جاهای دیدنی رامسر | لیست کاملی از جاذبه های طبیعی و تاریخی

جاهای دیدنی رامسر | لیست کاملی از جاذبه های طبیعی و تاریخی

ایرانگردی رامسر مازندران

رامسر یکی از شهرستان‌های تاریخی و زیبای واقع در شمال کشور بوده که به آن لقب‌هایی همچون عروس مازندران و شهر قلعه‌ها را داده‌اند. به دلیل زیبایی جاهای دیدنی رامسر این استان جزو مقاصد گردشگری خاص به شمار می‌آید که سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

طبیعت بکر و سرسبز این شهر به شما فرصت دوری از هر شلوغی و ازدحامی را می‌دهد تا بتوانید با آرامش خاطر، از طبیعت‌ گردی در سفر لذت ببرید. این شهرستان از بخش شمال با دریای خزر، از جنوب با قزوین، از شرق با تنکابن و از غرب با گیلان هم‌مرز هست که باید بدانید بهترین زمان سفر به رامسر، اواسط اردیبهشت‌ماه و اوایل فصل پاییز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاهای دیدنی رامسر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

جاهای دیدنی رامسر عروس شمال

جاهای دیدنی رامسر تمام‌شدنی نبوده و هر یک برخوردار از زیبایی‌های خاصی هستند. این شهرستان جاذبه‌های گردشگری و دیدنی متنوعی را درون خود جای داده که هر فردی با هر سلیقه‌ای، قصد سفر به این مکان را پیدا می‌کند. در اینجا به برخی از جاهای دیدنی رامسر اشاره می‌کنیم:

بلوار معلم

بلوار معلم یکی از جاهای دیدنی رامسر است که قدمت آن به دوران حکومت پهلوی اول برمی‌گردد. این بلوار مقابل هتل رامسر بوده که در حدود سال 1352 به‌ عنوان یکی از خیابان‌های مهم کشورمان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه نیز جزو آثار ملی کشورمان است که در شهری بنام کتالم در 5 کیلومتری بخش شرقی رامسر قرار دارد. این قلعه دارای قدمت بالا حدود قبل از اسلام بوده که امروزه با حضور در بخش بالای قلعه می‌توانید از قسمت شمال تماشاگر دریا، از جنوب رشته‌ کوه‌های البرز، از غرب رامسر و از شرق تنکابن باشید.

جنگل‌های رامسر

شمال به جنگل‌های بکر و سرسبز خود معروف است که این جنگل‌ها، در روستای جنت رودبار رامسر هستند. با حضور در جنگل می‌توانید از تفریحات بسزایی استفاده کرده و کمپی راه‌اندازی کنید.

آبشار ایج

نام دیگر این آبشار، آبشار ده‌ قلو می‌باشد که به‌ عنوان زیباترین آبشار موجود در کشور شناخته شده است. آب آبشار ایج از ذوب‌ شدن برف‌های کوه خشم چال تأمین می‌شود که این آب، چندین آبشار مختلف را تشکیل می‌دهد.

چشمه‌های آب گرم رامسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر، چشمه‌های آب گرم آن است که  چشمه‌های موجود برخوردار از آب گازدار و پُر از املاح معدنی هستند و می‌توانید با شناکردن در آن‌ها، تجربه به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید. با اینکه هتل‌ها و مراکز دیدنی بسیاری در این شهر وجود دارد، ولی هیچ‌چیز جای چشمه‌های آب‌گرم آن را نمی‌گیرد.

کوه‌های دیلمان و لاهیجان

دو رشته‌کوه دیلمان و لاهیجان جزو دیدنی‌های استان گیلان هستند که به‌عنوان مرز مشترک میان گیلان و مازندران شناخته شده‌اند. این دو کوه دارای چشم‌انداز خاص با طبیعت بکر بوده و تنوع گیاهی و زیستی فراوانی را به خود اختصاص داده‌اند. تفریحات رایج در کوه‌های دیلمان و لاهیجان شامل مواردی همچون طبیعت‌گردی، جنگل ‌نوردی و کوهنوردی است.

آبشار ازارک

آبشار ازارک نیز مناسب گردشگران عاشق طبیعت است که آب آن از بارش برف‌وباران در فصول پاییز و زمستان تأمین می‌شود. این آبشار از رشته‌کوه البرز و دریای استان مازندران سرچشمه می‌گیرد که در منطقه سنگ‌پشت قرار دارد.

روستای جواهرده

ممکن است تا به‌ حال نام روستای جواهرده به گوشتان خورده باشد. این روستا جزو جاهای دیدنی رامسر است که در 27 کیلومتری این شهر واقع می‌باشد. مسیر این روستا پُر پیچ‌وخم بوده و با بازدید از آن در فصول بهار و تابستان، تماشاگر طبیعتی سرسبز با آب‌وهوای مطبوع و خنک خواهید بود.

تله کابین رامسر

تله کابین جزو مجموعه‌های تفریحی رامسر است که در سال 1383 به‌ منظور جلب نظر و رضایت گردشگران طراحی و ساخته شد. هدف بسیاری از افراد از سفر به این شهرستان، سوارشدن به تله‌کابین آن بوده تا بتوانند کمی از زمان خود را با تفریح و هیجان سپری کنند.

این تله کابین واقع در مکانی مابین کوه و جنگل و دریا است که وقتی سوار آن می‌شوید، با نگاه‌ کردن به پایین می‌توانید کل شهر رامسر را ببینید. طول این تله‌کابین 2000 متر بوده که با طی مسافت 12 دقیقه‌ای، به بالای کوه‌ها و دل جنگل خواهید رسید.

پل معلق رامسر

پل معلق نیز یکی دیگر از تفریحات رایج در این شهرستان است که به شما کمک می‌کند در ارتفاعات بلند طبیعت، به گشت‌وگذار بپردازید.

ممکن است در نگاه اول فکر کنید که قدم زدن روی پل چوبی و معلق در هوا کار ترسناک و به‌نوعی کُشنده‌ است. درحالی‌که با همراه‌داشتن وسایل و تجهیزات لازم، می‌توانید بدون هیچ‌گونه ترسی گام برداشته و محو زیبایی‌های طبیعت شوید.

کاخ رامسر

کاخ رامسر نیز جزو اماکن تاریخی این شهرستان به‌حساب می‌آید که به دستور رضاشاه پهلوی در سال 1316 به شکل مستطیلی مانند ساخته شد. این کاخ مواردی همچون تالار مرکزی با 2 اتاق بزرگ را در خود جای داده که در آن آثار هنری و تابلوهای نقاشی به همراه وسایل آنتیک و زیبا نگهداری می‌شود.

کاخ رامسر برخوردار از درخت‌هایی از جمله کاخ، نخل، کیوی، سرو و مرکبات است و باید بدانید که در استخر آن ماهی‌های خاویاری نگهداری و پرورش داده می‌شود.

سد میجران

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی رامسر، سد میجران نام دارد. این سد دارای مسیر خاکی بوده که ساخت آن میان جنگل دالخانی و اربه کله موجب ایجاد یک دریاچه زیبا شده است. از شمال این سد تا قلعه مارکوه حدود 5 کیلومتر که 5 دقیقه طول می‌کشد، فاصله دارید و با بازدید از آن می‌توانید سفر خود را به‌یادماندنی‌تر کنید.

دریاچه سد میجران در محیط زیبا و خوش‌آب‌وهوایی قرار داشته که می‌توانید در حوالی آن کمپ زده و طبیعت‌گردی و ماهیگیری کنید.

سد میجران از جاهای دیدنی رامسر

غار لوکا

غار لوکا جزو غارهای دیدنی این شهرستان است که مردمان آن، داستان‌های مختلفی برای این غار تعریف می‌کنند. غار یاغی لوکا در زبان محلی این مکان به معنای سوراخ راهزنان بوده که راهزنان و آشوبگران با طی مسیر مخفی آن می‌توانند از قلعه بدون اطلاع کسی خارج شوند.

غار لوکا از جاهای دیدنی رامسر

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی به دالان بهشت معروف بوده که در اطراف شهرستان رامسر واقع شده است. این جنگل در ارتفاع 800 کیلومتری از دریا قرار داشته و حدود 30 کیلومتر با رامسر فاصله دارد. دالخانی دارای طبیعت بکر و سرسبزی بوده و به‌خاطر داشتن شرایط آب‌وهوایی مناسب، سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

جنگل دالخانی از جاهای دیدنی رامسر

روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار در مسیر جنگل دالخانی قرار دارد و با داشتن طبیعت بکر و روستاهای بسیار، گردشگران را حیرت‌زده می‌کند. این روستای گردشگری میان دو کوه واقع است و در حوالی آن رودخانه پُرآبی که از چشمه‌های کوه گیاش و لپاسر سرچشمه می‌گیرد، قرار دارد. با بازدید از جنت رودبار علاوه بر تماشای منازل زیبا، آبشارهای طبیعی و پُرآبی همچون چاردر، سیاسرت، حیسنیه و غیره را نیز تماشا خواهید کرد.

روستای جنت از جاهای دیدنی رامسر

موزه مردم شناسی رامسر

هر شهر کشور ایران برخوردار از موزه دیدنی بنام موزه مردم‌شناسی است که رامسر نیز از آن بی‌بهره نمی‌باشد. موزه مردم‌شناسی رامسر واقع در بخش خصوصی این شهر بوده و در آن آثار تاریخ، فرهنگ و تمدن کشورمان نگهداری می‌شود. آثار نگهداری شده در این موزه از سال 1360 تا 1390 گردآوری شده که بخشی از آن‌ها تجهیزات و ادوات مردم بومی استان‌های گلستان، مازندران و گیلان است.

منطقه ییلاقی گرسماسر

منطقه ییلاقی گرسماسر یکی از جاذبه‌های دیدنی است که در فصل تابستان نیز برخوردار از شرایط آب‌وهوایی مناسبی می‌باشد. این منطقه به‌خاطر داشتن چشمه‌های خنک، کوه‌های عظیم و دشت‌های زیبا جزو مقاصد گردشگری خاص به شمار می‌آید که در حین سفر به اینجا می‌توانید از قلعه دزکول نیز بازدید کنید. نام روستای گرسماسر از روی قلعه‌ای بنام گرزمان‌سر به معنای مکانی در بالای بهشت گرفته شده که پس از گذشت چندین سال به گرسماسر تغییر یافت.

دریاچه قو

شاید تابه‌حال نام دریاچه قو به گوشتان خورده باشد. این دریاچه جزو جاهای دیدنی رامسر به‌حساب می‌آید که در حوالی روستایی بنام جواهرده قرار دارد. ورود به محیط دریاچه و گردش در حوالی آن نیاز به پرداخت هزینه داشته که با پرداخت آن، می‌توانید در محلی سکونت کرده و با سپری‌کردن ساعاتی از سفرتان لذت ببرید.

دریاچه قو از جاهای دیدنی رامسر

بوستان جنگلی صفارود

آب‌وهوای مطبوع، آسمان آبی، گیاهان سرسبز و صدای آب محیط باعث پرطرف‌دار شدن بوستان جنگلی صفارود شده است. این مکان مناسب طبیعت‌گردی و برقراری کمپ در دل جنگل‌های سرسبز بوده که می‌توانید با عکاسی در آن، خاطرات خود را به‌یادماندنی کنید.

بوستان جنگلی از جاهای دیدنی رامسر

آب گرم سادات محله

رامسر نیز همچون سایر شهرستان‌های کشور دارای آب گرمی بنام سادات محله است. این آب گرم شهرت بسیاری داشته و دمای آب آن، تقریبا نزدیک به دمای بدن انسان است و به ‌این‌ خاطر افراد با شنا کردن در آن به مشکلی برخورد نخواهند کرد. این آب خاصیت درمانی داشته که از آن می‌توانید، برای درمان بیماری‌های خود استفاده کنید.

موزه تاریخ طبیعی رامسر

اگر به تاریخ طبیعی کشورتان علاقه‌مند هستید، می‌توانید به این موزه که بخشی از جاهای دیدنی رامسر محسوب می شود، سَری بزنید. موزه تاریخ طبیعی رامسر برخوردار از سنگ‌ها، کانی‌ها، حشرات، پستانداران و موجودات زنده‌ای است که با خریداری بلیت لازم، امکان بازدید از آن را خواهید داشت.

موزه تاریخ طبیعی رامسر

موزه عاج رامسر

موزه عاج که بنام موزه تخصصی عاج ایران نیز نامیده می‌شود، مکان نگهداری از وسایل و اشیا عاج است. لوازم نگهداری شده در این موزه دارای قدمت چندین هزارساله هستند و با حضور در آن تماشاگر لباس‌های سنتی، ظروف سفالی، ابزارآلات موسیقی و سایر اشیا خواهید بود.

موزه عاج رامسر

هتل قدیم رامسر

هتل قدیم یکی از بهترین هتل های رامسر و همچنین مکان تاریخی و دیدنی این شهر بوده که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این هتل دارای طرف‌داران ایرانی و خارجی بسیاری می‌باشد که در مرکز رامسر و در دامنه رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته است. اقامت در آن تنها در روزهای خاصی ممکن بوده که به‌خاطر حساسیت مدیر آن، تصمیم بر موزه شدن هتل گرفته شده است.

هتل قدیم رامسر

آبشار سیاسرت رامسر

سیاسرت آبشار خروشان و روانی است که با عبور از میان درختان بزرگ، به آن دسترسی خواهید یافت. این آبشار بنام سیاسورت نیز معروف بوده و در حدود 35 کیلومتری رامسر قرار دارد که فضای اطراف آن بسیار چشم‌نواز و دل‌نواز است. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، می‌توانید به آبشار سیاسرت سَری بزنید.

موزه عاج از جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر در بهار

بهار فصلی زیبا با طبیعت سرسبز است که شمال کشور ایران در همین فصل چشم‌انداز خاصی را از خود به نمایش می‌گذارد. بهترین جاهای دیدنی رامسر در بهار شامل مواردی همچون تله‌کابین رامسر، روستای جواهرده، بوستان جنگلی صفارود، پل معلق رامسر، سد میجران، آبشار سیاسرت، آب گرم سادات محله، و موزه مردم‌شناسی رامسر است.

جاهای دیدنی رامسر در بهار

جاهای دیدنی رامسر در تابستان

رامسر یکی از شهرهای زیبا و شاید شرجی در فصل تابستان است که با سفر به مکان‌های خنک آن، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. برای گردش در فصل تابستان نیز می‌توانید به اماکنی همچون منطقه ییلاقی گرسماسر، روستای جنت رودبار و جواهرده، پل معلق و تله‌کابین رامسر سَر بزنید.

جاهای دیدنی رامسر در تابستان

جاهای دیدنی رامسر در پاییز

افرادی که عاشق فصل پاییز هستند، معمولا به دنبال مکانی برای قدم‌زدن و تماشای برگ‌های چندرنگ درختان در سفر خواهند بود. در سفر به رامسر در پاییز نیز می‌توانید از جنگل دالخانی، آبشار ازارک، موزه عاج، موزه تاریخ طبیعی رامسر، آب گرم سادات محله و قلعه مارکوه بازدید کنید.

جاهای دیدنی رامسر در پاییز

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

برای گردش در فصل زمستان و خاطره سازی از سفر و پرواز رامسر نیز می‌توانید به بوستان جنگلی صفارود، جنگل دالخانی، آب گرم سادات محله و غیره سفر کنید.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

جاهای دیدنی رامسر در شب

شب‌های رامسر و جاهای دیدنی رامسر در شب بسیار فراموش‌نشدنی است که می‌توانید با قدم‌زدن در خیابان‌ها و پارک‌های آن، خاطره خوبی را برای خود ثبت کنید. بیشتر مسافران گردش در شب را ترجیح می‌دهند تا از آب‌وهوای گرم و شرجی این شهرستان در امان باشند. بلوار معلم، پل معلق، روستای جواهرده و غیره جاهای دیدنی رامسر در شب هستند که با گردش در آن‌ها می‌توانید از هر لحظه سفرتان لذت ببرید.

جاهای دیدنی رامسر در شب

سخن پایانی

جاهای دیدنی رامسر دارای تنوع فراوانی بوده که با گشت‌وگذار در آن‌ها، می‌توانید روحیه خود را تقویت کرده و سفری خاطره‌انگیز داشته باشید. بلوار معلم، جنگل‌های رامسر، چشمه‌های آب گرم، آبشار ازارک، تله‌کابین، کاخ رامسر، سد میجران، جنگل دالخانی، منطقه ییلاقی گرسماسر، دریاچه قو و آبشار سیاسرت جزو جاهای دیدنی رامسر هستند که هر یک زیبایی‌های دل‌نواز و چشم‌اندازی دارند.

برای داشتن سفری راحت و سریع به رامسر و تماشای دیدنی های آن می توانید از سفر هوایی استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است در مسیر پروازی به رامسر بیشترین تردد در از مبدا مشهد رامسر و با خرید بلیط هواپیما مشهد رامسر انجام می شود.

سوالات متداول

این جاذبه‌های دیدنی شامل قلعه مارکوه، آبشار ایج، کوه‌های دیلمان و لاهیجان، روستای جواهرده، آبشار ازارک، غار لوکا، کاخ رامسر، آب گرم سادات محله، موزه مردم‌شناسی، هتل قدیم رامسر و غیره است.

زمان مناسب برای سفر به این شهر اواسط اردیبهشت‌ماه و اوایل فصل پاییز است.

بهترین اماکن دیدنی این شهر در فصل پاییز جنگل دالخانی، آبشار ازارک، موزه عاج، موزه تاریخ طبیعی رامسر، آب گرم سادات محله و قلعه مارکوه هستند.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
    • بسیارجامع‌وگویاوالبته،والبته‌دلربا‌بود
      سپاس‌فراوان

      آیا مفید بود؟
      • سلام همراه گرامی
        ممنون از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذداشتید

        آیا مفید بود؟