مالدیو کجاست؟ | سفر به مالدیو سرزمین آب های کریستالی

مالدیو کجاست؟ | سفر به مالدیو سرزمین آب های کریستالی

جهان‌گردی مالدیو

زمانی که حرف از سفرهای خارجی به میان می‌آید بسیاری از ما ذهنمان به سمت کشورهای اروپایی یا آمریکایی می‌رود. اما در کل دنیا جزایر و سواحلی وجود دارند که بسیار زیبا و رمانتیک هستند. به نظر می‌رسد می‌توانیم مقاصد بسیار متنوعی را برای سفرهای خارج از کشور خود انتخاب کنیم. سفر به مالدیو که بخشی از آب‌های آبی و زیبای اقیانوس هند است شما را به دنیای دیگری میبرد، این جزایر از بهترین مکان‌های دنیا برای تفریح و گردشگری هستند. در این مطلب نیز قصد داریم تا به این پرسش‌ها پاسخ دهیم که مالدیو کجاست؟ و چه جاذبه‌های گردشگری دارد.

تاریخچه کشور مالدیو

اقوام ساکن در جزایر مالدیو از تبار هندوایرانی هستند. بنابراین در گذشته‌های بسیار دور نژادی مشترک با ایرانیان و هندیان نیز داشته اند. زبان این مردم دیوهی بوده است و در گذشته به قرینه این نام آنان را دیباجات یا دیبجات می‌نامیدند.

اغلب مردم این جزیره مسلمان هستند و دو روایت مختلف در خصوص نحوه مسلمان شدن مردم این کشور وجود دارد. یکی آن که فردی ایرانی به نام یوسف تبریزی به این جا آمده و آنان را به اسلام فراخوانده است و دیگر آن که فردی مصری به نام ابوالبرکات بربری عامل این برکت شده است. به هر روی مردم مالدیو از گذشته‌های دور مسلمان بوده اند.

مالدیو حدودا همزمان با کشور هند تحت استعمار پادشاهی بریتانیا قرار گرفت؛ اما در سال ۱۹۶۵ مردم این جزیره تصمیم به اعلام استقلال از بریتانیا می‌گیرند. در نهایت این جنبش مردم مالدیو جمهوری مستقل مالدیو را تشکیل دادند و چند جزیره و چند استان به خود اختصاص دادند. پس با این تفاصیل اگر بپرسیم مالدیو کجاست پاسخی تاریخی نیز می‌توانیم بدهیم.

تاریخچه کشور مالدیو

موقعیت جغرافیایی جزایر مالدیو

در اقیانوس هند اگر هفتصد و پنجاه کیلومتر از سرزمین اصلی قاره آسیا فاصله بگیریم، به مجمع الجزایری می‌رسیم که مالدیو نام دارد. این کشور ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. این چند سطر را می‌توانیم در پاسخ اولیه به مالدیو کجاست بگوییم. جالب است بدانید که مالدیو را می‌توان کوچک‌ترین کشور قاره آسیا دانست و همین طور کم ارتفاع‌ترین کشور جهان از سطح دریاست.

این ویژگی‌های مجمع الجزایر مالدیو است که باعث شده به لحاظ گردشگری پر رونق باشد. در ادامه نکات بیشتری را در رابطه با هر کدام از ویژگی‌های کشور مالدیو عنوان خواهیم کرد.

موقعیت جغرافیایی جزایر مالدیو

شهرها و استان‌های مالدیو کجاست؟

چنان که گفتیم مالدیو از چند جزیره به عنوان چند استان تشکیل شده است. پایتخت مالدیو کجاست؟ شهر ماله پایتخت این کشور است. اما در کنار این شهر، هفت استان دیگر نیز در مالدیو وجود دارد که شرح آن‌ها به شکل زیر است:

  • استان اوتی ماتورو
  • استان اوتورو
  • استان مدو اتورو
  • استان مدو
  • استان مدو دکونو
  • استان ماتی دکونو
  • استان دکونو

جاذبه‌های گردشگری در جزایر مالدیو

اما اکنون بد نیست جاذبه‌های گردشگری و تفریحی موجود در مجمع الجزایر مالدیو را معرفی کنیم و در خصوص هر کدام توضیحی ارائه دهیم، تا بتوانید هر چه بیشتر با مالدیو و زیبایی‌های آن آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری در جزایر مالدیو

مسجد سلطان محمد یا مسجد جامع ماله

در شهر ماله مسجدی بزرگ و قدیمی حضور دارد که همه ساله مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. شاید بتوانیم بگوییم مهم‌ترین علت جذابیت این مسجد آن است که در تلفیق با فرهنگی خاص قرار گرفته است. مسلما حضور مسجد در کشوری مانند مالدیو که به لحاظ جغرافیایی و فرهنگی از عربستان به عنوان مهد اسلام دور است، می‌تواند رنگ و بویی خاص و منحصر به فرد را ایجاد کند.

این مسجد بزرگ‌ترین مسجد مالدیو و یکی از بزرگ‌ترین مساجد شرق آسیا است. جالب است بدانید که سقف این مسجد طلاکاری شده است. مجموع این زیبایی می‌تواند بسیاری گردشگران را به این مسجد بکشاند.

مسجد سلطان محمد یا مسجد جامع ماله

بنای یادبود سونامی

همیشه اتفاقات خوب و خوشایند نیستند که باعث ایجاد زیبایی‌ها و نوستالژی‌هایی در یک کشور و شهر می‌شوند. خیلی اوقات یک حادثه ناگوار می‌تواند مردم یک کشور یا حتی بازدیدکنندگان خارجی از آن کشور را کنار یکدیگر جمع کند. در کشور مالدیو نیز یادبود سونامی که در سال ۲۰۰۴ رقم خورده است، چنین نقشی را ایفا می‌کند. این یادبود یکی از اماکنی است که افراد بسیاری برای تماشای آن می‌آیند.

بنای یادبود سونامی

موزه ملی مالدیو

یکی دیگر از اماکنی که نشان دهنده تاریخ و فرهنگ یک کشور است، موزه‌های آن کشور است. موزه ملی مالدیو در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد. جالب است بدانید که این موزه در روز ملی مالدیو افتتاح شد و به همین نام نیز مشهور شده است. ساختمان این موزه در قدیم کاخ سلطنتی مالدیو بوده است. پس اگر می‌خواهید تا با تاریخ و فرهنگ مالدیو آشنا شوید، بهترین گزینه تماشای موزه ملی مالدیو خواهد بود.

موزه ملی مالدیو

کاخ ریاست جمهوری مالدیو

محل ریاست جمهوری مالدیو که به نام مولی آگه شناخته می‌شود، در قسمت تاریخی شهر ماله قرار دارد. این بنا در سال ۱۹۱۹ تکمیل شده است. پس اگر تنها به لحاظ زمانی نگاه کنیم، با یک اثر تاریخی مواجه هستیم. اما این که این بنا در تاریخ سیاسی این کشور نیز موثر و مهم است، دلیل دیگری بر جذابیت آن است. مهد زیاره نیز در بخشی از این ساختمان قرار دارد که گفته می‌شود آرامگاه یوسف تبریزی است که در سال ۱۱۵۳ قمری اسلام را به این ناحیه آورد.

غواصی و اسنورکلینگ

اگر به یک جزیره سفر می‌کنید، قطعا تفریحات موجود در ساحل و دریا در زمره اساسی‌ترین تفریحات شما خواهد بود. شما می‌توانید در ساحل‌های مختلف جزایر مالدیو غواصی کنید. همچین می‌توانید اسنورکلینگ یا همان ماجراجویی‌های دریایی را در پیش بگیرید. مطمئن باشید با توجه به تنوع زیستی در این سواحل تجربه‌ای بسیار خاص و به یاد ماندنی را خواهید داشت.

غواصی و اسنورکلینگ در سفر به مالدیو

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

پس از آن که به مالدیو کجاست پاسخ دادیم و قصد سفر به این کشور را پیدا کردیم باید به یک سوال بسیار مهم پاسخ دهیم و آن این است که بهترین زمان برای سفر به مالدیو کی است. با دانستن آب و هوای مالدیو می‌توانیم بهترین زمان را نیز بیابیم.

با توجه به آن که مالدیو در میان اقیانوس هند قرار گرفته است و فاصله کمی با خط استوا دارد، دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. همچنین در زمان‌هایی از سال باران‌های موسمی در این ناحیه می‌آید.

می‌توانیم بگوییم بهترین زمان سفر به مالدیو اواسط آبان ماه تا اوایل اردیبهشت ماه است. در این دوره زمانی رطوبت و شرجی بودن هوا در کم‌ترین میزان خود قرار دارد. در این بازه زمانی از مدت زمان بارش باران‌های موسمی نیز خارج است. بنابراین می‌توانید سفری جذاب را در این مدت زمان تجربه کنید.

غذاهای محبوب در سفر به مالدیو

با سفر به هر ناحیه‌ای، باید توجهی ویژه به غذاها و خوراکی‌های آن جا داشته باشید. مالدیو نیز از این قاعده مستثنی نیست. مشخص است که محبوب‌ترین غذاهای مالدیو بر پایه‌ی ماهی و دیگر موجودات دریایی پخته می‌شوند. در این جا به چندی از این غذاها اشاره می‌کنیم:

  • ماس هونی: ماس هونی یک صبحانه جذاب است که از نارگیل، ماهی دودی و پیاز درست می‌شود. اگر صبحانه خوب روزتان را می‌سازد حتما ماسو هونی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
  • بیس کمیا: این غذا بسیار شبیه به سمبوسه جنوبی است. خمیر مخصوص، تن ماهی دودی و سس مخصوص اجزایی است که در کنار هم این غذا را می‌سازند.
  • ساگو بوندی بای: ساگو بوندی بای یک پودینگ مالدیوی است که با نشاسته، شیره نارگیل و خامه درست می‌شود. اگر رژیم دارید نیز می‌توانید از این غذای جذاب میل کنید.
  • هونی روشی: هونی روشی یک نوع نان محلی مالدیوی است. در دستور این نان باز هم نارگیل وجود دارد و در روغن سرخ می‌شود.
  • باجیا: این غذا نیز یکی دیگر از غذاهای مالدیوی است که شباهتی به کوکو سبزی ایرانی دارد منتها با این تقاوت که این غذا با ماهی دودی درست می‌شود.
  • گارودیا: گارودیا نیز یک خوراک سالم است که با برنج و ماهی درست می‌شود. این غذا را با فلفل تند و پیاز سرو می‌کنند.
  • کاری سبزیجات: چنان که می‌دانید کاری ادویه‌ای است که در کشورهای هند، پاکستان و… پرطرفدار است. در مالدیو نیز چنین است و مرغ و ماهی کاری در رستوران‌های این کشور سرو می‌شود. اما مالدیوی‌ها کاری سبزیجات نیز دارند که از ترکیب هویج، لوبیاسبز، سیب زمینی و… با ادویه کاری پخته می‌شود.

غذاهای محبوب در سفر به مالدیو

هزینه‌های سفر به مالدیو

یکی از سفرهای گران‌ قیمت با بلیط پرواز خارجی را می‌توانیم سفر به مالدیو بدانیم. البته مسلم است که بسته به نوع سفر شما هزینه‌ها متغیر خواهند بود. اما اگر بخواهیم به شکلی متوسط محاسبه کنیم، هر نفر روزی حدود سیصد دلار برای هزینه‌ی هتل، حمل و نقل، خوراک و گردش نیاز خواهد داشت.

شما می‌توانید با توجه به این مبلغ و با توجه به تعداد نفراتی که سفر می‌کنید، هزینه‌ها را مدیریت کنید. البته قابل ذکر است که می‌توانید با انتخاب تور مناسب و ارزان، انتخاب هتل مناسب، سفر در فصول خلوت سال و تعدیل هزینه خورد و خوراک، قیمت قدری از هزینه‌های سفر خود کم کنید.

مالدیو کجاست؟ راهنمای سفر

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم بگوییم مالدیو کجاست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد. تلاش ما بر آن بود تا جذابیت‌های متنوع این مجمع الجزایر عنوان کنیم، همین طور هزینه‌های سفر و زمان مناسب برای سفر به مالدیو را تبیین کنیم تا شما بتوانید به عنوان یک مسافر تصمیمی بهتر برای سفر خود بگیرید.

سوالات متداول

کشور مالدیو حدودا در جنوب شرق ایران قرار می‌گیرد.

فاصله این دو کشور حدود سه هزار و نهصد کیلومتر است.

می‌توان گفت غواصی و اسنورکلینگ محبوب‌ترین تفریح در مالدیو هستند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید