همه چیز درباره فرودگاه امام خمینی تهران

همه چیز درباره فرودگاه امام خمینی تهران

از سفر بدانید ایرلاین

شاید بتوان گفت که اصلی‌ترین فرودگاه حال حاضر در کشور، فرودگاه امام خمینی تهران است. این فرودگاه با انجام دادن پروازهای متعدد خارجی، شاه‌راه اصلی کشور برای سفرهای خارجی به مقاصد مختلف است. بزرگترین فرودگاه کشور با بیش از ۷۰۰ پرواز در هفته به ۳۰ مقصد مختلف در خارج از کشور که توسط ۴۰ ایرلاین مختلف انجام می‌شود، این فرودگاه را از دیگر فرودگاه‌های کشور متمایز کرده است. اگر قرار است به زودی از این فرودگاه به سفر بروید، یا علاقه دارید تا اطلاعات بیشتری از فرودگاه داشته باشید، در ادامه در مجله گردشگری پته، همه چیز درباره فرودگاه امام خمینی تهران را با شما در میان خواهیم گذاشت. 

درباره فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

این فرودگاه بزرگترین فرودگاه کشور است. با بالا رفتن جمعیت کشور و نیاز به جا به جایی هوایی مدرن در کشور، فرودگاه امام خمینی برای واگذاری پروازهای خارجی فرودگاه مهرآباد، به جز سفرهای حج در دست ساخت قرار گرفت. مساحت این فرودگاه در حال حاضر ۱۴ هکتار است و با تکمیل شدن تمام بخش‌ها به ۷۸ هکتار افزایش خواهد یافت.

در فرودگاه امام خمینی و در فاز یک توان جابه‌جایی ۶میلیون‌وپانصد هزار مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار در سال را دارد. این فرودگاه در سال ۱۳۹۳ به شبیه ساز برج مراقبت مجهز شد و پهن‌ترین باند فرودگاهی به طول ۴۲۰۰ متر و عرض ۴۵ متر را دارد. همچنین برای ایمنی بیشتر پرواز‌ها در کنار هر باند فرودگاهی دو باند دیگر با طول و عرض مشابه برای موارد ضروری و تعمیر تعبیه شده است. 

فرودگاه امام خمینی تهران

آدرس فرودگاه امام خمینی(ره)

فرودگاه امام خمینی در جنوب غربی تهران و در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران قرار دارد. این فرودگاه با مرکز شهر تهران حدود یک ساعت فاصله دارد. البته اگر در زمان حرکت به سمت فرودگاه ترافیک باشد، ممکن است این زمان بیشتر شود. البته برای اینکه بدانیم چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشیم؟ لازم است حتما فاصله خانه تا فرودگاه را از طریق گوگل مپ بررسی کرده باشید.

آدرس فرودگاه امام خمینی: تهران، شهرستان رباط کریم، بزرگ‌راه خلیج‌فارس، کیلومتر ۳۰، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) – لینک گوگل مپ

آدرس فرودگاه امام خمینی(ره)

اطلاعات ارتباطی فرودگاه امام خمینی(ره)

در صورتی که می خواهید از زمان دقیق پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران اطلاع پیدا کنید با شماره ۰۹۶۳۳ تماس حاصل کنید. یا شماره پرواز خود را به سامانه ۳۰۰۰۵۱۰۰ پیامک کنید. در صورتی که نیاز به تلفن های ضروری فرودگاه دارید، به شرح زیر است.

شماره تماس فرودگاه۰۹۶۳۳ / ۰۲۱-۵۱۰۰۱۱۸ / ۵۱۰۰۱-۰۲۱
شماره تماس پلیس فرودگاه برای اشیاء گمشده۵۱۰۰۷۳۲۸ / ۵۱۰۰۷۰۱۴ / ۵۱۰۰۷۸۹۷
شماره تماس پارکینگ فرودگاه خمینی۵۱۰۰۷۱۹۹-۰۲۱
سامانه پیامکی فرودگاه۱۰۰۰۹۶۳۳
پست الکترونیکherasat@ikac.ir
کانال ارتباطیhttps://telegram.me/Ikac2
آدرس اینترنتیhttps://www.ikac.ir

تاریخچه فرودگاه امام خمینی تهران

در سال ۱۳۴۶ برای افزایش توان حمل و نقل هوایی و ترانزیتی خارجی کشور تصمیم بر آن شد که فرودگاهی با وسعت ۱۴هکتار ساخته شود. در سال ۱۳۵۱ تصویب شد تا چند شرکت داخلی و آمریکایی وظیفه ساخت فرودگاه را برعهده بگیرند. در ابتدای کار قرار شد تا فرودگاه با بودجه ۱ میلیارد دلاری تا سال ۱۹۸۳ تکمیل و به بهره برداری برسد؛ اما با توجه به تحولات سیاسی در سال ۱۳۵۴ پروژه متوقف شد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
راهنمای خرید بلیط هواپیما نیم بها

در سال ۱۳۷۴ و چند سال پس از پایان جنگ تحمیلی بار دیگر شرکت های پیمانکار فرانسوی و ایرانی ساخت فرودگاه را بر عهده گرفتند. در نهایت فاز اول فرودگاه امام خمینی در اردیبهشت ۱۳۸۳ به بهره برداری رسید. این فرودگاه از آن زمان در حال تکمیل چند بخش دیگر خود است. در حال حاضر این فرودگاه دو پایانه فعال دارد.

پایانه های فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی سه پایانه اصلی دارد. در حال حاضر دو پایانه با ترمینال از این فرودگاه فعال است. 

  • پایانه ۱: این پایانه نخستین پایانه فرودگاه امام خمینی تهران است. پایانه ۱با ظرفیت ۶.۵ میلیون مسافر و ۱۲۰ هزار تن بار در سال در حال حاضر فعال است.
  • پایانه ۲: پایانه ۲ که به پایانه سلام شناخته می‌شود، ظرفیتی معادل ۵ میلیون مسافر در سال را دارد. این پایانه در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید. 
  • پایانه ۳: پایانه ۳ به نام پایانه ایران‌شهر نام‌گذاری شده است. این پایانه توسط شرکت‌های هلندی ساخته و در مرحله مطالعاتی و آزمایشی قرار دارد. پایانه ایرانشهر با ظرفیت جا به جایی ۲۰ میلیون مسافر در سال در آینده راه اندازی خواهد شد.
پایانه های فرودگاه امام خمینی

پارکینگ‌های فرودگاه امام خمینی تهران

برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی(ره) اگر از خودرو شخصی استفاده می‌کنید، بهتر است موقعیت پارکینگ‌ها و اطلاعات لازم آنها را بشناسید. فرودگاه امام خمینی(ره) دارای ۵ پارکینگ با ظرفیتی بیش‌از ۱۳ هزار ماشین است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

پارکینگ های فرودگاه امام خمینی تهران

پارکینگ شماره ۱ یا پارکینگ طبقاتی فرودگاه امام خمینی(ره)

تنها پارکینگ مسقف فرودگاه امام خمینی تهران، پارکینگ شماره ۱ است. این پارکینگ برای پذیرش ۱۵۰۰ خودرو ظرفیت دارد. به علت گرانی هزینه توقف در این پارکینگ، توصیه می‌شود در صورتی که برای بدرقه و یا استقبال عزیزانتان به فرودگاه امام خمینی می‌روید از این پارکینگ استفاده کنید. این پارکینگ مناسب توقف‌های طولانی و چند روزه نیست. پارکینگ شماره ۱ دقیقا زیر ترمینال فرودگاه امام خمینی(ره) قرار دارد. این پارکینگ نزدیکترین پارکینگ به محل سوار شدن و سالن انتظار است و افراد می‌توانند با آسانسور در مسیر ترمینال و پارکینگ در حرکت باشند. 

پارکینگ شماره ۲

پارکینگ شماره ۲ یک پارکینگ روباز است. این پارکینگ از محل پارکینگ های ۳ و ۴ دورتر است. این پارکینگ برای روزهای شلوغی فرودگاه و ماشین های توقیفی مورد استفاده قرار می گیرد و در همه روزهای سال فعال نیست. پارکینگ شماره ۲ توانایی گنجایش ۸۵۰ ماشین را در خود دارد. 

پارکینگ شماره ۳ و ۴ 

این دو پارکینگ در کنار یکدیگر و در فضایی روباز قرار دارند. گنجایش دو پارکینگ مجموعا ۱۰ هزار خودرو است. پارکینگ ۳ و ۴ فاصله بیشتری با پایانه فرودگاه امام خمینی دارد. برای جا به جایی بین پارکینگ و ترمینال فرودگاه می‌توانید از اتوبوس‌های تعبیه شده درون فرودگاه (رایگان) استفاده کنید. این پارکینگ با تعرفه کمتر نسبت به پارکینگ شماره ۱ مناسب پارک کردن چند روزه خودرو شما است. 

پارکینگ شماره ۵ یا پارکینگ گمرک 

این پارکینگ برای اداره گمرک فرودگاه امام خمینی و افراد شاغل در این اداره در نظر گرفته شده است. این پارکینگ در حال حاضر برای استفاده عموم ممنوع است. پیشتر به شماره پارکینگ‌های فرودگاه اشاره کردیم. درصورتی‌که درباره پارکینگ‌ها پرسشی دارید، می‌توانید از طریق شماره تلفن پارکینگ فرودگاه امام به شماره ۵۱۰۰۷۱۹۹-۰۲۱ پرسشتان را مطرح کنید.

دسترسی به فرودگاه امام خمینی

با رشد و پیشرفت زیرساخت های شهری تهران در سال های اخیر، امکان دسترسی به فرودگاه امام خمینی، راحت‌تر از هر زمان دیگری شده است. دقت داشته باشید که برای پروازهای خارجی باید حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید. برای دسترسی به این فرودگاه بسته به توانایی، زمان باقی مانده و میزان بار همراه می‌توانید یکی از روش های زیر که در ادامه توضیح می‌دهیم را انتخاب کنید. 

دسترسی به فرودگاه امام خمینی

دسترسی به فرودگاه با تاکسی

ساده ترین راه رسیدن به فرودگاه امام خمینی از هر نقطه از کشور، تاکسی است. شما می‌توانید برای رسیدن و یا خارج شدن از فرودگاه به هر مقصدی در کل کشور به سامانه https://imamtaxi.com/ مراجعه کنید و با وارد کردن مشخصات و مبداء و مقصد خود به راحتی بین فرودگاه و مکان مورد نیاز جا به جا شوید.

تاکسی های فرودگاهی انواع مختلفی دارند و بسته به نوع نیاز شما می‌توانید از ماشین‌هایی مختلفی از جمله تویوتا کمری، فولکس کدی، هیوندا سوناتا، ون هایس ناوگان و… استفاده کنید. همچنین شرکت های سیر و سفر، تاکسی لوکس، پاکرو تاکسی و تاکسی بیسیم تهران جزو شرکت‌های دارای مجوز تاکسی در فرودگاه امام هستند.

دسترسی به فرودگاه با تاکسی

دسترسی به فرودگاه با مترو

اگر از تهران می‌خواهید به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) بروید، یکی از روش های بی دردسر، استفاده از مترو تهران است. دسترسی به فرودگاه از طریق مترو هم ارزان است و هم در روزهای شلوغ و پرترافیک شما را از توقف در مسیر نجات می‌دهد. در صورتی که تصمیم دارید با مترو به فرودگاه دسترسی داشته باشید، بهتر است چمدان‌های بسیار سنگین و بزرگ حمل نکنید. برای دسترسی به فرودگاه امام خمینی از طریق مترو، ابتدا سوار خط ۱ مترو شوید و در ایستگاه شهر آفتاب، خط خود را عوض کنید و سوار قطار‌های اختصاصی شهر فرودگاهی امام خمینی شوید. در جا به جایی با مترو به فرودگاه به این دو نکته توجه داشته باشید.

  1. ساعت جا به جایی مترو: نخستین خط مترو فرودگاهی در ساعت ۶:۵۰ دقیقه کار خود را آغاز و آخرین خط مترو در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه فرودگاه را ترک می کند.
  2. فاصله زمانی هر رفت و برگشت مترو فرودگاه امام خمینی(ره) حدود ۸۰ دقیقه است.
دسترسی به فرودگاه با مترو

دسترسی به فرودگاه با اتوبوس

برای رسیدن به فرودگاه از تهران می‌توانید از اتوبوس هم استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا باید خود را به فرودگاه مهرآباد برسانید. در فرودگاه مهرآباد و ایستگاه ۴ اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی به مقصد فرودگاه امام خمینی وجود دارد.

دقت داشته باشید که اتوبوس‌های فرودگاه، هر یک ساعت یک بار به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت می‌کنند. همچنین می‌توانید در مسیر فرودگاه و در میدان آزادی و حرم امام خمینی هم سوار این اتوبوس‌ها شوید. 

دسترسی به فرودگاه با اتوبوس

دسترسی با آژانس ها و تاکسی های آنلاین

برای صرفه جویی و استفاده از کد تخفیف آژانس های اینترنتی می‌توانید به جای رزرو تاکسی‌های مخصوص فرودگاه، از این سرویس حمل و نقل استفاده کنید. این تاکسی‌ها بیشتر در مسیر رفت به فرودگاه کارآمد هستند و در مسیر برگشت از فرودگاه به علت نبود ماشین فعال در محیط فرودگاه، امکان استفاده از آن را ندارید. 

دسترسی با ماشین شخصی 

برای رسیدن به فرودگاه، آخرین راه جا به جایی با ماشین شخصی است. مزیت ماشین شخصی، بردن میزان دلخواه بار و همراهی عزیزان تا فرودگاه با شما است. در صورتی که با عزیزانتان به فرودگاه می‌روید، آنها می‌توانند ماشین را برگردانند و در غیر این صورت امکان پارک روزانه خودرو در فرودگاه مهیا است. به طور کلی بهتر است با توجه به شرایط موجود ببینید که کدام روش برای رسیدن به موقع به فرودگاه اثر بخش است. 

دسترسی با ماشین شخصی 

ایرلاین های فعال در فرودگاه امام خمینی تهران

به طور کلی، این فرودگاه برای پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فرودگاه ۴۰ ایرلاین مختلف در مقاصد متفاوت خارجی خدمات ارائه می‌کنند. ایرلاین های موجود در فرودگاه امام خمینی(ره) را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد. 

ایرلاین های داخلی فعال در فرودگاه امام خمینی(ره)

هواپیمایی‌های داخلی که پروازهایی به مقاصد خارجی دارد مانند پرواز تهران استانبول، در فرودگاه امام خمینی فعالیت می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی ماهان، کیش ایر، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی کاسپین، قشم ایر، هواپیمایی معراج، هواپیمایی آتا، هواپیمایی قشم و هواپیمایی تابان در خطوط مختلف هوایی در این فرودگاه فعال‌اند. 

ایرلاین های داخلی فعال در فرودگاه امام خمینی(ره)

ایرلاین های خارجی فعال در فرودگاه امام خمینی(ره)

شرکت‌های خارجی زیادی در این فرودگاه به صورت روزانه و هفتگی پرواز دارند. شرکت هایی مانند: ایژین ایرلاینز آتن، ایرفلوت مسکو، ایر عربیا شارجه، ایر آسیا ایکس کوالالامپور، ایر آستانه آلماتی، ایرفرانس پاریس، آلیتالیا رم، الناصر ایرلاینز بغداد، ارمنیا ایروان، اطلس گلوبال استانبول، آسترین ایرلاینز وین، آذربایجان ایرلاینز باکو، بریتیش ایرویز لندن، بلغاریا ایر وارنا، هواپیمایی امارات دبی، اتحاد ابوظبی، تاجیک ایر دوشنبه، ترکیش ایرلاین استانبول و پروازهای فصلی به آدانا، آنتالیا و ازمیر در خطوط مختلف هوایی در این فرودگاه فعال‌اند. 

خدمات فرودگاه امام خمینی

به علت وجود پروازهای خارجی، این فرودگاه خدمات مناسب و کافی برای آسایش مسافران فراهم نموده است. خدمات فرودگاه امام خمینی شامل موارد زیر است.

بانک و صرافی فرودگاه 

برای کسانی که نیاز به گرفتن ارز مسافرتی دولتی دارند و همچنین افرادی که به تازگی به کشور آمده و پول رایج مملکت را ندارند، بانک و صرافی فرودگاه آماده خدمت رسانی است. این بانک‌ها با شعب زیاد در ورودی و خروجی هر گیت پروازی در دو ترمینال فعال فرودگاه فعالیت می‌کنند. همچنین عابر بانک‌هایی وجود دارد که کارت‌های بین المللی را پشتیبانی کرده و برای گردشگران خارجی تعبیه شده است. 

بانک و صرافی فرودگاه 

خدمات اورژانس فرودگاهی

با وجود تعداد بالای مسافران و حجم زیاد سفرها وجود یک تیم کارکشته امداد فوری در فرودگاه امام خمینی لازم است. در دو ترمینال فرودگاه در حال حاضر تیم‌های اورژانسی به صورت شیفت های ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مسافران فرودگاه امام خمینی(ره) هستند. در صورتی که مشکلاتی مانند: حملات قلبی، گوارشی، فیزیکی و… برای خود یا همراهانتان پیش آمد به این پایگاه‌های مستقر در فرودگاه مراجعه کنید. دو پایگاه موجود در فرودگاه و اطلاعات دسترسی به آنها به شرح زیر است. 

پایگاه امدادی ۳۱۸ : وظیفه این پایگاه، حل مشکلات اورژانس درون فرودگاه و ترمینال ها است. مکان استقرار این پایگاه زیر پله برقی های سالن پرواز ورودی B است. شماره تماس ۵١٠٠٧٩٠٠-٠٢١ و ۱۱۵ برای برقراری ارتباط با این پایگاه در دسترس است.

پایگاه امدادی ۳۴۰ : این پایگاه مستقر در محوطه فرودگاه و مسئول مشکلات اورژانسی خارج از ترمینال و قسمت پارکینگ‌ها و تاکسی‌رانی است. برای ارتباط با این اورژانس، کافیست با شماره ۱۱۵ تماس حاصل کنید.

خدمات اورژانس فرودگاهی

خدمات بهیاری برای توانخواهان و سالمندان

در هنگام انجام روند پروازی، ممکن است برخی افراد نیاز به کمک ویژه و ابزار برای حرکت داشته باشند. فرودگاه امام خمینی، امکان دسترسی به بهیار و ویلچر برای توانخواهان و سالمندان را مهیا ساخته است. 

قرنطینه گیاهی و جانوری فرودگاه امام خمینی

قرنطینه گیاهی برای انواع بذر درختان و نهال های سایز کوچک اختصاص دارد. شما می توانید، با مطالعه قوانین کشوری و فرودگاهی نسبت به بذر و گیاه مورد نظر اقدام کنید. همچنین در این فرودگاه امکان جا به جایی حیوان خانگی با افراد وجود دارد.

برای جا به جایی حیوانات نیز باید قوانین قرنطینه فرودگاهی را رعایت و همچنین ایرلاین مورد نظر شما باید امکان جا به جایی حیوان خانگی را داشته باشد. در سایت فرودگاه امام خمینی که پیشتر معرفی کردیم تمامی قوانین و مدارک مورد نیاز برای بذر و گیاه و حیوان برای شما قرار گرفته است. 

امکانات رفاهی فرودگاه امام خمینی

در کنار خدمات متنوع، این فرودگاه از امکانات رفاهی مناسبی هم برخوردار است. امکانات رفاهی فرودگاه امام خمینی شامل موارد زیر است. 

وای فای رایگان سالن انتظار

یکی از امکانات رفاهی فرودگاه امام خمینی(ره)، وای فای رایگان در سالن انتظار است. هنگامی که چمدان های خود را در قسمت چک-این فرودگاه تحویل می‌دهید، وارد گیت پرواز و سالن انتظار می‌شوید. در این مدت می‌توانید، با پرسیدن رمز وای فای از مسئول گیت، از اینترنت رایگان فرودگاه تا هنگام پرواز استفاده کنید. 

وای فای رایگان سالن انتظار

فروشگاه فرودگاه امام خمینی(ره)

در صورتی که نیاز به خرید سوغات دارید و خرید این سوغات را فراموش کرده‌اید، فروشگاه فرودگاه امام خمینی(ره) این امکان را به شما می‌دهد که سوغات شهرهای مختلف را تهیه کنید. همچنین وجود برندهای معروف و لوازم مورد نیاز سفر، به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که اقلامی برای سفر نیاز دارید در زمان انتظار برای پرواز، خریداری کنید.

خدمات CIP فرودگاه امام خمینی(ره)

در صورتی که نمی‌توانید و یا نمی‌خواهید در صف طولانی برای انجام اعمال پیش از سفر در فرودگاه قرار بگیرید و نیاز دارید تا در مدت قبل از سفر استراحت کنید، خدمات CIP فرودگاه امام خمینی(ره) برای شمت مهیا است. این خدمات بر اساس نیاز شما قیمت های متنوعی دارد. سالن CIP با امکاناتی مانند: انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های لذیذ، استراحت در اتاق‌های راحت، استفاده از اینترنت رایگان و… می تواند قبل از سفر شما را آماده سفر کند. همچنین خدمات CIP شامل موارد زیر است.

  • انجام تمامی فرآیندهای فرودگاهی(چک-این، تحویل چمدان، گرفتن کارت پرواز و..) توسط تیم CIP
  • امکان پرداخت هزینه‌های فرودگاهی مانند هزینه‌های اضافه بار، عوارض خروج و… در جایگاه CIP
  • انتقال مسافران از سالن پذیرایی تا هواپیما و با خودروهای مخصوص جایگاه تشریفات
  • امکان استفاده مسافر از پارکینگ اختصاصی CIP  ” در صورت نیاز”
  • امکان استفاده همراهان مسافر از خدمات سالن پذیرایی CIP ” در صورت نیاز”
  • امکان اقامت کوتاه‌مدت مسافر در سوئیت‌های مجهز سالن CIP  ” در صورت نیاز”
  • انجام فرآیندهای دریافت ویزای فرودگاهی و ترانزیتی ” در صورت نیاز”
  • امکان استفاده از خدمات ویلچر و بالابر ” در صورت نیاز”
خدمات CIP فرودگاه امام خمینی تهران

رستوران و کافی شاپ فرودگاه امام خمینی(ره)

هنگام سفر انقدر مشغله داریم که گاهی فراموش می‌کنیم چیزی بخوریم، رستوران و کافی شاپ فرودگاه امام خمینی(ره) با دارا بودن انواع غذاهای فرنگی و ایرانی و فست فود، می‌تواند انتخاب خوبی برای قبل از سفر باشد.

همچنین به علت نیاز به حضور طولانی مدت قبل از پرواز در فرودگاه (حدود ۳ ساعت) ممکن است در این مدت هم مقداری احساس گرسنگی کنید. این رستوران‌ها و کافه‌های مستقر در فرودگاه، علاوه بر غذای اصلی، میان‌وعده، کیک و شیرینی و نوشیدنی‌های لذیذ و خوش‌طعم، آماده پذیرایی از شما هستند. 

هتل های فرودگاه امام خمینی(ره)

بیشتر افراد در سراسر کشور سفرهای خارجی خود را از تهران انجام می‌دهند. برای همین منظور، ممکن است یک روز تا چند ساعت نیاز باشد که در تهران بمانند. برای آنکه این افراد بی نیاز از شهر تهران شوند با توجه به فاصله زیاد فرودگاه از شهر، در کنار این فرودگاه دو هتل با امکانات به روز تعبیه شده است. 

  1. هتل ۴ ستاره رمیس (ایبیس سابق): این هتل چهار ستاره دارای ۱۹۶ اتاق مجهز و مناسب است. از خدمات هتل رمیس می‌توان به رستوران، خدمات ویژه معلولین، کافی‌شاپ، مسیر پیاده‌روی، کارتینگ و… اشاره کرد.
  2. هتل ۵ ستاره رکسان (نووتل سابق): این هتل بسیار لوکس، در نزدیکی فرودگاه با ۲۹۶ اتاق مجهز آماده خدمت رسانی به شما است. امکانات هتل رکسان می‌توان به سالن ماساژ، استخر، لابی، روم سرویس ۲۴ ساعته، اتاق‌های مجهز به سیستم تهویه هوا و… اشاره کرد.

قسمت بار و بسته بندی فرودگاه امام خمینی(ره)

یکی دیگر از قسمت های فرودگاه امام خمینی(ره)، قسمت بار و بسته بندی است. در این بخش خدماتی چون بسته بندی بارهای شکستنی و نیاز به بسته شدن و همچنین پرداخت و پیگیری بارهای ارسالی وجود دارد. این قسمت برای افرادی که شامل اضافه بار می شود قرار داده شده و در صورتی که آسیبی پس از بسته بندی وارد شود، امکان جبران خسارت دارد. 

اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی(ره)

در این فرودگاه امکان اجاره خودرو نیز وجود دارد. دفاتر مختلفی با انواع ماشین‌های لوکس و اقتصادی در محل فرودگاه حاضر است. البته اجاره خودرو مستلزم داشتن گواهی‌نامه معتبر داخلی است. 

اجاره خودرو در فرودگاه امام خمینی تهران

کلام پایانی 

خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر با فرودگاه امام خمینی تهران می‌تواند، تجربه‌ای جالب و به یاد ماندنی باشد. اگر تا به حال به این فرودگاه نرفته اید، پیشنهاد می‌کنیم اندکی زودتر از معمول به فرودگاه مراجعه کنید تا در صورت گم‌شدن یا پیدا نکردن ترمینال مورد نظر، وقت خود را از دست ندهید.

در سایت فرودگاه امام خمینی تهران به آدرس https://www.ikac.ir اطلاعات مفیدی درمورد زمان پروازهای مختلف و سوالات متداول شما قرار داده شده و می‌تواند پاسخ بیشتر پرسش‌های شما را بدهد. تجربه شما از سفر در این فرودگاه زیبا چیست؟ نظرات و انتقادات شما، چراغ راه آینده برای خدمت رسانی بهتر ما خواهد بود. 

سوالات متداول

تهران، شهرستان رباط کریم، بزرگ‌راه خلیج‌فارس، کیلومتر ۳۰، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)

این فرودگاه شامل سه ترمینال به نامهای پایانه ۱، پایانه سلام و پایانه ایران‌شهر نام دارد، از این سه ترمینال دو ترمینال اول فعال و ترمینال سوم در فاز مطالعاتی قرار دارد.

خدمات رفاهی فرودگاه امام خمینی شامل: کافه و رستوران، جایگاه ویژه تشریفات، هتل، فروشگاه، خدمات اجاره ماشین، خدمات بسته بندی و وای‌فای رایگان است.

برای دسترسی به فرودگاه امام خمینی می‌توانید با تاکسی، مترو، اتوبوس و خودرو شخصی خود را به فرودگاه برسانید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید