فاصله تهران تا شیراز | مقایسه مسیر با ماشین، اتوبوس، قطار و هواپیما

فاصله تهران تا شیراز | مقایسه مسیر با ماشین، اتوبوس، قطار و هواپیما

از سفر بدانید شهر تهران شیراز

شیراز شهری زیبا است که هویت ایران و ایرانی را در اقصی نقاط شهر و مناطق اطراف خود برای ایرانیان به یادگار گذاشته است؛ شهری که باورها و فرهنگ‌های ایران باستان را در گذر هزاران سال محفوظ نگه داشته است. بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از حافظیه، پاسارگاد و تخت جمشید حداقل یک بار به این شهر زیبا سفر می‌کنند.

حال اگر شما هم جزو ساکنان تهران هستید و قصد دارید تا در آینده‌ای نزدیک به شهر شیراز پایتخت تاریخی و هویت باستانی ایران سفر کنید، بهتر است تا اطلاعاتی درباره سفرهای هوایی و زمینی بدست آورید. برای سفر از تهران به شیراز مسیرها و انتخاب‌های متعددی وجود دارد که نسبت به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را بکار گیرید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا فاصله زمانی و مسافتی تهران تا شیراز، شهرهای بین مسیر تهران تا شیراز و روش‌های این سفر را به شما ارائه دهیم.

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا شیراز

فاصله تهران تا شیراز حدود 917 تا 927 کیلومتر است و این مسافت با استفاده از روش‌های زمینی در 9 الی 10 ساعت طی می‌شود؛ البته این فاصله و مدت زمان وابسته به ترافیک، شرایط آب و هوایی و سرعت حرکت شما متغیر است. همچنین این مسافت و این مدت زمان در روش‌های دیگر متفاوت است و وابسته به نیاز خود می‌توانید از این روش‌ها برای مسافرت به شیراز استفاده کنید.

شهر تهران پایتخت ایران در چندین قرن اخیر بوده است و از طرف دیگر شیراز نیز به‌دلیل اهمیت تاریخی که از 2,500 سال پیش داشته است به‌عنوان پایتخت تاریخی ایران شناخته می‌شود. از همین رو است که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی که به شیراز سفر می‌کنند، سعی دارند تا فاصله زمانی و مسافتی این دو شهر را با انواع روش‌ها مقایسه کنند. از طرفی تردد بین این دو شهر در روزهای خاص و تعطیل بیش از حد معمول می‌شود و بهتر است در این روزها از روش‌های سریعتر و امن‌تر استفاده کنید.

شهرهای بین مسیر تهران شیراز

در طول مسیر سفر از شهر تهران به شیراز از میان شهرها و روستاهای مختلفی عبور می‌کنید. بنابراین اگر اولویت شما زودتر رسیدن نیست، شاید بازدید از شهر و روستاها و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن‌ها خالی از لطف نباشد. اولین شهری که در مسیر رفتن از شهر تهران به شیراز از آن عبور می‌کنید، شهر قم است. به‌طورکلی شهرهای بین تهران و شیراز که باید حداقل از چندین شهر آن، وابسته به مسیر و روش سفری که انتخاب می‌کنید، گذر کنید را در فهرست زیر آورده‌ایم:

قمکاشاننطنز
ساوهدلیجانمیمه و شاهین شهر
بروجنیاسوجاردکان
هماشهراصفهانشهرضا
آبادهصفا شهرسعادت شهر
مرودشتشیراز

البته شما در طول مسیر از تمام این شهر ها عبور نمی‌کنید و وابسته به مسیری که انتخاب می‌کنید، صرفا از بعضی از شهرهای بالا عبور خواهید کرد.

روش‌های سفر از تهران تا شیراز

برای سفر از تهران به شیراز شما می‌توانید به 4 روش مختلف سفر کنید که عبارتند از: خودروی شخصی (ماشین)، اتوبوس، ون، قطار و هواپیما که هر کدام مسافت و مسیرهای مختص به خود را دارند؛ در ادامه این مطلب به بررسی مسافت تهران تا شیراز با وسایل نقلیه مختلف و شهرهایی که از آن‌ها در طول این مسیر عبور خواهید کرد، می‌پردازیم:

مسافت تهران تا شیراز با خودروی شخصی (ماشین)

همانطور که در بخش قبلی نیز به این مورد اشاره شد، شما در مسیر سفر از تهران به شیراز باید از شهر و روستاهای مختلفی عبور کنید که بعضا حائز اهمیت هستند. شما در طول این مسیر از دشت‌ها سرسبز و هموار، کویرهای شن و ماسه‌ای و کوهستان‌های زیبا عبور می‌کنید و لذت تماشای این مناظر شگفت‌انگیز را نباید از دست داد. از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در عوض سفر با اتوبوس، قطار و هواپیما با خودروی شخصی یا به اصطلاح دیگر همراه با ماشین خود سفر کنند؛ زیرا شما وقتی با خودروی شخصی خود سفر می‌کنید، می‌توانید در هر مکان و زمانی در طول مسیر سفر توقف کنید.

فاصله تهران تا شیراز از طریق راه‌های زمینی بین 917 تا 927 کیلومتر است که وابسته به مسیر انتخابی این مسافت در بازه مذکور تغییر می‌کند. به‌طورکلی 3 مسیر مختلف برای سفر از تهران به شیراز وجود دارد که شما با استفاده از هر کدام باید از شهرهای مختلف و بعضا مشترکی عبور کنید. مسیرهای تهران تا شیراز با خودروی شخصی عبارتند از:

مسیر اول: جاده قم به‌سمت آباده

مسافت اولین مسیر که کوتاه‌ترین مسیر سفر از تهران به شیراز است، حدود 917 کیلومتر است و شما می‌توانید در طول 9 ساعت به شیراز برسید. این مسیر از مبدا جاده قم به‌سمت آباده شروع می‌شود و در نهایت با عبور از شهرهای زیر شما را به مقصد نهایی می‌رساند: 

  • قم
  • کاشان
  • نطنز
  • شاهین شهر
  • اصفهان
  • شهرضا
  • آباده
  • صفاشهر
  • سعادت شهر
  • مرودشت
  • شیراز

البته باز هم حتی در طول این مسیر نیز انتخاب با شماست تا از بعضی شهرها عبور کنید یا خیر. برای مثال، اگر مقصد نهایی شما شیراز است و اولویت شما ورود به شهر شیراز است، اصلا نیازی به عبور از مرودشت ندارید.

مسیر دوم: جاده ساوه به‌ سمت آباده

مسیر دیگری که برای سفر از تهران به شیراز وجود دارد، جاده ساوه به‌سمت آباده است که مسافت آن اندکی از مسیر اول بیشتر است. شما با استفاده از این مسیر می‌توانید در طول 10 الی 11 ساعت، این مسیر 922 کیلومتری را طی کنید تا در نهایت به شیراز برسید. لازم به ذکر است که در صورت انتخاب این مسیر برای سفر از تهران به شیراز باید از شهرهای زیر گذر کنید:

  • ساوه
  • دلیجان
  • شاهین شهر و میمه
  • اصفهان
  • شهرضا
  • آباده
  • صفاشهر
  • سعادت شهر
  • مرودشت
  • شیراز

مسیر سوم: جاده قم به‌ سمت یاسوج

برای استفاده از مسیر سوم برای سفر از شهر تهران به شیراز باید از جاده قم به‌سمت یاسوج حرکت کنید. مسافت این مسیر 927 کیلومتر است و حدود 11 ساعت برای پیمودن این مسیر زمان لازم است تا در نهایت پس از عبور از شهرهای زیر به شهر شیراز می‌رسید:

  •  قم
  • کاشان
  • نظنز
  • شاهین شهر
  • بروجن
  • یاسوج
  • اردکان
  • هماشهر
  • شیراز

مسافت شهر تهران تا شیراز با قطار

یکی دیگر از وسایل نقلیه پرطرفدار برای سفر از تهران به شیراز، سفر با قطار است که نسبت به دیگر وسایل نقلیه مقرون‌به‌صرفه‌تر و کم‌خطرتر است. از طرفی قطار نسبت به اتوبوس و هواپیما برای استراحت بهتر است و شما می‌توانید در امنیت کامل تا رسیدن به مقصد در کوپه قطار استراحت کنید. با توجه به فاصله تهران تا شیراز که حدود 917 تا 924 کیلومتر است، سفر با قطار حدود 15 ساعت زمان خواهد برد.

مسافت تهران تا شیراز با اتوبوس

مسافرت از تهران به شیراز با استفاده از اتوبوس طرفداران زیادی دارد و دلیل آن نیز مقرون‌به‌صرفه بودن سفر با اتوبوس است. اگرچه سفر با اتوبوس نسبت به سفرهای هوایی بیشتر وقت‌گیر است و از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است، ولی مقرون‌به‌صرفه بودن آن بر معایب این نوع سفر ترجیح داده شده است. به‌طورکلی سفر با اتوبوس از شهر تهران تا شیراز حدود 12 الی 13 ساعت زمان می‌برد و نسبت به سفر با قطار در زمان کمتری به مقصد می‌رسید. برای سفر با اتوبوس از تهران به شیراز دو مسیر وجود دارد که این دو را به‌صورت زیر شرح می‌دهیم:

مسیر اول: جاده قم به‌ سمت آباده

اولین مسیر برای سفر با اتوبوس از اتوبان تهران-قم شروع شده و با عبور از شهرهای قم، ساوه، سلفچگان و دلیجان به اصفهان می‌رسید. در ادامه مسیر از اصفهان به‌سمت آباده حرکت می‌کنید و در نهایت به شهر شیراز خواهید رسید.

مسیر دوم: جاده ساوه به‌ سمت آباده

مسیر دیگری که برای سفر با اتوبوس از شهر تهران به شیراز وجود دارد، از اتوبان قم-کاشان شروع شده و با عبور از شهرهای قم، کاشان، نطنز و شاهین‌شهر به اصفهان می‌رسید. در ادامه این مسیر از شهر اصفهان به‌سمت آباده حرکت می‌کنید و همانند مسیر اول در نهایت به شهر زیبای شیراز خواهید رسید.

سفر از شهر تهران به شیراز با ون

سفر از تهران به شیراز با ون‌های مسافرتی می‌تواند انتخاب مناسب و جایگزینی برای اتوبوس باشد که این مسافت 924 کیلومتری را در 10-12 ساعت سفر کنید. شما می‌توانید از طریق اتوبان تهران-قم و قم-اصفهان و در نهایت جاده اصفهان به شیراز سفر کنید.

مسافرت با ون از تهران به شیراز وابسته به شرایط جاده اعم از وضعیت جاده‌ها و ترافیک، توقف‌های بین راهی و میزان سرعت مجاز می‌تواند بین 10 تا 12 ساعت طول بکشد. از طرفی مسافرت با ون برای سفرهای گروهی و خانوادگی بسیار مناسب است و به‌دلیل امکانات رفاهی بیشتر می‌توانید سفر نسبتا راحتی داشته باشید.

مسافت تهران تا شیراز با هواپیما

اگر ترجیح می‌دهید تا در عوض سفر زمینی اعم از سفر با خودروی شخصی، اتوبوس، ون و قطار با خرید بلیط هواپیما، یک سفر هوایی داشته باشید، 2 ساعته به شیراز می‌رسید. فاصله پرواز تهران تا شیراز حدود 650 کیلومتر است که با استفاده از هواپیما در امنیت کامل و امکانات رفاهی مناسب طی دو ساعت به مقصد خواهید رسید.

کدام مسیر مناسب تر است؟

اینکه واقعا چه مسیری و چه وسیله‌نقلیه‌ای برای سفر از تهران به شیراز مناسب‌تر است، بستگی به زمان، شرایط و اولویت‌بندی‌های شما دارد؛ برای مثال اگر زمان برای شما اهمیت داشته باشد و از طرف دیگر نگران هزینه بلیط نباشید، قطعا بهترین انتخاب سفر با هواپیما است. ولی اگر ترجیح می‌دهید تا سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، فارغ از استفاده از وسیله نقلیه شخصی، سفر با اتوبوس و قطار می‌توانند بهترین گزینه‌های روی میز شما باشند.

اما در نهایت بیایید صادق باشیم، شما با هر وسیله نقلیه عمومی که سفر کنید، اختیار توقف ندارید و حتی ممکن است، فرصت تماشای بسیاری از مناظر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی را از دست دهید. از این رو اگر وسیله نقلیه شخصی دارید، می‌توانید با خودروی شخصی خود به مقصد شیراز حرکت کنید و در شهرهای قم، کاشان، نطنز و اصفهان هم توقف کنید؛ این یک مزیت است که لذت سفر را برای شما دو چندان می‌کند.

جاذبه‌های مسیر تهران شیراز

اگر تصمیم بر آن شد که با خودروی شخصی خود از تهران به شیراز سفر کنید، پس بهتر است که با چندین جاذبه گردشگری در طول مسیر سفر خود آشنا شوید. تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری جزو جاذبه‌های تاریخی و مذهبی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند.

حرم حضرت معصومه (س)

حرم حضرت فاطمه معصومه (س) یکی از زیارتگاه‌های مقدس و مهم ایران و شیعه است که در شهر قم قرار دارد. این بارگاه که به خواهر امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) تعلق دارد، سالانه محل زیارت زائرین زیادی از سراسر جهان است. تعداد بسیاری از علما و بزرگان شناخته شده شیعیان در جوار ایشان دفن شده‌اند و مزید بر علت بازدید از این حرم مقدس شده‌اند. پس اگر قصد سفر از تهران به شیراز را داشتید، در همان اوایل مسیر در شهر قم توقف کنید و ایشان را زیارت کنید و پس از استراحتی کوتاه به سفر خود ادامه دهید.

آدرس حرم حضرت معصومه (س): استان قم، قم، حرم حضرت معصومه (س)

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کاشان در مسیر سفر از تهران به شیراز است که همانطور که از نامش پیداست، در شهر کاشان قرار دارد. این حمام یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های ایران در دوره قاجار است که به‌دلیل قتل امیرکبیر، صدراعظم حکومت ناصرالدین شاه در حمام این باغ، شهرت زیادی پیدا کرد.

مساحت این باغ بزرگ حدود 33,700 متر مربع است و به‌دلیل وجود دیوار و برج و باروهای استوانه‌ای بلند در دسته باغ‌های قلعه‌ای قرار گرفته است. باغ‌های قلعه‌ای در واقع پناهگاه‌های امن مردم در زمان حملات دشمن به شهر و منطقه بوده‌اند. علت نام‌گذاری حمام فین کاشان خیلی ساده است و صرفا به‌دلیل قرارگیری در محله قدیمی فین بدین نام خوانده می‌شود. باغ فین کاشان مجموعه‌ای از جاهای دیدنی را شامل می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بخش‌های زیر اشاره کرد:

  • حمام فین
  • حیاط خلوت کریم خان
  • مجسمه‌های مومی امیرکبیر
  • کوشک صفوی و قاجار
  • اتاق شاه‌نشین
  • موزه ملی کاشان
  • چای‌خانه

پس اگر در شهر کاشان توقف کردید، بازدید از جاهای دیدنی کاشان بالاخص باغ فین کاشان را از دست ندهید.

آدرس باغ فین کاشان: استان اصفهان، كاشان، خيابان اميركبير، باغ فین کاشان

امامزاده شاه سلطان حسین (نطنز)

پس از عبور از شهر قم و کاشان به شهر نطنز می‌رسید که احتمالا به‌دلیل وجود نیروگاه هسته‌ای نطنز از قبل با آن آشنایی داشته باشید. این شهر فارغ از آنکه یکی از مراکز سهته‌ای کشور است، محل دفن امامزاده شاه سلطان حسین، عمومی حضرت مهدی (عج) است که برای شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

بارگاه این امامزاده درست در مقابل کارخانه فولاد نطنز قرار دارد و برای بازدید از آن باید از طریق دوربرگردان آزادراه دور بزنید. نگرانی از بابت نیافتن بارگاه ایشان نداشته باشید، زیرا گنبد فیروزه‌ای بارگاه ایشان از دور هم قابل مشاهده است. اتفاقا گنبد بارگاه ایشان با طراحی و معماری خاص آن و نقش و نگارهای منحصربه‌فرد از نقاط قوت این مکان مذهبی است. اگر فرصت زیارت از بارگاه حضرت معصومه را از دست دادید، می‌توانید با توقف در نطنز و زیارت امامزاده شاه سلطان حسین، فصرت از دست رفته را جبران کنید و اندکی هم استراحت کنید.

آدرس امامزاده شاه سلطان حسین (ع): استان اصفهان، شهرستان نطنز، آزادراه امیرکبیر، بین میلاجرد و ابیازن، امامزاده شاه سلطان حسین

کاروانسرای ملک (شهرضا)

اگر قصد داشتید تا در اصفهان توقف کنید، می‌توانید از جاهای دیدنی اصفهان بازدید کنید؛ ولی با توجه به آنکه جاذبه‌های گردشگری اصفهان در این مقاله نمی‌گنجند، ترجیح دادیم تا فقط به جاذبه‌هایی که در مسیر سفر شما قرار دارند، بپردازیم. شهرضا یکی از شهرهای استان اصفهان است که می‌توانید در عوض ورود به شهر اصفهان و گردش مفصل در این شهر به راه خود ادامه دهید و در این شهر توقف کنید.

کاروانسرای ملک شهرضا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرضا و استان اصفهان به‌شمار می‌آید که قدمت آن به دوره صفویه بازمی‌گردد. این کاروانسرا در زمینی مستطیلی‌شکل ساخته شده است و 4 ایوان مجزای آن چشمان بیننده را به تماشای خود وادار می‌کنند. در گذشته یک حوض در این کاروانسرا وجود داشته است که آب آن از طریق چشمه موجود در امامزاده شاه رضا در مجاورت آن تامین می‌شده است؛ البته متاسفانه در گذر زمان حوض و چشمه از بین رفته‌اند. در هر صورت توقف در این مکان می‌تواند هم تنوعی در سفرتان باشد هم اینکه با تاریخ گذشته خود بیشتر آشنا شوید و نفسی تازه کنید.

آدرس کاروانسرای ملک: استان اصفهان، شهرضا، جوار امامزاده شاه رضا، کاروانسرای ملک

مسجد نو قمشه (شهرضا)

مسجد نو قمشه یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرضا است که قدمتی بیش از 700 سال دارد. این مسجد با مساحت 1,000 متر مربع به سبک معماری صفویه بنا شده است. از جمله زیبایی‌های این مسجد می‌توان به ستون‌های سنگی، هشت ناودان سنگی و محراب مقرنسی خاص اشاره کرد.

مسجد نو قمشه در نهایت در سال 1375 شمسی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و یکی از شناسه‌های تاریخی و مذهبی ایران است. پس فراموش نکنید که اگر برای بازدید از کاروانسرای ملک در شهرضا توقف کردید، مسجد نو قمشه را نیز از دست ندهید.

آدرس مسجد نو قمشه: استان اصفهان، شهرضا، خیابان حکیم فرزانه، مسجد نو قمشه

فاصله تهران تا شهرهای مختلف شیراز

برای بازدید از شهرهای مختلف شیراز می‌توانید فاصله تهران تا شهرهای اطراف شیراز و استان فارس را در ادامه مشاهده کنید و با بعضی جاذبه‌های گردشگری این شهرها آشنا شوید:

فاصله تهران تا اقلید شیراز

شهر اقلید یکی از شهرستان‌های اطراف شیراز است که قدمت آن بیش از حد تصور شما است؛ این شهر باستانی پیش از 5000 سال پیش از میلاد مسیح وجود داشته است. این شهر باستانی به‌دلیل قرارگیری در ارتفاعات زاگرس به‌عنوان دومین شهر مرتفع استان فارس و ششمین شهر مرتفع ایران به‌شمار می‌آید.

تنگه براق، آبشار 40 متری، غارهای آهکی، قدمگاه سده، باتلاق گور بهرام، سد ملاصدرا، منطقه حفاظت‌شده بصیران و حوضچه دختر گبر از جمله جاذبه‌های دیدنی اقلید هستند. این شهر جزو اولین شهرهایی است که پس از ورود به استان فارس باید از آن بازدید کنید.

فاصله تهران تا اقلید شیراز: 714 کیلومتر (7 ساعت و 40 دقیقه)

فاصله تهران تا پاسارگاد شیراز

مجموعه تاریخی تخت جمشید برای هر ایرانی یک افتخار است که شناسنامه 2500 ساله ایران را به رخ جهانیان می‌کشد؛ نشان می‌دهد که ایرانی 2500 ساله در این جهان زندگی می‌کند و اگر غروری دارد به‌دلیل اجداد و تاریخ افتخارآمیزش است، اگرچه از آن شکوه ایرانی مدت‌هاست که برایمان چیزی باقی نمانده است.

بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی کیلومترها و فرسنگ‌ها را پشت سر می‌گذارند تا خرابه‌های پاسارگاد را از نزدیک تماشا کنند. مجموعه‌ای که آرامگاه جد بزرگوار ما، کوروش کبیر بنیانگذار هخامنشیان در آن قرار دارد. کاروانسرای مظفری پاسارگاد، مسجد اتابکی، برج سنگی، تل تخت یا مادرسلیمان، مجموعه باغ شاهی، آب‌نماهای باغ شاهی، کوشک‌های باغ شاهی و کاخ‌های پاسارگاد از جمله جاذبه‌های دیدنی این مجموعه تاریخی هستند.

فاصله تهران تا پاسارگاد شیراز: 811 کیلومتر (8 ساعت و 54 دقیقه)

فاصله تهران تا مرودشت شیراز

مرودشت یکی دیگر از شهرهای استان فارس و اطراف شیراز که در 40 کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است، تخت جمشید را در سینه سوزان خود به یادگار گذاشته است.

شکوه ایران، تاریخچه هخامنشی و ساسانی ایران، تخت جمشید شیراز که از آتش خشم و انتقام اسکندر مقدونی بدین سان گشته است. شهری که قرار بود، پایتخت جدید هخامنشی شود، هنوز در دست توسعه بود که با یورش اسکندر همچون دروازه ناتمام، ناتمام باقی ماند و هر چه تمام شده بود نیز در آتش سوخت. نقش رستم، نقش رجب، شهر استخر، قلعه استخر، تنگ بستانک، غار اشکفت گاوی، پل خان، امامزاده ایوب مرودشت، سد درودزن، روستای دشتک و تفرجگاه تیرباغ از دیگر جاذبه‌های گردشگری مرودشت هستند.

فاصله تهران تا مرودشت شیراز: 888 کیلومتر (9 ساعت و 30 دقیقه)

تهران تا فیروزآباد شیراز

فیروزآباد یکی از شهرهای تاریخی و معروف اطراف شیراز است که با نام‌های مختلفی از قبیل شهر گور و اردشیرخوره که به‌معنای «فر اردشیر» ات نیز شناخته می‌شود.

این شهر یکی از شهرهای باستانی ایران است که پایتخت اردشیر بابکان شاه ساسانی بوده است.کاخ اردشیر بابکان، نقش برجسته پیروزی اردشیر، قلعه دختر فیروزآباد، دریاچه و سد تنگاب از جمله جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی این شهر هستند.

فاصله تهران تا فیروزآباد شیراز: 1043 کیلومتر (11 ساعت و 35 دقیقه)

فاصله تهران تا قلات شیراز

روستای قلات یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز در نزدیکی این شهر است که به‌دلیل آب و هوای خنک در فصل تابستان مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. این روستای ییلاقی هزار ساله که قدمگاه سعدی شیرازی است به‌دلیل خانه‌های پلکانی در دامنه‌های کوه، کلیسای قلات، موزه قلات و آبشارهای بلند یکی از بهترین روستاهای اطراف شیراز برای گردش است.

فاصله تهران تا قلات شیراز: 1054 کیلومتر (حدود 12 ساعت)

بهترین زمان سفر به شیراز

همانطور که در ابتدا به پایتخت بودن تهران و شیراز اشاره کردیم؛ لازم است تا بار دیگر به این موضوع اشاره کنیم که تهران پایتخت سیاسی و شیراز پایتخت تاریخی ایران است و از این رو ما فاصله این دو شهر را بررسی کردیم. اکنون اگر برای سفر آماده شده‌اید و می‌خواهید بدانید چه زمانی برای سفر به شیراز مناسب است، بهتر است بدانید که فصل بهار و با ارفاق تابستان بهترین زمان برای سفر به شیراز هستند؛ حالا را تابستان با ارفاق؟ به‌دلیل گرمای هوا، وگرنه از زیبایی‌های شیراز در تابستان آنچنان کاسته نمی‌شود که سبب ناراحتی شما شود.

حال که تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را درباره سفر از تهران به شیراز بدست آورده‌اید، نظر خود را درباره سفر به شیراز با ما به اشتراک بگذارید. اگر نکته و انتقادی داشتید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آن را به ما گوشزد کنید.

سوالات متداول

بیش از 917 کیلومتر از راه زمینی و 650 کیلومتر از راه هوایی

برای سفر به شیراز از تهران وابسته به زمان و هزینه، هواپیما برای سفر هوایی و سریع، اما پرهزینه و قطار برای سفری امن و کم‌هزینه، ولی طولانی به دیگر روش‌ها ترجیح داده می‌شوند.

بهترین زمان برای سفر به شیراز فصل بهار است، ولی در اوایل تابستان نیز که هنوز گرمای هوا آزاردهنده نشده است، می‌توان سفر خوبی به شیراز داشت.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید