راهنمای خرید بلیط اتوبوس کربلا

راهنمای خرید بلیط اتوبوس کربلا

اتوبوس جهان‌گردی عراق

همه ساله شیعیان ایران و جهان برای ایام اربعین به نجف سفر می‌کنند و بعد از بازدید از حرم امام اول شیعیان به کربلا برای زیارت حرم امام سوم شیعیان (امام حسین (ع)) عزیمت می کنند. به طور کلی خرید بلیط اتوبوس کربلا در ایام اربعین نسبت به سایر ایام سال افزایش چشمگیری دارد. به دلیل هم مرز بودن ایران و عراق با یکدیگر خوشبختانه امکان سفر هوایی و زمینی به این کشور و شهرهای مختلف آن وجود دارد.

در ایام محرم و اربعین به دلیل حجم متقاضی برای سفر مستقیم به کربلا ممکن است این بلیط زودتر به فروش برسد از سویی دیگر بسیاری تمایل دارند نیمی از راه را به پیاده روی اربعین بپردازند. اما راه دیگری هم وجود دارد و آن خرید بلیط اتوبوس برای مرزهای مهران،‌ چذابه، خسروی، باشماق، تمرچین و یا شلمچه است و سپس اقدام به خرید بلیط کربلا در خاک عراق می‌نمایند. به طور کلی خرید آنلاین بلیط اتوبوس کربلا یا نجف کمک می‌کند تا هزینه‌های شما چه به لحاظ زمانی چه مالی کاهش پیدا کند.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس کربلا پته

خرید آنلاین بلیط اتوبوس کربلا پته

برای خرید بلیط اتوبوس کربلا از پته تنها کافیست مبدا و مقصد سفر خود را در باکس بالای صفحه خرید بلیط اتوبوس انتخاب نمایید. سپس با انتخاب بلیط رفت و برگشت کربلا زمینی و یا یک طرفه تاریخ رفت و یا برگشت خود را انتخاب نمایید. در این مرحله لیستی از ترمینال ها و شرکت های اتوبوس رانی که در تاریخ مد نظر شما سفر دارند نمایش داده شده اند.

با انتخاب گزینه مد نظر خود در این مرحله می توانید با تکمیل اطلاعات و پرداخت هزینه بلیط اینترنتی خود را دریافت و سپس پرینت نمایید.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس کربلا پته

مدارک سفر با اتوبوس به کربلا زمینی

برای سفر زمینی با اتوبوس به کربلا لازم است مدارک زیر را همراه خود داشته باشید:

  • گذرنامه یا پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ۲ تصویر ۳ در ۴ با پس زمینه سفید رنگ
  • کارت شناسایی معتبر به همراه بارکد از سامانه سماح
  • ارز مسافرتی معتبر برای کشور عراق
  • گذرنامه زیارتی برای سفر در ایام محرم و صفر

استعلام بلیط اتوبوس تهران کربلا

برای استعلام و کنسلی بلیط اتوبوس کربلا اربعین در سایت پته تنها کافیست وارد پنل کاربری خود شوید و هر بلیطی که خریداری کرده اید را مشاهده و ویرایش کنید، همچنین در این پنل امکان کنسلی بلیط هم وجود دارد. ولی به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای بلیط اتوبوس کربلا ممکن است بعد از کنسلی بلیطی پیدا نکنید.

استعلام بلیط اتوبوس تهران کربلا

مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران  کربلا پته

با خرید بلیط اتوبوس کربلا در این سامانه می توانید از مزایای بی‌شماری از جمله موارد زیر بهره مند شوید:

  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • تنوع خدمات (پته ارائه دهنده خدمات متنوعی از جمله: تور داخلی و خارجی، بلیط هواپیما و …)
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک و درگاه پرداخت مطمئن
  • خریدی سریع و آسان
  • امکان استرداد و کنسلی آنلاین بلیط
  • امکان انتخاب صندلی
مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران  کربلا پته

قیمت بلیط اتوبوس کربلا اربعین

قیمت بلیط اتوبوس معمولا به عوامل مختلفی از جمله نوع اتوبوس (معمولی یا vip) و زمان حرکت موثر است. توجه داشته باشید با توجه به امکاناتی که اتوبوس های vip ارائه می دهند از جمله پذیرایی و صندلی راحت و … هزینه بیشتری نسبت به اتوبوس های معمولی دارند. از سویی دیگر خرید بلیط اتوبوس نجف یا کربلا در اواسط هفته یا آخر شب تاثیر زیادی در کاهش هزینه بلیط شما دارد.

هر چند سفر در ایام اربعین یا محرم به کربلا و نجف معمولا به دلیل پرطرفدار بودن این مقصد سفری سبب گرانتر شدن بلیط خریداری شما دارد. برای اینکه قیمت بلیط اتوبوس نجف در ایام کربلا یا اربعین ارزانتر باشد.

اگر قصد سفر در ایام پرتردد به این اماکن مذهبی را دارید با خرید از سایت های معتبر و رزرو بلیط اتوبوس از در دسترس بودن بلیط و خریداری با قیمت مناسب اطمینان حاصل نمایید.

قیمت بلیط اتوبوس کربلا اربعین

سخن پایانی

خرید بلیط اتوبوس کربلا، به‌ویژه در ایام زیارتی و مراسم‌های مذهبی، نیازمند توجه به جزئیات و برنامه‌ریزی دقیق است. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید بلیط، به مقایسه قیمت‌ها و بررسی نظرات دیگر مسافران بپردازید تا بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین، آماده‌سازی مناسب و داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط سفر، از جمله مدارک مورد نیاز و قوانین مرتبط با سفر به کربلا، می‌تواند به شما کمک کند تا سفری بی‌دغدغه و دلپذیر داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی از این سفر، زیارت و نزدیکی به ارزش‌های معنوی است، بنابراین با صبر و حوصله به تمامی مراحل توجه کنید و از سفر خود لذت ببرید.

سوالات متداول

پرترددترین ساعات حرکت اتوبوس کربلا از مبدا تهران بین ساعات ۱۸ تا ۲۳ است؛ هر چند اتوبوس تهران به کربلا همه روزه در ساعات مختلف روز حرکت دارد.

بله،‌ امکان کنسلی بلیط اتوبوس در صورتی که بلیط خود را از این سامانه تهیه کرده باشید وجود دارد. پس از کنسلی بلیط اتوبوس می توانید هزینه بلیط را پس از کسر جریمه کنسلی پس بگیرید. همچنین جریمه کنسلی بلیط اتوبوس با توجه به زمان کنسلی بلیط متغییر است.

بهتر است حدود یک ساعت قبل از حرکت در ترمینال حضور داشته باشید. اما اگر با پایانه و محیط آن آشنایی کامل دارید حضور نیم ساعت زودتر از حرکت کافی است.

قیمت بلیط اتوبوس کربلا با توجه به فاصله هر شهر تا کربلا مشخص می شود البته زمان سفر نیز فاکتوری تعیین کننده در قیمت بلیط است. شما می توانید قیمت بلیط اتوبوس نجف یا کربلا را با سرچ در باکس بالا بیابید.

بله در سایت پته شما می توانید بلیط اتوبوس کربلا و نجف را به صورت رفت و برگشتی تهیه نمایید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید