان عزیز است و برای گردش به هیچ‌گونه هزینه نیاز نیست.

پارکینگ بام تهران کجاست؟

پارکینگ بام تهران یک پارکینگ رو باز و بزرگ است که هزینه پارکینگ بعد از خروج محاسبه می‌شود. این مکان دیدنی مجهز به پارکینگ خودرو و موتورسیکلت است و بازدیدکنندگان می‌توانند از ایمنی وسایل نقلیه خود اطمینان حاصل کنند و از زیبایی محیط نهایت لذت را ببرند.

اطلاعات تماس بام تهران

اگر در هنگام بازدید از بام تهران دچار سردرگمی شدید و می‌توانید با این شماره ۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰ تماس بگیرید.

اطلاعات تماس بام تهران

امکانات تفریحی بام تهران

بام تهران یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تهران است که امکانات تفریحی و رفاهی زیادی دارد. این امکانات تفریحی به خوش‌گذرانی و راحتی گردشگران کمک خوبی می‌‌کند. از امکانات تفریحی بام‌تهران می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

جاده سلامت

جاده سلامتی به محوطه پارکینگ وصل می‌شود که مسافت این جاده حدود دو کیلومتر است و تا ایستگاه اول تله کابین ادامه دارد. اگر این مسافت را با سرعت معمولی پیاده روی کنید حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و فرصت مناسبی برای تماشای مناظر دیدنی اطراف است.

جاده سلامت بام

بگ جامپینگ

بگ جامپینگ یکی از تفریحات بام تهران است و برای افرادی مناسب است که هیچ ترسی از ارتفاع ندارند و به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستند. این تفریح شما از ارتفاع بسیار بلند یک برج به پایین می‌پرید که این موضوع به مهارت و شجاعت شما بستگی دارد. شما با انتخاب ارتفاع بلندتر آدرنالین ترشح شده در خون خود را بالا می‌برید.

بگ جامپینگ بام

باشگاه تیراندازی

باشگاه تیراندازی توچال برای آموزش دوره‌های ورزشی مناسب است و در آن‌جا تیراندازی با کمان، تپانچه بادی و تفنگ انجام می‌شود. این باشگاه در ایستگاه اول تله کابین توچال قرار دارد و امکانات تفریحی زیادی مثل میز پینگ پنگ دارد که برای فوتبال دستی ایده‌آلی است.

باشگاه تیراندازی بام تهران

شبیه ساز واقعیت مجازی

در کنار سورتمه در نزدیک جاده سلامتی مکانی به‌نام شبیه‌ساز واقعیت مجازی (VR) وجود دارد که مانند یک سینمای چند بعدی است و هر روز که با آن روبه‌رو می‌شوید، هیجان افراد داخل سالن را به خوبی نمایش می‌دهد.

شبیه ساز واقعیت مجازی بام

بانجی جامپینگ

این تفریح مانند پرش آزاد است که شما در این نوع از تفریح از دلکی با ارتفاع 32 متر به زمین سقوط خواهید کرد و درواقع مدتی در هوا معلق خواهید ماند. همچنین آدرنالین زیادی نیز ترشح خواهد شد که البته نیاز به مربی دارید و حضور او الزامی است؛ چرا که وی توصیه‌های لازم را به شما خواهد داد. بهتر است بدانید که انجام این تفریح برای کسانی که بیماری قلبی دارند یا بیشتر از 80 کیلو وزن دارند، ممنوع است.

بانجی جامپینگ بام تهران

زیپ لاین

زیپ لاین یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که می‌توانید در بام تهران تجربه کنید. لازم به ذکر است که زیپ لاین در فاصله 60 متری از سطح زمین بوده و خاطره ای فراموش نشدنی و لذتی وصف نشدنی را نصیب شما خواهد کرد. البته در صورتی که از ارتفاع می‌ترسید، این تفریح برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود. ولی اگر عاشق هیجان و همچنین آزاد شدن آدرنالین در خون هستید، زیپ لاین برای شما بسیار مناسب است.

زیپ لاین بام

ترامپولین جامپینگ

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز و لذت بخش، ترامپولین است که محبوبیت زیادی داشته و باعث می‌شود شما در حین تفریح، ورزش هم کنید و چربی‌های خود را بسوزانید. باید بدانید که این ورزش دارای محدودیت سنی خاصی نیست و همه افراد می‌توانند با پرش روی آن و بالا و پایین پریدن، هیجان زیادی را تجربه کنند.

ترامپولین جامپینگ

زمین تنیس

اگر به تنیس علاقه دارید و به دنبال جایی می‌گردید که بتوانید در آنجا با افراد حرفه‌ای تنیس بازی کنید، زمین تنیس در بام‌تهران برای شما گزینه بسیار خوبی خواهد بود. چرا که بام تهران به دلیل برخورداری از هوای پاک، می‌تواند بهترین مکان برای انجام این ورزش جذاب باشد. بهتر است بدانید که آکادمی تنیس توچال دارای 6 زمین خاکی بوده و 2 ورودی مجزا برای بانوان و آقایان دارد.

زمین تنیس بام تهران

صخره‌ نوردی

یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز بام تهران، صخره نوردی است که فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید آمادگی جسمانی خود را محک بزنید. این ورزش جذاب شاید تصویر خیلی بزرگی از خود به نمایش بگذارد؛ اما نیاز چندان زیادی به آمادگی فیزیکی ندارد. در حالت کلی نیاز نیست نگران این باشید که نتوانید از صخره‌ها بالا بروید؛ چرا که مربیان آموزشی بسیاری در این مجموعه حضور دارند و به شما در صعود از صخره‌های مصنوعی کمک خواهند کرد.

صخره‌ نوردی بام

سورتمه بام تهران

اگر قصد دارید بدن شما آدرنالین زیادی ترشح کند و نیاز به هیجان بیشتری دارید، می‌توانید به سراغ مهیج‌ترین ورزش بام تهران، یعنی سورتمه سواری بروید. لازم به ذکر است که سورتمه توچال که عنوان طولانی‌ترین سورتمه در ایران را دارد، دارای مسافتی به‌ طول 1420 متر است.

سورتمه بام تهران

سینما ۵ ‌بعدی

وجود سینما 5 بعدی در بام‌تهران این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند که بتوانند با توجه به سلیقه و نیاز خودشان، فیلم‌های پرهیجانی را تماشا کنند. البته سینما 5 بعدی برای کسانی مناسب است که نوع متعادلی از هیجان را می‌پسندند. باید بدانید که در این نوع سینما، تمام تماشاچیان به عنوان یک نقش فعال در فیلم حضور فعالی دارند و صندلی‌های سینما نیز در حالت 360 درجه طراحی شده اند.

سینما ۵ ‌بعدی بام

اتاق فرار

یکی از تفریحات مهیج و چالشی بام تهران، اتاق فرار است که پیش از رسیدن به اولین ایستگاه توچال قرار دارد. نام دیگر این بازی اسکیپ روم بوده و بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد حل چالش‌‌ها و معماهای عجیب را داشته باشند.

باید بدانید که انجام این بازی انرژی‌های استرس‌زای فراوانی را به شما وارد خواهد کرد؛ چرا که افراد در این بازی در اتاق‌هایی زندانی می‌شوند و باید به دنبال راه‌هایی برای فرار باشند. درواقع کلید این رهایی حل یک معمای ذهنی است. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده حتما اتاق فرار را همراه با دوستان و عزیزانتان تجربه کنید و از هیجان حضور در آنجا لذت ببرید.

تله کابین بام تهران

یکی از دلچسب‌ترین تفریحات بام زیبای تهران، تله کابین توچال است که مسافتی حدود 7500 متر دارد. ارتفاع اولین ایستگاه این تله کابین از سطح دریا تقریبا حدود 1900 متر و ارتفاع آخرین ایستگاه آن حدود 2935 متر است. این تله کابین عنوان طولانی‌ترین تله کابین دنیا را به خود گرفته است و برای افرادی مناسب است که عشق اسکی در زمستان دارند و راهی این منطقه می‌شوند تا پس از آن به پیست اسکی نیز راه یابند.

تله کابین بام تهران

امکانات رفاهی بام تهران

بام تهران تمام امکانات رفاهی لازم در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا بتوانید یک روز کامل برای تفریح برنامه ریزی کرد. بعد از گشت و گذار در بام‌تهران می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های آن مراجعه کنید و بعد از صرف غذا و نوشیدنی‌ها به ادامه تفریحات خود بپردازید.

رستوران‌های بام تهران

بام تهران کافه و رستوران‌های زیادی دارد که می‌توانید چند مورد از این کافه‌ها و رستوران‌ ها را امتحان کنید. از مهم‌ترین رستوران های تهران می‌توان به رستوران ایتالیایی فلورانس، رستوران بام، رستوران روشا، رستوران سیتادو و برگرلند اشاره کرد. در این رستوران‌ها می‌توانید از کیفیت غذا و نوشیدنی‌های بسیار خوبی بهره‌مند شوید.

فود کورت توچال از رستوران‌های معروف بام تهران است که غذاهای با کیفیتی را ارائه می‌دهد. مساحت این فودکورت 1500 متر مربع است که دکوراسیون بسیار جذاب و دلنشینی دارد. ساعات کاری فودکورت توچال از 7 صبح تا 24 بامداد است و در نزدیکی این مجموعه تفریحی و ورزشی قرار دارد.

رستوران‌های بام تهران

بهترین فصل برای بازدید از بام تهران

بهترین فصل برای بازدید از بام‌تهران فصل بهار تا اواسط پاییز است؛ زیرا در این زمان این طبیعت زیبایی خاص خود را دارد. اگر به تفریحات و ورزش‌های زمستانی علاقه دارید فصل زمستان زمانی مناسبی برای سفر است.

اگر هوای سرد را دوست ندارید و خواهان طبیعت سرسبز و گرم هستید فصل بهار انتخاب خوبی است. بام تهران در تعطیلات آخر هفته شلوغ است اگر دوست دارید گردش خلوت‌تری را تجربه کنید بهتر است وسط هفته به این جا دیدنی بروید.

بهترین فصل برای بازدید از بام تهران

منظره‌ای به وسعت شهر در مقابل چشمان شما

بام تهران یکی از جاهای تفریحی و زیبا تهران است و دلیل ارتفاع بلندی و آب و هوای پاک و کوهستانی که دارد می‌توانید در روزهای گرم تابستان از حضور در آن لذت ببرید. در بام‌تهران از آلودگی و ترافیک خبری نیست با آرامشی که دارد می‌توان نهایت لذت را ببرید. اگر به دنبال جای خلوت هستید پیشنهاد می‌کنم در آخر هفته یا وسط هفته به این مکان دیدنی سر بزنید. بام تهران زیبایی خاص خود را دارد و تجهیزات کافی را دارد که به کمک آن می‌توانید از تله کابین و تله سیژ لذت ببرید.

جاهای دیدنی نزدیک بام تهران

جاهای دیدنی نزدیک بام‌تهران

بام تهران تنها جایی برای غرق شدن در سکوت و آرامش است که هوای پاک و منظره خیره‌کننده ایجاد می‌کند. این مکان دیدنی مجموعه‌ای عظیم از تفریحات هیجان‌انگیز و لذت بخش است که لذتی متفاوت به همراه دارد.

موزه زمان

یکی از جاذبه‌های متفاوت تهران موزه زمان است که آثار جالب و خاص خود را دارد.‌ این موزه یکی از خانه‌های قدیمی تهران با معماری و تزئینات بسیار جالب است. فضای زیبا و آرامش‌بخش حاکم در این محل به شما امکان گردشی جذاب و دلنشینی در یک تاریخ و زمان می‌دهد. اگر به تاریخ و معماری علاقه‌مند هستید بازدید از این موزه را از دست ندهید.

موزه زمان تهران

رصدخانه زعفرانیه

رصدخانه زعفرانیه به عنوان اولین مرکز آموزش اخترشناسی در کشور شناخته شده است و با برگزاری برنامه‌های نمایشی و دوره‌های آموزشی در راستای ترویج و پیشرفت دانش ستاره ‌شناسی در کشور بنیاد‌گذار شده است. فعالیت اصلی رصدخانه زعفرانیه آموزش علم ستاره شناسی به کودکان و نوجوانان است و به طیف سنی خاصی تعلق می‌گیرد.

این رصدخانه هر ساله میزبان حضور بی شماری از افراد فرهیخته است و برای شرکت در کلاس‌های آموزشی باید نشت‌های علمی و مناسبات نجومی دانست تا کیهان بی‌کران را از دریاچه تلکسوپ‌های پیشرفته نظاره‌گر شد. 

رصدخانه زعفرانیه تهران

باغ فردوس

باغ فردوس در شمیران نزدیکی خیابان ولیعصر و حیابان تجریش واقع شده است و به عنوان موزه سینمای ایران شناخته شده است. باغ فردوس از شمال به میدان تجریش و ابتدای خیابان ولیعصر، از جنوب به بزرگراه مدرس و خیابان فرشته، از شرق به خیابان دربندی و انتهای آفریقا و از غرب به خیابان ولیعصر و پل پارک وی محدود می‌شود.

این محله از سمت شمال به پل تجریش، از سمت جنوب به پارک وی، از سمت شرق به رودخانه و از سمت غرب به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود.

باغ فردوس تهران

سخن پایانی

بام های تهران یکی از شگفت‌ انگیز‌ترین جاهای دیدنی و تفریحات تهران است که جاذبه‌های منحصر به فرد خودش را دارد. بام‌تهران در ارتفاعی حدود 1900 متر از سطح دریا واقع شده و آب‌ و هوایی کوهستانی دارد. در بهار بام تهران آب‌و هوای خنک و مطبوع دارد در تابستان‌ آب و هوای آن خنک‌تر است. ماه اول پاییز آب و هوای بام تهران نسبتا خنک و دلچسب است؛ ولی شب‌های سردی دارد که از آذر تا اسفند با هوای سرد روبه‌رو خواهید شد.

سوالات متداول

بام تهران در خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله کابین توچال واقع شده است.

برای رفتن به بام تهران باید مسیر خیابان ولنجک انتخاب کنید و راهی بام تهران شوید.

برای رفتن به بام تهران از خودروی شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده می‌شود.

هر روز از ساعت ۵ الی ۲۴ می‌توانید به بام تهران بروید.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
  1. اینهمه توضیحات دادین ولی یک کلمه قیمت اون سرگرمی ها رو ننوشتم خوب بنویس قیمت رو مردم بدونن مشتری بیشتر میشه

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      با توجه به این که قیمت تفریحات در ایام خاص و هر سال تغییر می کند از ارائه معذوریم

      آیا مفید بود؟
  2. بعضی از امکانات تفریحی که در متن فوق آمده در برج میلاد هستش و اصلا رابطه ای به بام تهران نداره،و باید گفت که خیلی از کشورها برای تصویه جو زمین دارن میلیاردها دلار هزینه میکنن چه خوب که ما هم عضو اونها می‌شدیم،با رفتن به بام تهران فقط میتونیم تا جایی که آلودگی هوا اجازه میده چشم انداز داشته باشیم

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      ممنون از اینکه دیدگاه خودتون را با ما به اشتراک گذاشتید
      بله قطعا اولویت با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی هست و در گام بعدی استفاده از فیلترها برای از بین بردن آلاینده های هوا

      آیا مفید بود؟