دبی مال کجاست؟ | معرفی بزرگ ترین مرکز خرید و تفریح در دبی

دبی مال کجاست؟ | معرفی بزرگ ترین مرکز خرید و تفریح در دبی

امارات جهان‌گردی دبی

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید و تفریح در دبی است که حتی اگر به این شهر سفر نکرده باشید، بدون شک نام دبی مال را بارها شنیده‌اید. این مجموعه که مثل نگینی در میان مراکز خرید دبی می‌درخشد، به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی شناخته می‌شود. بازدید از این مرکز خرید که به عنوان یک مقصد گردشگری منحصربه‌فرد در منطقه خلیج فارس و حتی جهانی شناخته می‌شود، برای همگان به ویژه بانوان جذابیت زیادی دارد.

در این مقاله شما را با مجموعه جذاب Dubai Mall آشنا می‌کنیم که نه تنها برای خرید بلکه برای تفریح ​​و سرگرمی طراحی شده است. اگر می‌خواهید در کنار تجربه لوکس خرید، تفریحات بی‌نظیری هم داشته باشید، ادامه مطلب را از دست ندهید تا با بخش‌های مختلف و تفریحات متنوع این مجتمع تجاری آشنا شوید.

مرکز خرید دبی مال

هر گردشگری که به دبی سفر می‌کند، باید حداقل یک روز گردش خود را به بازدید از Dubai Mall اختصاص دهد. این مجتمع تجاری باشکوه و بزرگ در سال ۲۰۰۸ توسط Emaar Properties ساخته شده است. عمار مالک Dubai Mall است.

این مجموعه وسیع ۱۲۰۰ فروشگاه از برندهای معروف و همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها و سینماها را در دل خود جای داده است. ناگفته نماند که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا هم در این مجموعه قرار دارد و هر فردی با هر سنی را عاشق خود می‌کند. مساحت کل این مرکز خرید با وسعت ۱۱۲۴۰۰۰ متر مربع، معادل ۲۰۰ زمین فوتبال است.

یکی از نکات برجسته این مرکز خرید این است که مستقیماً از طریق یک راهروی سرپوشیده به ایستگاه مترو دبی مال متصل می‌شود. این مجموعه هر روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا نیمه شب پذیرای گردشگران عزیز است.

مرکز خرید دبی مال

دبی مال کجاست؟

Dubai Mall در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی قرار دارد. این مرکز خرید در یکی از بهترین محله‌های شهر به اسم داون تاون و در کنار برج خلیفه (بلندترین و جذاب‌ترین ساختمان جهان) قرار گرفته است.

مجتمع تجاری Dubai Mall به عنوان یکی از برترین مقاصد خرید در دنیا شناخته می‌شود. به همین دلیل سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان از این مرکز خرید بازدید می‌کنند. دبی مال فرهنگ، تجارت و سرگرمی را با یکدیگر تلفیق می‌کند و بهترین مرکز خرید دنیا را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

بخش ‌های مختلف دبی مال

اگر می‌خواهید تجربه خریدی به‌یادماندنی داشته باشید و از تفریحات دبی که در دبی مال قرار دارد، بازدید کنید، Dubai Mall می‌تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند. این مجموعه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

سوق طلا: دنیای جواهرات

اگر جزو علاقه‌مندان به طلا و جواهرات هستید، بدون شک بازدید از بازار طلا در این مجموعه شما را به وجد می‌آورد. این بازار به عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بازارهای طلا در دنیا شناخته می‌شود. علاوه بر این، سوق طلا در Dubai Mall بیش از ۲۰۰ فروشگاه از برندهای برتر جهانی را در دل خود جای داده که طلا و جواهرات خاص و شیک را عرضه می‌کنند.

سوق طلا: دنیای درخشان جواهرات

دبی مال زعبیل

EKart Zabeel در طبقه دوم این مرکز خرید قرار دارد که تجربه منحصربه‌فرد کارتینگ را برای شما فراهم می‌کند. در Ekart Zabeel می‌توانید یک کارتینگ با تکنولوژی بالا و برقی را در یک دوره چالش‌برانگیز برانید. هم رانندگان مبتدی و هم رانندگان باتجربه می‌توانند در این تفریح شرکت کنند.

دبی مال زعبیل

هتل آدرس دبی مال

هتل آدرس در مرکز شهر دبی و مشرف به فواره دبی، برج خلیفه و دبی مال قرار دارد. این هتل امکانات بی‌نظیری مثل رستوران، پارکینگ خصوصی رایگان، استخر روباز و مرکز تناسب اندام دارد. هتل آدرس که در منطقه داون تاون دبی قرار دارد، امکاناتی مثل بار و سونا هم در دل خود جای داده است. این اقامتگاه دارای پذیرش ۲۴ ساعته، سرویس اتاق و صرافی برای مهمانان است.

همه اتاق‌ها تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، کتری، سشوار و میز دارند. ناگفته نماند که اتاق‌های هتل، حمام اختصاصی مجهز به دوش و لوازم آرایش رایگان و وای‌فای رایگان هم دارند. این اتاق‌ها کمد لباس و دستگاه قهوه ساز را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند.

هتل آدرس از طریق یک پل ارتباطی به مرکز خرید دبی مال متصل می‌شود و ۱.۲ مایل از برج خلیفه فاصله دارد. همچنین فرودگاه بین‌المللی دبی ۸.۷ مایل تا Address Dubai Mall فاصله دارد.

هتل آدرس دبی مال

فروشگاه‌ های دبی مال

زمانی که Dubai Mall برای اولین بار افتتاح شد، حدود ۱۰۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی داشت. امروزه این مرکز خرید بیش از ۱۳۰۰ فروشگاه دارد. مجلل‌ترین بخش این مرکز خرید Fashion Avenue است که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. زرق و برق این بخش چشم هر بیننده‌ای رت خیره می‌کند و با کف و دیوارهای مرمر سفید و لوسترهای لوکس، ۸۰ برند محبوب دنیا را در خود جای داده است.

برای مثال، اگر می‌خواهید لوازم خانگی و مد را به صورت یکجا در دسترس داشته باشید، به یکی از دو فروشگاه بزرگ این مرکز خرید یعنی Bloomingdale’s (برترین فروشگاه بزرگ آمریکا) یا Galeries Lafayette (یک خرده‌فروش پیشرو در سبک زندگی فرانسوی) بروید. هر دو فروشگاه در طبقه دوم دبی مال قرار دارند.

همچنین اگر می‌خواهید کفش‌های باکیفیت بخرید، به فروشگاه Level Shoes در طبقه همکف بروید. Level Shoes مجموعه گسترده‌ای از برندهای معروف را در دل خود جای داده است. مطمئن باشید که با مراجعه به این فروشگاه، کفش مورد نظر خود را پیدا می‌کنید.

یکی دیگر از بخش‌های مرکز خرید دبی که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، The Souk است. The Souk در طبقه همکف قرار دارد و حدود ۲۰۰ فروشگاه کوچک را در خود جای داده است. در این بخش می‌توانید برندهای معروف لباس سنتی عربی، جواهرات، فروشگاه‌های لوازم جانبی و انواع صنایع دستی منحصربه‌فرد را پیدا کنید. این بخش بهترین گزینه برای خرید سوغاتی است.

همچنین Dubai Mall گزینه‌های زیادی را برای یک خرید مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌دهد. طبقه همکف و طبقه اول محصولات بسیاری از برندهای معروف اروپا و آمریکای شمالی، از جمله زارا، رالف لورن و مانگو را ارائه می‌دهند. همچنین خرده‌فروشان مختلف هم در این مرکز خرید حضور دارند و می‌توانید از آن‌ها خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

برندهای برتر برای خرید در دبی مال را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  1. لویی ویتون
  2. روبرتو کاوالی
  3. بیرکن استاک
  4. کارتیه
  5. کلوئه
  6. دیور
  7. بولگاری
  8. گوچی
  9. رولکس
  10. تیفانی و شرکت
  11. سمفونی
  12. کریستین لوبوتین
  13. لا پرلا
  14. بوتیک شوپارد
فروشگاه‌ های دبی مال

کالاهای دبی مال

در مرکز خرید Dubai Mall انواع کالاها مثل لباس و اکسسوری ارائه می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را در طبقه اول و همکف از برندهای برتر مانند زارا، منگو، اچ اند ام و رالف لورن پیدا کنید.

کالاهای لوکسی مثل الماس، ساعت و جواهرات هم در این مرکز خرید و در طبقه همکف حضور دارند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش مخصوص جواهرات در طبقه همکف، بهترین برندهای ساعت و جواهرات اروپایی و ایتالیایی را بخرید.

این مرکز خرید، لوازم آرایشی و عطر هم ارائه می‌دهد. فروشگاه‌های زیادی در Dubai Mall اقدام به فروش لوازم آرایشی و عطر می‌کنند که امثر آن‌ها در طبقه همکف و اول قرار دارند. کالاهای دیگری هم در این مرکز خرید به فروش می‌رسند که شامل لوازم خانه و اجناس الکتریکی می‌شوند. فروشگاه‌های فعال در حوزه لوازم خانگی و الکتریکی، بهترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای دنیا مثل اپل، سونی، بوش، سامسونگ و … را با تضمین اصالت کالا و همچنین گارانتی معتبر ارائه می‌دهند.

کالاهای دبی مال

تفریحات دبی مال

دبی مال در کنار فروشگاه‌های بی‌نظیر خود، تفریحات متنوع و جذابی هم دارد. به علاوه، این مرکز خرید به جاذبه‌های دیگر منطقه از جمله برج خلیفه باشکوه و فواره زیبای دبی هم نزدیک است. همچنین دو هتل ۵ ستاره Address Dubai Mall و Address Boulevard در نزدیکی این مرکز خرید حضور دارند.

تفریحات متنوع و جذاب Dubai Mall را در ادامه معرفی می‌کنیم:

آکواریوم دبی مال و باغ وحش زیر آب

آکواریوم جذاب دبی هم بچه‌ها و هم بزرگسالان را شگفت‌زده خواهد کرد! در کنار تجربه باشکوه خرید از دبی مال، می‌توانید از آکواریوم و باغ وحش زیر آب این مرکز خرید هم دیدن کنید.

یکی از جاذبه‌های دوست‌داشتنی این مرکز خرید بزرگ، آکواریوم جذاب آن است. این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم های دنیا می‌‌باشد که انواع مختلفی از گونه‌های دریایی را در خود جای داده است. مخزن آکواریوم Dubai Mall با ۱۰ میلیون لیتر آب ساخته شده است. این آکواریوم در سطح همکف Dubai Mall واقع شده و انواع حیات دریایی را در خود جای داده است.

با قدم زدن در تونل این آکواریوم می‌توانید گونه‌های مختلف ماهی مثل ماه ماهی، کوسه و ماهی‌های رنگارنگ و زیبا را مشاهده کنید. بازدیدکنندگان می‌توانند انواع مختلفی از ماهی‌ها، دوزیستان، خزندگان و حتی پرندگان را ببینند. به غیر از King Croc و دیگر جانواران دریایی هیجان‌انگیز، چندین فعالیت سرگرم‌کننده در آکواریوم دبی برای کل خانواده وجود دارد.

علاوه بر مخزن اصلی و تونل شیشه‌ای که در بالا ذکر شد، بخش دیگری به نام باغ وحش زیر آب در طبقات دوم و بالای آکواریوم از دیگر جاذبه‌های این منطقه است. در باغ وحش زیر آب که از سه بخش، ساحل صخره‌ای، جنگل بارانی و اقیانوس زنده تشکیل شده است، می‌توانید از تماشای تمساح‌ها، سمورهای پنجه‌دار کوچک، پنگوئن‌ها و دیگر حیوانات آبزی لذت ببرید. غواصی در سطح آب، قایق‌سواری با کف شیشه‌ای و غذا دادن به ماهی‌ها از دیگر تجربیات لذت‌بخشی است که می‌توانید در بازدید از آکواریوم Dubai Mall به دست آورید.

تلفن تماس800-38224-6255
ساعات کاری آکواریوم 10:00 صبح تا 12:00 نیمه شب
مکانطبقه دوم، دبی مال، دبی، امارات متحده عربی
آکواریوم دبی مال و باغ وحش زیر آب

دبی دینو

دبی دینو یک جاذبه محبوب برای کودکان در مرکز خرید دبی است که در آن، همه بچه‌ها می‌توانند از نزدیک با اسکلت دایناسور غول پیکر آشنا شوند. اسکلت دایناسور غول پیکر ۱۵۵ میلیون ساله معروف به دینو دبی در قلب این مجموعه قرار دارد.

دبی دینو

سینما ریل

در دبی مال می‌توانید به سینما هم بروید. سینما ریل در Dubai Mall صندلی‌های مخملی و راحتی برای تماشای فیلم دارد. صفحه‌های غول ‌پیکر بدون در نظر گرفتن ژانری که تماشا می‌کنید، شما را در طول فیلم به صندلی‌هایتان می‌چسباند.

صفحه نمایش‌های غول پیکر، کیفیت صدای عالی و صندلی‌های راحت از نقاط قوت سینما ریل Dubai Mall هستند.

تلفن تماس800-38224-6255
مکانطبقه، مرکز خرید دبی، مرکز شهر دبی
سینما ریل

پیست اسکیت روی یخ

سر خوردن روی سطح یخی پیست یخ غول پیکر دبی یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که در Dubai Mall می‌توانید انجام دهید. در این جاذبه جالب در دبی مال می‌توانید از تجربه اسکیت سواری روی یک پیست یخ بزرگ لذت ببرید.

پیست یخی دبی را در طبقه همکف Dubai Mall خواهید دید. همچنین قیمت بلیط پیست یخ دبی از 75 درهم شروع می‌شود.

تلفن تماس800-38224-6255
پیست اسکیت روی یخ

کیدزانیا

KidZania یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که کودکان می‌توانند در Dubai Mall انجام دهند. KidZania که به عنوان یک جاذبه بسیار محبوب برای کودکان در بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی شناخته می‌شود، یک مرکز آموزشی است که در آن کودکان می‌توانند دنیا را در بزرگسالی تجربه کنند.

KidZania یک کپی 7000 متر مربعی از یک شهر است که می‌تواند تخیل کودکان را از طریق نقش آفرینی تحریک کند. این مجموعه بستری را برای فعالیت‌های واقعی کودکان فراهم می‌کند و آن‌ها یاد می‌گیرند شغل‌های خود را انتخاب کنند، تصمیم‌های بزرگ بگیرند و به عنوان یک تیم با یکدیگر کار کنند.

KidZania در طبقه دوم قرار گرفته است و می‌تواند کودکان را برای ساعت‌ها سرگرم کند. آن‌ها می‌توانند مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت کرده و همه چیزهایی که شهر ارائه می‌دهد را کشف کنند.

تماس800-38224-6255
ساعات کاری مجموعهیکشنبه تا چهارشنبه: 10:00 صبح تا 10:00 شب
پنجشنبه تا شنبه: 10:00 صبح تا 11:00 شب
مکانطبقه دوم Dubai Mall با دسترسی آسان از پارکینگ سینما P7
کیدزانیا

آب‌نمای دبی مال

فواره دبی به عنوان بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال جهان شناخته می‌شود که روزانه هزاران تماشاگر را به خود جذب می‌کند. این هتل در حوض ۳۰ هکتاری برج خلیفه در مرکز شهر دبی، بین سوق البهار و دبی مال قرار گرفته است. آب‌نمای دبی توسط سازندگان فواره‌های بلاژیو در لاس وگاس طراحی شده است. شما می‌توانید نمایش فواره را تماشا کنید و از این اجرای زیبا لذت ببرید.

زمان نمایش فواره:

دو اجرا در طول روز13:00 الی 13:30
زمان‌بندی آب‌نمای دبی در روز جمعه13:30 تا 14:00 بعد از ظهر
زمان فواره‌های دبی در طول شب6:00 بعد از ظهر تا 11:00 شب
آب‌نمای دبی مال

شهربازی ترمپو اکستریم

شهربازی ترمپو اکستریم پذیرای کودکان ۳ سال به بالا برای یک سرگرمی مملو از آدرنالین است. بچه‌ها می‌توانند بر تلنگرهای ترامپولین خود مسلط شوند، خود را روی 6 دیوار کوهنوردی به چالش بکشند، بسکتبال بازی کنند و در گودال فوم شیرجه بزنند. Trampo Extreme میزبان جشن‌های تولد و اردوهای تعطیلات مدرسه و بازی‌های مخصوصی برای فعال نگه‌داشتن بچه‌ها است!

شهربازی ترمپو اکستریم

محوطه بازی DXB

محوطه بازی DXB یا همان پارک واقعیت مجازی دبی یکی از تفریحات جذاب در دبی مال است. در این پارک از تجربه بازی‌های واقعیت مجازی لذت خواهید برد. محوطه بازی DXB هیجان و سرگرمی را برای شما بازدیدکنندگان عزیز به ارمغان می‌آورد. این پارک واقعیت مجازی در مرکز خرید Dubai Mall قرار گرفته است و مساحتی حدود ۷۰۰۰ متر مربع دارد. محوطه بازی DXB سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی برای کودکان و بزرگسالان دارد.

بازی‌های محوطه بازی DXB به سه دسته زیر و ۷ بازی تقسیم می‌شوند:

  1. بازی‌های سواری
  2. واقعیت مجازی
  3. شبیه‌سازها

بازی‌های موجود در محوطه بازی DXB دبی به شرح زیر هستند:

  1. Hologate
  2. Stereolife
  3. Burj Drop
  4. VR Maze
  5. Plummet
  6. Virtual Rabbids
محوطه بازی DXB

شبیه‌ ساز پرواز

شبیه ‌ساز پرواز یکی دیگر از تفریحات جذاب و محبوب در Dubai Mall است که تجربه‌ای واقعی از پرواز را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این شبیه‌ ساز به کاربران این امکان را می‌دهد که در کابین خلبان یکی از بزرگترین هواپیماهای مسافربری جهان نشسته و با کنترل‌های واقعی هواپیما کار کنند.

این شبیه‌ ساز با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، احساس واقعی پرواز را به کاربران منتقل می‌کند. کابین شبیه ‌ساز با دقت بسیار بالا به طراحی کابین واقعی خلبان شباهت دارد.

برای استفاده از این شبیه ‌ساز، می‌توانید بلیط خود را از قبل به صورت آنلاین یا در محل خریداری کنید. توصیه می‌کنیم که زمان مناسبی را برای بازدید انتخاب کرده و بلیط خود را از قبل بخرید تا مجبور نشوید در صف خرید بلیط برای مدت طولانی منتظر بمانید.

تخفیف بلیط جاذبه‌ ها

برای بازدید از جاذبه‌های Dubai Mall، گاهی می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای بهره‌مند شوید. بسیاری از جاذبه‌های دبی مال، مثل آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب، شبیه‌ساز پرواز و KidZania، تخفیف‌های ویژه‌ای برای خریدهای آنلاین ارائه می‌دهند.

همچنین در طول فصل‌های تخفیفی و جشنواره‌های خرید مثل Dubai Shopping Festival و Dubai Summer Surprises، بسیاری از جاذبه‌های Dubai Mall تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند. این زمان‌ها بهترین فرصت برای بازدید از جاذبه‌های متنوع با هزینه کمتر است.

امکانات رفاهی دبی مال

تا به اینجای مقاله دریافتیم که دبی مال، فروشگاه‌های بسیاری از برندهای معروف دنیا و همچنین تفریحات متنوع و جذابی دارد که می‌توانند برای ساعت‌ها، شما و فرزندان‌تان را سرگرم کنند. حال نوبت به امکانات رفاهی Dubai Mall می‌رسد که در ادامه، آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

امکانات رفاهی دبی مال

رستوران ها و فودکورت ها

بدون شک بعد از یک گردش طولانی در فروشگاه‌ها و تجربه تفریحات هیجان‌انگیز، گرسنه خواهید شد و دلتان یک غذای خوشمزه می‌خواهد. دبی مال رستوران‌ها و فودکورت‌هایی دارد که غذاهای لذیذ و باکیفیت ارائه می‌دهند. در واقع، این مرکز خرید دارای ۲۰۰ فروشگاه مختلف غذا و نوشیدنی است که برای هر سلیقه‌ای، چیزی برای ارائه دارند!

اگر می‌خواهید یک وعده غذایی خوشمزه اما مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، چندین فودکورت وجود دارد که تقریباً تمام فست فودهای زنجیره‌ای اصلی، از جمله مک دونالد، وندی، کی اف سی، هاردی، جولیبی، فتبرگر، برگر کینگ و … را در خود جای داده‌اند.

همچنین Dubai Mall طیف گسترده‌ای از رستوران‌های لوکس را در سراسر مرکز خرید ارائه می‌دهد که انواع غذاهای بین‌المللی از جمله خاورمیانه، ایتالیایی، آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی، ژاپنی، چینی و هندی را سرو می‌کنند.

از جمله محبوب‌ترین رستوران‌های Dubai Mall می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. Nando’s
  2. Markette
  3. The Cheesecake Factory
  4. Eataly
  5. Angelina
  6. Big Smoke Burger
  7. Eat Greek
  8. Galeries Lafayette Le Gourmet
  9. Social House
  10. Magnolia Bakery
رستوران ها و فودکورت ها

پارکینگ

Dubai Mall امکان پارک‌کردن خودروی شما را در یک فضای بزرگ و ایمن فراهم می‌کند. پارکینگ دبی مال به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه معرفی می‌کنیم:

  1. پارکینگ بزرگ با 1490 اسلات
  2. پارکینگ مد با 2191 اسلات
  3. پارکینگ زعبیل با 2287 اسلات
  4. پارکینگ سینما
پارکینگ

سایر امکانات دبی مال

دبی مال خدمات و امکانات رفاهی دیگری هم ارائه می‌دهد که در ادامه معرفی می‌کنیم:

  1. وای فای رایگان
  2. اپلیکیشن موبایل Dubai Mall
  3. ایستگاه‌های شارژ موبایل
  4. کارت شارژ موبایل
  5. خدمات تحویل
  6. مرکز چاپ و کپی
  7. صندوق پستی امارات پست
  8. نمازخانه برای مردان و زنان
  9. Sleep Pods Lounge
  10. اتاق تعویض نوزاد
  11. نگهبانی 24 ساعته در محل پارکینگ
  12. تاکسی سرویس
  13. اتوبوس‌های RTA و دستگاه‌های فروش بلیط مترو
  14. ۴ ایستگاه شارژ خودروهای برقی
پیشنهاد می کنیم بخوانید:
راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

مسیرهای دسترسی به دبی مال

بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی از طریق برج خلیفه / ایستگاه Dubai Mall به مرکز خرید بروند. می‌توانید از طریق پل مترو به مرکز خرید بروید یا از سرویس اتوبوس که بین مرکز خرید و ایستگاه حرکت می‌کند، استفاده کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید به راحتی با گرفتن تاکسی یا با استفاده از برنامه‌های تاکسی Uber یا Careem به مرکز خرید دبی بروید. در صورتی که خودرو کرایه کرده‌اید، می‌توانید به راحتی با خودروی خود به Dubai Mall بروید. این مرکز خرید پارکینگ کافی هم دارد. اتوبوس‌های این مرکز خرید هم در طول روز در هتل‌های اصلی شهر توقف می‌کنند و می‌توانید از این اتوبوس‌ها استفاده کنید.

مسیرهای دسترسی به دبی مال

بهترین وسیله ای برای رسیدن به دبی مال

مرکز خرید دبی از موقعیت بسیار مناسبی در داخل شهر برخوردار است. رایج‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به این مرکز خرید، استفاده از مترو دبی و رفتن به ایستگاه مترو برج خلیفه/دبی مال است. در ایستگاه، می‌توانید از طریق پل مترو مستقیماً به مرکز خرید بروید. این پل شامل یک تونل با مناظر فوق‌العاده‌ای از مرکز شهر دبی است.

شرایط بازدید از دبی مال

بهتر است در فصل‌های حراجی از Dubai Mall بازدید کنید تا بتوانید خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. در ادامه به معرفی فصل حراجی دبی مال می‌پردازیم:

شرایط بازدید از دبی مال

فصل حراج دبی مال

بهترین زمان خرید در Dubai Mall، در زمان جشنواره‌های خرید دبی است. به طور معمول، جشنواره خرید دبی از ۲۶ دسامبر تا ۲۸ ژانویه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از معروف‌ترین حراجی‌های خرید در دنیا است که طی آن، هزاران فروشگاه اقدام به ارائه تخفیف‌های ویژه می‌کنند. در این جشنواره، روح خرید در شهر زنده می‌شود. شما می‌توانید تور دبی خود را رزرو کرده و در این جشنواره‌، خرید لذت‌بخشی را تجربه کنید.

تخفیف‌های این جشنواره از ۲۰ درصد شروع می‌شوند و حتی به ۹۵ درصد هم می‌رسند. همچنین جوایز ویژه‌ای در این جشنواره ارائه می‌شود که شما را ترغیب به خرید می‌کنند.

حراجی‌های دبی مال شاملسورپرایزهای تابستانی دبی می‌شود که هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کنند. همچنین در زمستان هم جشنواره‌های خرید زمستانی برگزار می‌شوند که با تخفیف‌های ویژه خود، شما را ترغیب به خرید می‌کنند.

فصل حراج دبی مال

جاهای دیدنی اطراف دبی مال

در اطراف دبی مال، جاذبه‌های دیدنی فراوانی وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  1. برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان: این سازه برجسته در مجاورت دبی مال قرار دارد و مکانی عالی برای سفر و گردشگری است. شما می‌توانید از عرشه دیدبانی برج خلیفه بالا بروید و از مناظر مسحورکننده شهر لذت ببرید.
  2. فواره موزیکال دبی: این آب‌نمای دلربا در محوطه برج خلیفه قرار دارد و به دلیل نمایش آب و نور جذاب و خیره‌کننده به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی دبی تبدیل شده است. نمایش آب‌نمای دبی هر روز در عصر برگزار می‌شود و تماشای آن می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما رقم بزند.
  3. نمایش درجه یک اپرای دبی: اگر کنسرت‌های معتبر، اپرا و سایر رویدادهای فرهنگی شما را به وجد می‌آورد، اپرای دبی می‌تواند گزینه‌ای جالب برای شما باشد. فقط با یک پیاده‌روی کوتاه، می‌توانید از هنرهای نمایشی در اپرای دبی لذت ببرید.
  4. بازار سنتی عربی سوق البهار: هر سفری بدون بازدید از بازارهای سنتی آن برای کشف ریشه‌های شهر ناقص خواهد بود. در سفر به دبی، از سوق البهار، نزدیک به دبی مال هم بازدید کنید و در برای خود و دوستان و اعضای خانواده خود سوغاتی‌های دوست‌داشتنی بخرید.
  5. سیاره سبز: در دبی شما می‌توانید در یک جنگل سرپوشیده با انواع گیاهان و حیوانات قدم بزنید و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود بسازید. سیاره سبز مکان خوبی برای آموزش کودکان در مورد اکوسیستم‌های جهان به روشی سرگرم‌کننده و تعاملی است.
جاهای دیدنی اطراف دبی مال

چند نکته کاربردی در مورد دبی مال

Dubai Mall به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید جهان، تجربه‌ای فوق‌العاده از خرید، تفریح و گردشگری را ارائه می‌دهد؛ اما پیش از بازدید از این مرکز خرید و تفریحی باید چند نکته کاربردی را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه چند نکته کاربردی و مهم برای بازدید از دبی مال را بیان می‌کنیم:

  1. در دبی مال، ورود حیوانات خانگی ممنوع است؛ برای اطمینان از رعایت قوانین مجموعه، حیوانات خانگی خود را به همراه نبرید.
  2. استعمال دخانیات در Dubai Mall ممنوع است؛ اگر سیگاری هستید، باید به مناطق مشخص شده برای استعمال دخانیات در خارج از مرکز خرید مراجعه کنید.
  3. بغل‌کردن یکدیگر ممنوع است؛ در دبی مال و به طور کلی در امارات متحده عربی، نمایش عمومی عواطف (PDA) محدودیت‌هایی دارد. بغل‌کردن و بوسیدن در مکان‌های عمومی ممنوع است و برای جلوگیری از هرگونه مشکلی بهتر است این قوانین را رعایت کنید.
  4. بازدید از نمای بیرونی آکواریوم؛ اگر قصد ندارید بلیط ورودی به داخل آکواریوم دبی را بخرید، حتماً نمای بیرونی آن را که از داخل مرکز خرید هم دیده می‌شود، تماشا کنید. این آکواریوم بزرگ که شامل انواع مختلفی از ماهی‌ها و موجودات دریایی است، یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های دبی مال به شمار می‌آید.
چند نکته کاربردی در مورد دبی مال

جمع‌ بندی

امارات متحده عربی دارای مراکز خرید، تفریحی و توریستی متعددی است که دبی مال یکی از مشهورترین آن‌ها است. در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در مورد این مرکز خرید جذاب و تماشایی صحبت کنیم و هر آنچه که باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طور که گفته شد، در این مجموعه خارق‌العاده نه تنها می‌توانید به خرید بپردازید؛ بلکه از انواع سرگرمی‌های دیگر نیز لذت ببرید.

در پایان، دبی مال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید جهان، تجربه‌ای منحصر به فرد از خرید، تفریح و گردش را به شما ارائه می‌دهد. این مکان نه تنها یک مقصد خرید فوق‌العاده است، بلکه با ارائه انواع سرگرمی‌ها، رستوران‌ها، و جاذبه‌های توریستی، یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی دبی به شمار می‌آید. اگر شما هم قصد دارید این تجربه را از نزدیک لمس کنید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما قشم به دبی یا بلیط هواپیما کیش دبی در این مسیر های پرتردد به راحتی به این شهر فوق‌العاده سفر کرده و از دیدنی‌های دبی و دبی مال لذت ببرید. این سفر می‌تواند یک خاطره بی‌نظیر از یک شهر مدرن و لوکس را برای شما به ارمغان آورد.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید