جاهای دیدنی سنگاپور | شهر مدرن نیویورک در آسیا

جاهای دیدنی سنگاپور | شهر مدرن نیویورک در آسیا

جهان‌گردی سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای آسیایی پرشباهت به کشورهای اروپایی است. زمانی که به شهرها، آسمان‌خراش‌ و جاهای دیدنی سنگاپور خیره می‌شوید، متعجب می‌شوید که چگونه کشوری آسیایی مانند سنگاپور انقدر پیشرفت کرده است. البته ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کشور سنگاپور، جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی آن بپردازیم. اگر قصد سفر به کشور زیبای سنگاپور را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نیویورک آسیا آشنا کنیم.

سنگاپور کجاست؟

کشور سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا قرار دارد و به‌عنوان کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. این کشور در شمال خط استوا قرار دارد و یکی از پیشرفته‌ترین و ثروتمندترین کشورهای آسیایی است. پایتخت کشور سنگاپور، شهری با همین نام است، ولی در واقع سنگاپور یک جزیره است که با دو کشور مالزی و اندونزی به‌ترتیب از شمال و جنوب همسایه است. این دو کشور تنها همسایه‌های سنگاپور محسوب می‌شوند که در واقع این کشورها نیز به‌دلیل جزیره بودن اقلیم سنگاپور هیچ راه زمینی با سنگاپور ندارند.

بسیاری کشور سنگاپور را جزو بهترین کشورهای آسیایی از منظر سلامت اداری، جاذبه‌های گردشگری و نوگرایی می‌دانند. کشور سنگاپور به‌دلیل دارا بودن مجموعه گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی در مرزهای خود، مقصد بسیاری از گردشگران تبدیل شده است. همچنین از آنجایی که زبان مردم سنگاپور انگلیسی است، دغدغه‌ای بابت برقراری ارتباط با ساکنین سنگاپور و پیدا کردن جاهای دیدنی نخواهید داشت.

جاهای دیدنی سنگاپور

تاریخچه سنگاپور

در ابتدا جزیره سنگاپور کنونی، فقط یک منطقه ماهیگیری مالایی در مسیر رودخانه سنگاپور به‌شمار می‌رفته است. جزیره سنگاپور بین سال‌های 1824 تا 1963 میلادی در استعمار بریتانیا بوده است، هرچند 3 سال در طول جنگ جهانی دوم توسط ژاپن تصرف شد و از زیر استعمار بریتانیا خارج شد. وینستون چرچیل خروج نیروهای بریتانیایی از خاک سنگاپور را بزرگترین فاجعه و شکست در تاریخ بریتانیا خوانده است. طی حمله 50 هزار سامورایی جمعیتی بالغ بر 80 هزار بریتانیایی، هندی و استرالیایی به اسارت گرفته شدند و نیروهای بریتانیایی را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

البته در حوالی پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 کشور سنگاپور توسط نیروهای بریتانیایی پس گرفته شد و باز هم در اختیار این قدرت استعمارگر قرار گرفت. حدود 18 سال بعد و در سال 1963 میلادی سنگاپور به‌عنوان عضوی از فدراسیون مالزی، توانست خود را از استعمار بریتانیا خارج کند. در نهایت پس از 2 سال، در سال 1963 میلادی با جدایی از مالزی استقلال خود را جمهوری سنگاپور نامید.

جاهای دیدنی سنگاپور

آب و هوای سنگاپور

کشور سنگاپور که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد، به‌دلیل قرار نداشتن بر ارتفاعات کوهستان و نزدیکی به خط استوا، دارای آب و هوای گرمسیری است. مرتفع‌ترین نقطه سنگاپور حدود 166 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. آب و هوای سنگاپور را شاید بتوان نقطه ضعف این جزیره به‌حساب آورد؛ زیرا در طول سال و با تغییر فصل، تفاوت آب و هوایی خاصی را مشاهده نمی‌کنید.

اما دسامبر تا ژانویه یا همان زمستان تا بهار سنگاپور، آب و هوای خنک‌تری در این منطقه احساس می‌شود؛ ولی در فصل تابستان بالاخص بین ماه‌های آوریل تا مه یا همان خرداد و تیر، آب و هوای سنگاپور به‌شدت گرم و شرجی است.

در بیشتر فصل‌های سنگاپور مشاهده بارش باران امری طبیعی است و میانگین بارش در این کشور حدود 2340 میلی‌متر برآورد شده است. بیشترین میزان بارش باران در سنگاپور در ماه‌های پایانی پاییز و شروع فصل زمستان صورت می‌گیرد. جالب آنکه تاکنون در سنگاپور دمای کمتر از 19 درجه سانتی‌گراد رویت نشده است و خبری از زمستان‌های برفی و یخی نیست.

جاهای دیدنی سنگاپور

جاهای دیدنی سنگاپور

در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم که به‌دلیل آنکه مردم سنگاپور سال‌ها در استعمار امپراتوری بریتانیا بوده‌اند، هنوز هم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و زبان رسمی این کشور انگلیسی است. آدرس‌ها و تمامی متون موجود در کشور سنگاپور از قبیل اطلاعات جاهای دیدنی سنگاپور نیز به‌همین زبان نوشته شده‌اند. از اول هم قرار بر این بود تا جاهای دیدنی سنگاپور را به شما معرفی کنیم و اگرچه شاید تمام زیبایی‌های سنگاپور در این مقاله نگنجند، ولی لیستی از بهترین‌های جاهای دیدنی سنگاپور را برای شما آماده کرده‌ایم.

گورستان بوکیت براون (Bukit Brown)

اولین قدم‌های خود در سنگاپور را باید به سمت گورستانی بردارید که به گورستان بوکیت براون معروف است. این گورستان که متعلق به چینی‌های ساکن سنگاپور است، دارای سنگ قبرهای باشکوهی است و از طرفی به زیستگاه پرندگان و جانوران مختلفی تبدیل شده است. قدمت این قبرستان به قرن بیستم میلادی برمی‌گردد و هم‌اکنون به‌عنوان یک قبرستان متروکه از آن یاد می‌شود.

این گورستان جزو مکان‌های حفاظت‌شده سنگاپور است و جزو آثار تاریخی سنگاپور است. قبر اونگ سام لئونگ بزرگ‌ترین مقبره موجود در این قبرستان است که متعلق به خانواده اونگ، یکی از خانواده‌های ثروتمند و مشهور اقوام چینی سنگاپور است. زمان مرگ اونگ سام لئونگ در سال 1918 میلادی آورده شده است. در کنار قبر اونگ سام لئونگ، قبر پسرش اونگ بون تات قرار دارد.

گورستان بوکیت براون
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 12 الی 24
هزینه بلیط رایگان
آدرس 36C Lor Halwa, Singapore 298637

اسکله کلارک (Clarke Quay)

اسکله کلارک یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور است که مسیری برای تجارت بوده و رونق زیادی نیز داشته است. اسکله کلارک در قرن نوزدهم میلادی یکی از قطب‌های اصلی تجاری و بازرگانی سنگاپور به‌شمار می‌رفته است. البته امروزه در اطراف این اسکله رستوران‌ها و مراکز خریدی برپا شده است که بسیاری از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

اما از مهم‌ترین تفریحاتی که در این اسکله انجام می‌شود، قایق‌سواری در آ‌ب‌های این اسکله است. در این منطقه افرادی با گاری‌های دستی به فروش محصولات مختلف می‌پردازند که جلوه‌ای سنتی به این منطقه بخشیده است. شب‌های اسکله کلارک زنده و نورانی هستند و نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد. بهترین زمان برای بازدید از اسکله کلارک بین ساعات 17 الی 19 است.

اسکله کلارک
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
هزینه بلیط رایگان
آدرس 3 River Valley Rd. Singapore 179024

مجسمه مرلیون (Merlion)

از دیگر جاهای دیدنی سنگاپور مجسمه مرلیون است که در پارکی با همین نام به‌ وسعت 2500 متر مربع قرار دارد، یک مجسمه از یک موجود افسانه‌ای است که سری چون و بدنی مانند ماهی دارد. این مجسمه به‌عنوان نماد سنگاپور شناخته می‌شود؛ بدن ماهی‌شکل این مجسمه نماد سنگاپور قدیم و سر چون شیر این مجسمه نماد سنگاپور کنونی یعنی شهر شیرها است. این مجسمه حدود 8.6 متر ارتفاع دارد و وزن 70 تنی آن نمایانگر اوج هنر معماران آن است. از دهان این مجسمه، آب چون فواره به خلیج ریخته می‌شود و در کنار این مجسمه می‌تواند نمای زیبایی از هتل مارینا بی سندز که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم را تماشا کنید.

در محوطه پارک مرلیون یک آمفی تئاتر با پخش موسیقی زنده، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن خوراکی و سوغاتی خریداری کنید. مجسمه مرلیون در طول شب و تاریکی هوا شروع به نورپردازی می‌کند، ولی اواخر شب نورش خاموش می‌شود، پس سعی کنید در ساعات پایانی شب به این پارک نروید.

گورستان مجسمه مرلیون
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته به‌صورت 24 ساعته
هزینه بلیط رایگان
آدرس 1 Fullerton Road, Downtown Core, Singapore, 049213

مجسمه مرلیون از جاهای دیدنی سنگاپور

مارینا بِی سندز (Marina Bay Sands)

مارینا بِی سندز که در واقع یک هتل لوکس در سنگاپور است، یکی از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور محسوب می‌شود که در واقع محلی برای استراحت و تفریحات لوکس و گران‌قیمت است. این هتل در سال 2010 و با بودجه‌ای 5 و نیم میلیارد دلاری ساخته شده است. این هتل که متشکل از 3 آسمان خراش 55 طبقه به‌هم پیوسته است، شامل بخش‌های زیر می‌شود:

  • هتل
  • رستوران و کافه
  • مراکز خرید لوکس
  • موزه علم و هنر
  • اسکای پارک
  • محوطه پیاده‌روی
  • مرتفع‌ترین استخر شنا با ارتفاعی 191 متری از سطح زمین

اسکای پارک در واقع همان کشتی تفریحی بر فراز ساختمان است که امکاناتی فراوان و لوکسی دارد. این کشتی نمود یک زندگی لاکچری یا بهتر است بگوییم فوق لاکچری است که برای ثروتمندان در نظر گرفته شده است. از بالای این ساختمان که به اسکای پارک معروف است، می‌توان یک نمای 360 درجه از شهر سنگاپور تماشا کرد.

امکان عکاسی با دوربین‌های پیشرفته این هتل نیز وجود دارد که قیمت 38 دلاری به ازای هر عکس گویای واقعیت این محل است. خلاصه اگر فکر می‌کنید به قدر کافی ثروتمند هستید که از پس هزینه‌های هنگفت این هتل که یک مرکز تفریحی نیز هست برآیید، بازدید از آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ هرچند هنوز پیشنهادهای ارزان قیمتی روی میز داریم که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

هتل مارینا بی سندز
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 11 الی 21
هزینه بلیط 476 الی 1175 دلار به ازای هر روز اقامت در یک اتاق دونفره
آدرس 10 Bayfront Avenue, Singapore 018956 Singapore

مارینا بِی سندز از جاهای دیدنی سنگاپور

بازارهایی بدون پرداخت پول (Singapore Really Really Free Market)

شاید با خود بگویید مگر می‌شود در روزگاری که کسی آب هم رایگان دست کسی نمی‌دهد، بازار رایگانی وجود داشته باشد، ولی در سنگاپور ظاهرا شدنی است. البته این بازار برخلاف نامش واقعا واقعا رایگان هم نیست و در بعضی موارد برای بدست آوردن کالا و اشیاء مورد نظر خود، باید کالا یا اشیاء بلااستفاده، ولی سالم خود را به بازار ببرید.

پس در واقع گاهی در این بازار در عوض پرداخت پول، داد و ستدهایی انجام می‌شود، هرچند به‌قدری نحوه داد و ستد در این بازار عالی است که لقب واقعا رایگان را یدک می‌کشد و در واقع کسانی که به این بازار می‌روند دست خالی به خانه برنمی‌گردند. هدف از برپایی این بازار مبارزه با آسیب‌رسانی به محیط زیست است تا ساکنین سنگاپور در عوض دور انداختن وسایل بلااستفاده خود، آن‌ها را در اختیار کسانی قرار دهند تا بازیافت شوند.

بازار واقعا رایگان
ساعات بازدید 14 الی 19
هزینه بلیط رایگان
آدرس Community Hall, Blk 4 Lorong Lew Lian, Singapore 531004

بازارهایی بدون پرداخت پول

نایت سافاری (Night Safari)

یکی دیگر از جاهای دیدنی سنگاپور، نایت سافاری است که یک میلیون نفر از سراسر جهان را برای بازدید از آن به سنگاپور می‌کشاند. نایت سافاری در واقع یک باغ وحش طبیعی است که بازدیدکنندگان سوار بر مترو از میان جنگل‌های استوایی عبور می‌کنند و حیوانات مختلف این جنگل را مشاهده می‌کنند.

یک نمایشگر بزرگ در این مکان برای تماشای حیوانات با کیفیت عالی تعبیه شده است که زندگی جانوران مختلف را از ابعاد مختلف می‌توان مشاهده کرد. رستورانی برای صرف غذا بنام اولو اولو سافاری و فروشگاهی برای خرید هدیه در این مجموعه وجود دارد تا تمامی نیازهای مشتریان خود را برطرف کند.

نایت سافاری
ساعات بازدید

تمامی روزهای هفته از ساعت 19:15 الی 12 ظهر

  • ساعت کاری رستوران اولو اولو سافاری: 18:30 الی 11 صبح
  • ساعت کاری فروشگاه هدیه: 18:30 الی 12 ظهر
هزینه بلیط 56 دلار برای افراد بالغ، 50 دلار برای کودکان بین 3 تا 12 سال 35 دلار
آدرس 80 Mandai Lake Rd, Singapore 729826

نایت سافاری از جاهای دیدنی سنگاپور

چرخ و فلک سنگاپور فلایر (Singapore Flyer singapore)

یکی دیگر از جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری سنگاپور، چرخ و فلک سنگاپور فلایر است که اوج هیجان را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌اورد. این چرخ و فلک تا ارتفاع 165 متر بالا می‌رود و می‌چرخد و می‌چرخد و می‌چرخد تا شما باشید، دیگر هوس هیجان نکنید. این چرخ و فلک که مرتفع‌ترین چرخ و فلک دنیاست در سال 2008 در مجاورت دریا و پارکی ساحلی ساخته شده است. پس اگر فرصت کردید و مجال تماشای دریا را داشتید، این فرصت را از دست ندهید.

سوار چرخ و فلک شدن یک طرف، 30 دقیقه تحمل کردن در طرفی دیگر؛ پس حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید که توان نیم ساعت چرخیدن را داشته باشید. در اطراف این چرخ و فلک، رستوران‌ها و مراکز خریدی وجود دارند و ایستگاه‌های اتوبوسی که در نزدیکی این چرخ و فلک قرار دارند، دسترسی به آن را آسان کرده‌اند.

گورستان بوکیت براون
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
هزینه بلیط 40 دلار برای افراد بالغ و 18 دلار برای کودکان 3 تا 12 سال
آدرس 30 Raffles Ave., Singapore 039803

چرخ و فلک سنگاپور فلایر

محله چینی‌ها (Chinatown)

چینی‌های سنگاپور هنر اصیل چینی را با طراحی ساختمان‌ها و کوچه‌های محل زندگی خود به رخ اهالی سنگاپور و جهانیان کشیده‌اند. محله چینی‌ها جاذبه‌های گردشگری زیادی را از قبیل مرکز میراث چین (Chinese Heritage Centre)، معبد دندان بودا (Buddha Tooth Relic) و معبد ماریامان (Sri Mariamman) را در خود جای داده است. در معابد چینی‌ها، در تاریخ‌های مشخص مراسم‌های مذهبی مختلفی برگزار می‌شود. اگر به غذاهای چینی علاقه دارید، غذاهای خوشمزه رستوران‌های محله چینی‌ها را از دست ندهید.

قدمت محله چینی‌ها در سنگاپور به سال 1821 میلادی برمی‌گردد و محله چینی‌ها در بین اهالی چینی ساکن منطقه به نام‌های Gu Chia Chwi، Ngau-che-shui و Niu Che Shui معروف است. شما می‌توانید در بازار این محله پوشاک سنتی و خارجی، گل و گیاه، مواد غذایی و وسایل تزئیناتی خریداری کنید.

محله چینی‌ها
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 9:30 الی 20
هزینه بلیط رایگان
آدرس Crot Trengganu, Singapore 048942, Singapore

محله چینی‌ها

محله هندی‌ها و عرب‌ها (Little India)

سنگاپور فقط کشور جاهای دیدنی و محله چینی‌ها که نیست؛ بلکه فرهنگ‌های متفاوتی را در خود جای داده است و محل مناسبی برای زندگی در آسایش برای تمامی اقوام و اقشار جامعه فراهم کرده است. محله هندی‌ها حدود 200 سال قدمت دارد و هندوهای سنگاپور، شهر سنگاپور را شهر شیرها می‌نامند. در محله هندی‌ها، معبد سری ویراماکالیامان (Sri Veeramakaliamman Temple) وجود دارد که محل برگزاری بسیاری از مراسم‌های مذهبی آن‌هاست. دستفروش‌های هندی که در کوچه و خیابان‌های این محله پرسه می‌زنند، صنایع دستی‌های زیبایی را می‌فروشند که می‌توان به‌عنوان سوغاتی خریداری کرد.

محله عرب‌ها که دیگر منطقه زیبا و معروف سنگاپور است، در واقع یک خیابان است که به خیابان عرب شهرت دارد. مسجد سلطان معروف‌ترین بنای ساخته شده در این محله است که در سال 1825 میلادی بنا شده است. ورود به این مسجد فقط برای مسلمانان مجاز است، ولی غیرمسلمانان نیز می‌توانند از مشاهده معماری بنای مسجد لذت ببرند. این خیابان هم‌اکنون به‌عنوان یکی از مراکز کلیدی مسلمانان در سنگاپور محسوب می‌شود.

محله هندی ها و عرب ها
ساعات بازدید
  • فروشگاه‌های محله هندی‌ها: روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و شنبه از ساعت 10:30 الی 00:30 بامداد
  • فروشگاه‌های خیابان عرب: از سه‌شنبه تا یک‌شنبه بجز روزهای دوشنبه که تعطیل است. در روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 11 الی 21 و روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه از ساعت 11 الی 22
هزینه بلیط رایگان
آدرس
  • محله هندی‌ها: Serangoon Road, Singapore
  • خیابان عرب: Kampong Glam, Muscat street, Baghdad Street, Kandahar Street Busra

هتل رافلز (Raffles Hotel)

هتل رافلز یکی از مجلل‌ترین هتل‌های سنگاپور است که در سال 1887 تاسیس شده است. این هتل که یکی از بهترین هتل‌های سنگاپور است، سال‌ها قبل به‌عنوان استراحتگاه چارلی چاپلین و جوزف کنراد مورد استفاده قرار گرفته است. این هتل حدود یک قرن به‌عنوان نماد سنگاپور محسوب شده است و معماری بی‌نظیر این هتل نشان‌دهنده هنر معماران این هتل است. البته فقط معماری ساختمان هتل نیست که بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند، درختان و گل و گیاه‌های اطراف این هتل نیز زیبا هستند.

این هتل در محله کولونیال قرار دارد که اطراف این هتل، جاهای دیدنی مختلفی وجود دارد. رافلز لندینگ سایت (Raffles Landing Site) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بنام رافلز است. براساس اسناد تاریخی سر توماس استمفورد بینکلی رافلز یکی از سیاستمدارهای برجسته بریتانیایی در سال 1819 که از این روستا بازدید کرده است، در رابطه با آن اظهار داشته بود که آینده درخشانی دارد.

هتل رافلز
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته، روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 الی 22:30 و روزهای پنج‌شنبه تا شنبه از ساعت 11 الی 23:30
هزینه بلیط 1400 تا 2200 دلار به ازای هر روز اقامت در یک اتاق دو نفره
آدرس 1 Beach Rd, Singapore 189673

خیابان اورچارد (Orchard Road)

مد روز را بخواهید و خیابان اورچارد را نبینید، نصف عمرتان به فناست. این خیابان، یکی از بهترین مراکز خرید سنگاپور است و بهترین و مدرن‌ترین اجناس را می‌توان در این خیابان پیدا کرد. در خیابان اورچارد، 6 فروشگاه بزرگ و 22 مرکز خرید لباس‌های مد روز وجود دارد که حجت را بر عاشقان مد تمام کرده است.

همچنین امکان خرید بلیط سینما و تماشای فیلم در این خیابان وجود دارد و رستوران‌های این خیابان نیز شهرت زیادی دارند. در خیابان اورچارد مجسمه‌ای از گوزن‌های وجود دارد که در حال کشیدن یک کالسکه قرمز هستند؛ این تندیس در واقع نمادی از کریسمس است. جالب آنکه منزل رئیس جمهور سنگاپور در این خیابان قرار دارد.

خیابان اورچارد
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 11 الی 22
هزینه بلیط رایگان
آدرس 181 Orchard Rd, Singapore 238896

شهر برفی سنگاپور (Snow City Singapore)

اگرچه ما اشاره کردیم که به‌دلیل آب و هوای گرمسیری سنگاپور و نزدیکی سنگاپور به خط استوا، خبری از بارش برف نیست، ولی در مرکز علم سنگاپور که یک موزه علم و تکنولوژی است، یک شهر برفی شبیه‌سازی شده است. این شهر برفی در یک محوطه با مساحت 3000 متر مربع، برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است تا بتوانند برف و یخبندان را در یک شیب سه‌طقه یخی مشاهده و احساس کنند.

بله، دانشمندان سنگاپور حتی در جهنمی سوزان چون سنگاپور یک یخبندان درست کرده‌اند تا اهالی سنگاپور برای دیدن برف به کشورهای دیگر سفر نکنند و در شهر و کشور خود آن را به‌خوبی تماشا و لمس کنند. مهم‌ترین بخش شهر برفی سنگاپور مربوط به یک اتاقک برفی است که با مساحت 1200 متر مربع برف و دمای منفی 5 درجه سانتی‌گراد، مکان مناسبی برای برف‌بازی است. همچنین در شهر برفی برای کودکان محوطه‌ای در نظر گرفته شده است تا به‌راحتی و در امنیت کامل به بازی با یکدیگر بپردازند.

شهر برفی سنگاپور
ساعات بازدید روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 الی 17
هزینه بلیط 22 تا 29 دلار
آدرس 21 Jurong Town Hall Rd, Singapore 609433

جاذبه‌های طبیعی سنگاپور

زیبایی‌ها، جاذبه‌های و جاهای دیدنی سنگاپور فقط به آسمان خراش‌های بی‌بدیل و محله‌های هندی و چینی خلاصه نمی‌شود و جاذبه‌های طبیعی سنگاپور نیز در بردن دل گردشگران نقشی اساسی ایفا می‌کنند. البته این جاذبه‌های طبیعی بدون همت اهالی سنگاپور اعم از سنگاپوری، چینی و ژاپنی پایدار نمی‌ماندند.

این باغ‌ها و فضاهای سبز سنگاپور به مکانی برای تفریح اهالی سنگاپور و گردشگران تبدیل شده‌اند. در ادامه لیستی از بهترین باغ‌ها، پارک‌های تفریحی و جاذبه‌های طبیعی سنگاپور را برای شما آورده‌ایم.

باغ‌های کنار خلیج (Gardens by the Bay)

یکی از بهترین باغ‌های سرسبز سنگاپور، باغ‌های کنار خلیج هستند که یکی از معجزه‌های طبیعی با مساحتی حدود 101 هکتار در مناطق مرکزی سنگاپور است. این باغ به سه باغ خلیج جنوبی، باغ خلیج شرقی و باغ خلیج مرکزی تقسیم می‌شود و باغ خلیج جنوبی با مساحتی بیش از 54 هکتار، بزرگ‌ترین بخش این باغ محسوب می‌شود. درختان بلندقامت و بزرگ، گلخانه‌های زیبا با گل‌های رنگارنگ، پیاده‌روی در میان درختان و گلخانه را لذت‌بخش می‌کند. جالب آنکه هر روز در اوایل شب، به مدت یک ساعت موسیقی با نمایش از نور پخش می‌شود و مردم با تشویق‌های خود لحظات زیبایی را پدید می‌آورند.

باغ‌های کنار خلیج در سال 2014 با 6.4 میلیون بازدیدکننده به‌عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور رکورددار است. بیش از 200 گونه درخت و گیاه در این باغ کاشته شده است و تنوع بالای گل و گیاه‌های باغ، بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد. بعضی از درختان بلندقامت این باغ ارتفاعی تا 50 متر دارند و نماهای حیرت‌انگیزی در باغ پدید آورده‌اند.

بازدید از بعضی بخش‌های باغ رایگان است، ولی برای کاوش در بخش‌های مهم‌تر و گلخانه‌ها باید هزینه‌ای بپردازید. از معروف‌ترین بناهای این باغ می‌توان به اُ سی بی سی اسکای واک، مارینا بریج و کلود فارست دام (Cloud Forest Dome) اشاره کرد.

باغ‌ های کنار خلیج
ساعات بازدید
  • باغ‌های روباز: تمامی روزهای هفته از ساعت 5 صبح الی 2 بامداد
  • گلخانه‌ها: تمامی روزهای هفته از ساعت 9 صبح الی 21
هزینه بلیط 32 تا 48 دلار
آدرس 18 Marina Gardens Dr, Singapore 018953

باغ‌های گیاه‌شناسی بوتانیک (Singapore Botanic Gardens)

یکی دیگر از باغ‌های دیدنی سنگاپور، باغ گیاه‌شناسی بوتانیک است که تنوع گیاهی و جانوری زیاد این باغ زبانزد همگان است. این باغ در سال 1859 میلادی ساخته شده است و بیش از 60 هزار گونه جانوری و گیاهی در این باغ یافت می‌شود. این باغ توسط همان «استمفورد رافلز» معروف ساخته شده است. در این باغ، جایگاهی برای کودکان خردسال تعبیه شده است تا به بازی در آن بپردازند.

این باغ به‌قدری زیبایی فراگیری دارد که نامش در کتاب آثار جهانی یونسکو ثبت شده است. این باغ بیشتر برای طبیعت‌دوستان به مثابه یک بهشت می‌ماند و گشت و گذار در باغ را بر هر چیزی ترجیح می‌دهند. از بخش‌های مختلف این باغ می‌توان به گلخانه، کتابخانه، فضای سبز باغ اشاره کرد. یکی از درختان تنومند این باغ حدود 200 سال عمر دارد و یکی از کهن‌سال‌ترین درختان سنگاپور است. گل‌های کمیاب پرورش یافته در این باغ نیز مثال‌زدنی هستند و برای مثال می‌توان به گل‌های ارکیده اکتفا کرد. برای بازدید از بسیاری از بخش‌های باغ گیاه‌شناسی بوتانیک نیاز نیست تا هزینه کنید، ولی بازدید از گلخانه بوتانیک نیاز به پرداخت هزینه دارد.

باغ‌ های گیاه‌شناسی بوتانیک
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 5 صبح الی 24 نیمه شب
هزینه بلیط رایگان
آدرس 1 Cluny Rd, Singapore 259569

باغ ژاپنی و چینی (Chinese and Japanese Gardens)

باغ ژاپنی و چینی محلی برای پیوند فرهنگ‌های اروپایی و آسیایی است و باغ‌های ضلع غربی آن به پذیرایی از گردشگران چینی و ژاپنی اختصاص داده شده است. همچنین بخشی از باغ ژاپنی و چینی به محلی برای انجام بازی کریکت مبدل شده است و در بخش دیگر آن لاک‌پشت‌های زیبایی مشاهده می‌شود.

بازدید از باغ ژاپنی و چینی رایگان است، ولی برای بازدید از لاک‌پشت‌ها باید هزینه‌ای پرداخت کرد. دو باغ چینی و ژاپنی در کنار یکدیگر قرار دارند و طراحی بناهای چینی و ژاپنی فضای کاملا بومی را پدید آورده است و چینی‌ها و ژاپنی‌هایی که از انی دو باغ بازدید می‌کنند، احساس غریبگی نمی‌کنند.

باغ ژاپنی و چینی
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 6 الی 23
هزینه بلیط بازدید از لاک‌پشت‌ها: 5 دلار برای افراد بالغ و 3 دلار برای کودکان 3 الی 12 سال
آدرس 1 Chinese Garden Road, Singapore 619795 Singapore

باغ وحش (Singapore Zoo)

باغ وحش سنگاپور یک باغ وحش زنده است که هیچ قفسی ندارد. این باغ وحش دارای محوطه گسترده‌ای به وسعت 2.8 هکتار است. در این باغ وحش بیش از 2800 جانور که از بین 300 گونه جانوری مختلف جمع‌آوری شده‌اند، در آن زندگی می‌کنند. از جمله حیوانات این باغ وحش می‌توان به اژدهای کومودو، ببر سفید، گورخر، انواع میمون‌ها، فیل‌ها و از این دست حیوانات اشاره کرد. در این باغ وحش می‌توانید آب بازی فیل‌ها را تماشا کنید یا از شیرهای رها شده در باغ وحش عکاسی کنید.

شما همچنین می‌توانید گونه‌های جانوری مختلفی که تا به حال روحتان هم از وجودشان باخبر نبوده است را در این باغ وحش تماشا کنید. مغازه‌هایی در این باغ برای خرید سوغاتی تعبیه شده است و می‌توانید تعدادی خوراکی برای گشت و گذار در باغ وحش برای خود و حیوانات تهیه کنید. برای بازدید از بخش‌های مختلف باغ وحش باید حدود 2 الی 3 ساعت زمان بگذارید، ولی مطمئن باشید که از این گشت و گذار پشیمان نخواهید شد. در گشت و گذار خود فیل‌سواری، تراموا سواری و قایق‌سواری در رودخانه را فراموش نکنید که لذتی فراموش‌نشدنی دارند.

باغ وحش
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 8:30 الی 18
هزینه بلیط 38 تا 54 دلار
آدرس 80 Mandai Lake Road, Singapore 729826 Singapore

پارک فورت کنینگ (Fort Canning Park)

پارک فورت کنینگ سنگاپور دارای عمری 1300 ساله است که تفریح و تاریخ را به یکدیگر گره زده است. در میان این پارک تپه‌ای وجود دارد که منزلگاه استمفورد رافلز بریتانیایی بر روی این تپه بنا شده است. قبل از جنگ جهانی دوم این باغ محلی برای دفتر مرکزی ارتش بریتانیا بود که طی حمله امپراتوری ژاپن به سنگاپور و خارج شدن سنگاپور از استعمار بریتانیا، زمین بازی عوض شد و ارتش ژاپن در این باغ استقرار یافت.

این مکان بعدها محلی برای برگزاری فستیوال‌ها، کنسرت‌ها و آمفی‌تئاترها شد. در سال 1980 میلادی نمایشگاهی از پیکره‌ها تاسیس شد که به‌عنوان موزه‌ای برای نگهداری از آثار هنرمندان مجسمه‌ساز تبدیل شد.

پارک فورت کنینگ
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته به‌صورت 24 ساعته
هزینه بلیط رایگان
آدرس River Valley Rd, Singapore 179038, Singapore

پارک هاو پار ویلا (Haw Par Villa)

پارک هاو پار ویلا یک پارک چینی و شرقی است که طرح‌های چینی مختلفی در سراسر پارک طراحی شده است. بسیاری از این طرح‌ها برگرفته از افسانه‌های باستانی چین است، اما مهیج‌تر از دیگر بخش‌های این پارک می‌توان به بخش ده‌محوطه جهنم (The Ten Court of Hell) اشاره کرد که گویی جهنم روی زمین است.

این بخش در واقع اتفاقاتی که برای افراد گناهکار پس از مرگشان اتفاق می‌افتد را شبیه‌سازی کرده است و شما را به‌عنوان بازیگر نقش اصلی یک فیلم دچار ترس و هیجان می‌کند. در این پارک حدود 1000 مجسمه از قهرمانان چینی و تاریخی وجود دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم سنگاپور بین سال‌ها 1970 تا 1990 به‌شمار رفته است.

پارک هاو پار ویلا
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 9 الی 19
هزینه بلیط رایگان
آدرس 262 Pasir Panjang Rd, Singapore 118628

معروفترین موزه های سنگاپور

اگرچه در کشور سنگاپور قرار نیست که با آثار تاریخی زیادی روبرو شوید، ولی نمی‌توان از موزه‌های تاریخی و گالری‌های هنری چشم‌پوشی کرد. برای آگاهی از سرگذشت اهالی سنگاپور و کسانی که در گذشته در این محل زندگی می‌کرده‌اند، در ادامه با ما همراه باشید.

موزه ملی سنگاپور (National Museum of Singapore)

موزه ملی سنگاپور به مثابه یک گنجینه برای هنردوستان و مورخانی است که از سراسر جهان به سنگاپور سفر می‌کنند. موزه ملی سنگاپور در ساختمان مربوطه دیوان عالی و شورای شهر قرار دارد و در جای‌جای این موزه آثاری از هنرمندان جنوب شرقی آسیا مشاهده می‌شود. موزه ملی سنگاپور را می‌توان به دو بخش زیر تقسیم کرد:

  1. بخش تاریخ سنگاپور؛ شامل آثاری از قرن چهاردهم میلادی تاکنون
  2. بخش جامعه‌شناسی؛ نمایش فرهنگ و شیوه زندگی مردم ساکن سنگاپور در ادوار مختلف

بخش دوم موزه که اشاره شد بر فرهنگ مردم سنگاپور متمرکز است، شامل مواردی از قبیل موسیقی، آشپزی، فیلم و صنعت مد در کشور سنگاپور می‌شود. در این موزه همچنین آثاری از وسایل نقلیه قدیمی، متون قدیمی و ماکت‌هایی برای شبیه‌سازی زندگی قدیمی و جدید شهری وجود دارد. در واقع این موزه مکانی است که می‌توان بیشترین و بهترین اطلاعت مربوط به سنگاپور را در کمترین زمان ممکن بدست آورد. در فاصله چند صد قدمی این موزه، گالری ملی سنگاپور نیز وجود دارد که در ادامه درباره این گالری به شما ارائه می‌دهیم.

موزه ملی سنگاپور
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 19
هزینه بلیط 7 تا 11 دلار
آدرس 93 Stamford Rd, Singapore 178897

گالری ملی سنگاپور (National Gallery Of Singapore)

گالری ملی سنگاپور بیشتر یک موزه آثار هنری است و بیش از 8 هزار آثار هنری از قرن نوزدهم میلادی که سنگاپور تحت استعمار بریتانیا بود، در این گالری نگهداری می‌شود. این گالری با مساحتی بیش از 64 هزار متری مربع به‌عنوان بزرگترین موزه آثار هنری آسیا شناخته می‌شود. این گالری گویی خودش به‌تنهایی نیز یکی از آثار هنری زیباست که معماری کم‌نظیر ساختمان گالری موزه نیز نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

گالری ملی سنگاپور
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 19
هزینه بلیط 3 تا 15 دلار
آدرس 1 St Andrew’s Rd, Singapore 178957

موزه تاریخ لی کونگ چیان (Lee Kong Chian Natural History Museum)

موزه‌های تاریخی سنگاپور، فقط به آثار تاریخی اهالی بومی سنگاپور خلاصه نمی‌شود. همانند دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور، بعضی از آثار تاریخی این کشور متعلق به اقوام چینی و دیگر اقوامی است که در این کشور زندگی می‌کرده‌اند. این موزه برای اولین بار در سال 2015، در محوطه‌ای از دانشگاه ملی سنگاپور افتتاح گردید و در این موزه 560 هزار قطعه از مجموعه رافلز و 2 میلیون قطعه از سراسر سنگاپور جمع‌آوری شده است.

موزه تاریخ لی کونگ چیان به‌عنوان تنها موزه تاریخ طبیعی سنگاپور محسوب می‌شود و در این موزه آثاری از شیوه زندگی روی زمین، پرندگان، پستانداران، بندپایان، نرم‌تنان، قارچ‌ها و گیاهان سبز نمایش داده می‌شود.

موزه تاریخ لی کونگ چیان
ساعات بازدید روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 الی 18
هزینه بلیط 13 تا 27 دلار
آدرس 2 Conservatory Dr, Singapore 117377

موزه خانه بابا (NUS Baba House)

موزه خانه بابا دیگر موزه سنگاپور است که متعلق به یک خانواده سرمایه‌دار است. این موزه در محله چینی‌ها قرار دارد و مجموعه‌از از آثار پراناکان در خود جای داده است. پراناکان‌ها در واقع اقوامی از اهالی چینی هستند که در محله چینی‌ها زندگی کرده‌اند. اگر به تمدن شرقی و چینی علاقه دارید، حتما به محله چینی‌ها سری بزنید و از این موزه نیز بازدید کنید. بازدید از موزه در بعضی از تورهای گردشگری رایگان است.

موزه خانه بابا
ساعات بازدید روزهای سه‌شنبه تا جمعه از ساعت 10 الی 11 و روزهای شنبه از ساعت 13:30 الی 17
هزینه بلیط 0 تا 10 دلار
آدرس 157 Neil Road, Singapore 088883

موزه و کلیسای چانگی (Changi Chapel and Museum)

کشور سنگاپور که یکی از میدان‌های جنگ طی جنگ جهانی دوم بوده است، همانطور که قبل‌تر نیز در بخش تاریخچه سنگاپور به مستعمره بودن آن اشاره شد، حدود سه سال در تصرف ژاپن بود. در این جنگ هزاران مرد، زن و کودک بی‌گناه همانند بسیاری از جنگ‌های دیگر کشته شدند که گویی برای مسببان جنگ چون نمک جنگ می‌مانند. این موزه به محلی برای روایت این واقعه در سنگاپور تبدیل شده است. تصاویر، متون، نامه‌ها و نقاشی‌هایی در این موزه وجود دارند که روایتگر درد و شکنجه 50 هزار نظامی و غیرنظامی هستند.

کلیسای چانگی در حیاط این موزه قرار دارد و هدف از ساخت این کلیسا ادای دین و زنده نگه‌داشتن فداکاری و شجاعت جنگاوران در جنگ جهانی دوم بوده است. در دیواره‌های این موزه، نقاشی‌هایی کشیده شده است که به استنلی وارن، توپچی ارتش بریتانیا در سنگاپور اشاره دارد و دوران اسارت وی را نمایش می‌دهد.

البته این مورد را نیز مدنظر قرار دهید که تمامی آثاری که در این موزه و کلیسا در معرض دید قرار گرفته‌اند، همان چیزهایی بوده‌اند که بریتانیایی‌ها دوست داشته‌اند تا نمایش داده شوند؛ به هر حال نباید فراموش کرد که بریتانیا خودش به‌عنوان یک استعمارگر در کشور سنگاپور حضور داشته است.

موزه و کلیسای چانگی
ساعات بازدید روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 9:30 الی 17:30
هزینه بلیط 8 تا 24 دلار
آدرس 1000 Upper Changi Road North, Singapore 507707, Singapore

موزه علم و هنر (ArtScience Museum)

موزه علم و هنر سنگاپور، یکی از بهترین موزه‌ها و جاهای دیدنی سنگاپور است که معماری منحصربه‌فرد این موزه، اثری از معمار و نویسنده برجسته، موشه سفدی کانادایی-اسرائیلی است. این موزه با 6 هزار متر مربع در سال 2011 افتتاح گردید و از نام‌های دیگر آن می‌توان به «گل نیلوفر» و «دست باز» اشاره کرد. در بسیاری از بخش‌های مختلف این موزه می‌توان تقابل علم و هنر را مشاهده کرد که بازدیدکنندگان را به این فکر وامی‌دارد که واقعا کدامیک از دیگری بهتر است.

این موزه به‌طورکلی شامل 3 گالری کنجکاوی، الهام و بیان است. همچنین نکته حائز اهمیتی در این موزه وجود دارد که بر زیبایی این موزه افزوده است و آن آبشاری 35 متری است که از بام ساختمان موزه به‌سمت مرکز این موزه چهار طبقه سرازیر شده است. از طرفی معماری سقف این موزه که همانند یک کاسه است و ارتباط مستقیمی با آبشار مذکور دارد. آب باران از طریق یک حفره مرکزی واقع بر بام مکیده شده و چون آبشاری به برکه مرکزی درون صحن ورودی سرازیر می‌کند.

موزه علم و هنر
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 19
هزینه بلیط 32 دلار از 8 آوریل تا 3 مه و 47 دلار از 4 مه تا 11 اوت
آدرس 6 Bayfront Ave, Singapore 018974

موزه مادام توسو (Madame Tussauds Museum)

موزه مادام توسو در بسیاری از کشورها از قبیل آمریکا، امارات و ترکیه شعبه دارد و بدین ترتیب شعبه‌ای در سنگاپور دارد. این موزه در سال 2014 در سنگاپور افتتاح شده است و هنر مجسمه‌سازی با موم در این موزه جلب توجه می‌کند. در موزه مادام توسو مجسمه‌هایی از شخصیت‌های مشهور فوتبال، سینما، هنر و موسیقی نگهداری می‌شود.

از معروف‌ترین مجسمه‌های نگهداری شده در این موزه می‌توان به دیوید بکهام، شاهرخ خان، جانی دپ و لیدی گاگا اشاره کرد. این موزه در جزیره سنتوسای سنگاپور قرار دارد که یکی از جزیره‌های معروف سنگاپور است و در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

موزه مادام توسو
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 18
هزینه بلیط 31 دلار
آدرس 40 Imbiah Rd, Sentosa, Singapore 099700

موزه مادام توسو

معابد مهم سنگاپور

بعد از موزه‌ها و جاهای دیدنی سنگاپور اگر فرصت بازدید از معابد دیدنی سنگاپور را داشتید، حتما سری به این معبدها بزنید. اگر از ابتدای مطلب با ما همراه بوده باشید، حتما متوجه شده‌اید که سنگاپور کشوری است، پر از ادیان و فرهنگ‌های مختلف که فرقی بین هیچکدام قائل نیست. ولی ادیانی که پیروان بیشتری در سنگاپور دارند، عبارتند از: اسلام، مسیحیت، بودیسم، هندوئیسم و تائوئیسم.

در بسیاری از نقاط سنگاپور، معابد و عبادتگاه‌هایی برای پیروان این ادیان‌ها بنا شده است. معماری و قدمت بعضی از این معابد لایق توجه بیشتری هستند که در ادامه به این معابد می‌پردازیم.

معبد دندان بودا (Buddha Tooth Relic Temple)

گویی قرار نیست به‌سادگی از کنار محله چینی‌ها عبور کرد و گنجینه‌های زیادی در این محله جای گرفته‌اند. یکی از این گنجینه‌ها که ارتباط مستقیمی با فرهنگ و آئین چینی‌ها دارد، معبد دندان بودا است. بنابر روایات و شهرتی که این معبد با آن خوانده می‌شود، در معبد مذکور دندان بودا نگهداری می‌شود.

البته دندان بودا تنها معجزه این معبد نیست و دلیل دیگری برای شهرت این معبد وجود دارد و آن معماری خیره‌کننده معبد است. در معماری این معبد، الگوهای زیادی از اساطیر چینی، سلسله تانگ و آیین بودایی مشاهده می‌شود و مجسمه‌هایی از این اساطیر در این معبد ساخته شده است. این معبد در سال 2007 میلادی به سبک معماری چینی سلسله تانگ و به‌صورت استوپایی بنا شده است. وزن این استوپا حدود 3500 کیلوگرم و با استفاده از 320 کیلوگرم طلا ساخته شده است. سالنی در این معبد وجود دارد که برای برگزاری مراسمات آیینی، موزه تئاتر، فیلم و مباحثی درباره بودیسم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معبد دندان بودا
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 7 الی 17
هزینه بلیط رایگان
آدرس 288 South Bridge Rd, Singapore 058840

معبد دندان بودا از جاهای دیدنی سنگاپور

معبد سری سرینیواسا پرومال (Sri Srinivasa Perumal Temple)

پس از گذر از محله چینی‌ها، سری بزنیم به محله هندی‌ها که از جاهای دیدنی سنگاپور محسوب می شود و معبد سری سرینیواسا پرومال در آن قرار دارد. این معبد که یکی از قدیمی‌ترین معابد سنگاپور محسوب می‌شود و به سبک معابد جنوبی کشور هند بنا شده است. از همان ابتدا که وارد این معبد می‌شوید، مجسمه‌هایی از خدایان و الهه‌های آیین هندو را مشاهده می‌کنید.

این مجسمه‌ها معماری و طراحی بسیاری زیبایی دارند و اگر حتی هندو نباشید که از یک ایرانی بعید است که هندو باشد، شما را مجذوب طراحی زیبای خود می‌کنند. این معبد سالانه به‌عنوان محلی برای برگزاری مراسمات هندوئیسم شناخته می‌شود و هندی‌های ساکن سنگاپور در این محل گرد هم می‌آیند.

معبد سری سرینیواسا پرومال
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته شیفت صبح از ساعت 5:30 صبح الی 12 و شیفت عصر از ساعت 17:30 الی 21
هزینه بلیط رایگان
آدرس 397 Serangoon Rd, Singapore 218123

معبد سری سرینیواسا پرومال

کلیسای جامع سنت اندرو (St Andrew’s Cathedral)

کلیسای جامع سنت اندرو یکی از کلیساهای خوش‌ساخت و جاهای دیدنی سنگاپور است که وابسته به کلیسای انگلیس است. نام این کلیسا برگرفته از نام حامی اسکاتلندی‌اش سنت اندرو است و برای اولین با در سال 1837 میلادی توسط فردی بنام جورج دی کُلمن ساخته شده است. معماری اولیه این کلیسا به‌سبک معماری پالادیان بوده است، ولی در سال 1852 میلادی بر اثر برخورد یک صاعقه سهمگین ویران شد.

چندین سال بعد و در سال 1856 میلادی، این کلیسا توسط فردی بنام رولند مک فرسون بازطراحی و بازسازی شد. بخشی از این کلیسا مختص بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که عکس‌ها، نقاشی‌ها، ویدئوها و مصنوعاتی تاریخی از این کلیسا و سنگاپور در معرض دید عموم قرار گرفته است. پنجره‌ها و شیشه‌های رنگی بالای محراب زیبایی خاصی به این کلیسا بخشیده‌اند و بیش از هر چیزی بینندگان را مجذوب می‌کنند. در اطراف این کلیسا چندین رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید صبحانه یا ناهار خود را در این مکان‌ها صرف کنید.

کلیسای جامع سنت اندرو
ساعات بازدید روزهای سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 9 الی 17، روزهای شنبه از ساعت 9 الی 18:30 و روزهای یکشنبه از ساعت 7 الی 17:30. روزهای دوشنبه و چهارشنبه کلیسا تعطیل است و امکان بازدید وجود ندارد.
هزینه بلیط رایگان
آدرس 11 St Andrew’s Rd, Singapore 178959

کلیسای جامع سنت اندرو

کلیسای ارامنه سنگاپور (Armenian Church of Saint Gregory the Illuminator)

کلیسای سنت گرگوری یا کلیسای ارامنه سنگاپور را می‌توان قدیمی‌ترین کلیسای سنگاپور به‌حساب آورد. این کلیسا در سال 1835 میلادی ساخته شده است و وقف اولین و بزرگترین راهب بزرگ ارمنی سنت گرگوری شده است. این کلیسا توسط همان معمار مشهور ایرلندی، جورج دی کلمن طراحی شده است و دو سال بعد کلیسای سنت اندرو را نیز همین معمار طراحی کرده است.

کلیسای ارامنه سنگاپور
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از ساعت 10 صبح الی 18
هزینه بلیط رایگان
آدرس 60 Hill St, Singapore 179366

کلیسای ارامنه از جاهای دیدنی سنگاپور

جزایر زیبای سنگاپور

همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره شد، سنگاپور مجموعه‌ای از جزایر کوچک و بزرگ است که بزرگترین این جزیره‌ها، جزیره سنگاپور است. جزیره‌های کوسو، لازاروس، کانی، سنت جان، خواهران، پولائو هانتو، پولائو اوبین و سنتوزا از مهم‌ترین جزایر سنگاپور هستند. در ادامه جزایر پولائو اوبین، پولائو هانتو و سنتوزا که نسبت به سایر جزایر معروف‌تر هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

جزیره گرانیت (Pulau Ubin)

جزیره پولائو اوبین یکی از جزایر مهم و دیدنی سنگاپور است که در شمال شرقی جزیره سنگاپور واقع شده است. این جزیره محل زندگی مردم روستایی کامپونگ است و بافت آن قدیمی است. اولین ساکنین جزیره پولائو اوبین، از اقوام مالایی هستند و در سال‌های 1880 میلادی وارد این جزیره شدند و در آن ماندنی شدند. هنوز هم ساکنین جزیره پولائو اوبین از زندگی شهری به دور مانده‌اند و سبک زندگی روستایی و سنتی خود را حفظ کرده‌اند.

درختان نارگیل و مزارع کائوچو، تالاب جک چاوا (Chek Jawa Wetlands) و تنوع بالای گونه‌های جانوری و گیاهی این جزیره بیش از همه گردشگران را مجذوب می‌کنند. صخره‌های مرجانی، اختاپوس‌ها، ستاره‌های دریایی، ده‌پاها، اسفنج‌های دریایی و سایر جانوران دریایی از جمله مواردی است که این جزیره را خاص کرده‌اند.

البته دلیل نام‌گذاری جزیره پولائو اوبین، وجود همان صخره‌های مرجانی است و پولائو اوبین در معنای لغوی و به زبان مالایی به‌معنای گرانیت آمده است. برای رفتن به جزیره گرانیت باید یک مسیر 10 دقیقه‌ای را با قایق طی کنید که هزینه چندانی هم ندارد.

جزیره گرانیت
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته به‌صورت 24 ساعته
هزینه بلیط 3 دلار هزینه رفت و برگشت با قایق
آدرس 51 Lorong Bekukong, Singapore 499172

جزیره گرانیت از جاهای دیدنی سنگاپور

جزیره پولائو هانتو (Pulau Hantu)

جزیره پولائو هانتو دیگر جزیره زیبای سنگاپور است که به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و کمپینگ از آن یاد می‌شود. این جزیره در سواحل جنوبی سنگاپور قرار دارد و طبیعت سرسبز، سواحل چشم‌نواز و تالاب‌های آن که محل زندگی گونه‌های جانوری مختلفی هستند، سالانه بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان به این جزیره می‌کشاند.

ورزش‌های آبی، تفریحات آبی از قبیل قایق‌سواری، غواصی، شنا، پیاده‌روی و ماهیگیری از جمله مواردی است که این جزیره را به یک تفریحگاه تبدیل کرده است.

جزیره پولائو هانتو
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته به‌ صورت 24 ساعته
هزینه بلیط 15 دلار برای افراد بالغ و 12 دلار برای کودکان 1 تا 12 سال هزینه کرایه کشتی است.
آدرس Pulau Hantu Island, Singapore 000705, Singapore

جزیره پولائو هانتو از جاهای دیدنی سنگاپور

جزیره سنتوزا (Sentosa Island)

اما آخرین جایی که از جاهای دیدنی سنگاپور قرار است، به شما معرفی کنیم جزیره سنتوزا است که یک جزیره تفریحی تمام عیار است. این جزیره دارای امکانات تفریحی مختلف و مدرنی است و برخلاف جزیره گرانیت که یک جزیره بومی است، این جزیره کاملا به سبک زندگی شهری شکل گرفته است.

تفریحات ورزشی، سواحل ماسه‌ای؛ طبیعتی سرسبز، زمین‌های گلف، هتل‌های لوکس، سالن‌های غذاخوری و رستوران‌هایی با فضای کاملا باز در کنار فروشگاه‌های زنجیره‌ای این جزیره، حجت را بر بازدیدکنندگان تمام کرده است. از بهترین جاهای دیدنی و امکانات تفریحی جزیره سنتوزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آکواریوم سنگاپور (با بیش از 100 هزار گونه جانوری مختلف)
  • پارک آبی ماجراجویی کوو
  • کرین دنس (بال‌های زمان)
  • موزه تصاویر سنگاپور
  • ساحل پالاوان
  • بندر دنیای عجایب گمشده
  • کاوش در طبیعت سنتوزا
  • زمین گلف سنتوزا
  • اسکای لاین لوژ سنتوزا (پارک ماشین سواری)

برای رفتن به این جزیره می‌توانید از طریق تله‌کابین، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی اقدام کنید یا با استفاده از دوچرخه و به‌صورت پیاده به این جزیره بروید و لحظات خوشی را تجربه کنید.

جزیره سنتوزا
ساعات بازدید تمامی روزهای هفته از  9 صبح الی 22
هزینه بلیط 15 تا 35 دلار برای افراد بالغ و 10 تا 25 دلار برای کودکان با خودرو
آدرس سواحل جنوبی سنگاپور

جزیره سنتوزا از جاهای دیدنی سنگاپور

قوانین سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای مدرن و چند فرهنگی است که در جنوب غربی آسیا قرار دارد. همچنین به‌واسطه آنکه باید تمامی اقوام جامعه را با هر دین و آیینی راضی و در کنار هم نگاه دارد، قوانین بعضا سخت‌گیرانه‌ای را برای شهروندان و مسافران اعمال کرده است که قبل از تهیه بلیط پرواز خارجی به مقصد این کشور باید از آن ها آگاه شویم. در ادامه تعدادی از این قوانین را برای شما آورده‌ایم تا اگر قصد سفر به این کشور و تماشای جاهای دیدنی سنگاپور را دارید، با سرپیچی از قوانین دچار مشکل نشوید. بعضی از مهم‌ترین قوانین سنگاپور عبارتند از:

  1. برهنگی در معرض دید عموم ممنوع است.
  2. جویدن آدامس در خیابان‌های سنگاپور نوعی بی‌احترامی تلقی می‌شود و با برخورد قانونی همراه است.
  3. کشیدن سیگار در جای‌جای سنگاپور غیرقانونی است.
  4. ساعت 10 شب، زمان خاموشی کشور است و پس از این ساعت هیچکس حق ایجاد سر و صدا ندارد.
  5. همجنسگرایی در کشور سنگاپور ممنوع است.
  6. خودکشی غیرمجاز است.
  7. اتراق و پیک نیک در اماکن زیارتی اعم از مسجد، کلیسا و معابد هندی‌ها و چینی‌ها ممنوع است.
  8. برای حضور در معابد پوشیدن لباس آراسته و شستن پاها الزامی است.
  9. رانندگی در حالت مستی ممنوع است.
  10. همراه داشتن دارو (داروهای مخدر) ممنوع است.
  11. بادبادک بازی در صورتی که سبب ایجاد ترافیک شود، ممنوع است.
  12. کشیدن نقاشی روی دیوار ممنوع است.
  13. سرودن آواز با صدای بلند در این کشور ممنوع است. (البته صحت این مورد و چگونگی آن نامشخص است)

قوانین جاهای دیدنی سنگاپور

سوالات متداول

سنگاپور مجموعه‌ای از جزیره‌های کوچک و بزرگ است که در جنوب شرقی آسیا و در همسایگی مالزی و اندونزی قرار دارد. البته پایتخت کشور سنگاپور، شهری به همین نام است و معمولا بسیاری این دو را یکی می‌دانند.

مجسمه مرلیون واقع در پارک مرلیون به‌عنوان نماد سنگاپور شناخته می‌شود. این مجسمه از دو بخش بدنی ماهی‌مانند و سری چون شیر تشکیل شده است. بدن ماهی نماد سنگاپور قدیم و سر شیر نماد سنگاپور کنونی است.

شهر سنگاپور به‌دلیل مدرنیته بودن، لقب نیویورک آسیا را یدک می‌کشد.

قبرستان بوکیت براون، مارینا بی سندز، اسکله کلارک، جزیره سنتوزا، خیابان اورچارد، محله چینی‌ها، هندی‌ها و عرب‌ها، باغ ژاپنی و چینی، نایت سافاری و پارک فورت کنینگ بهترین جاهای دیدنی سنگاپور هستند.

مرکز خرید خیابان اورچارد، مرکز خرید پاراگون و مرکز خرید مصطفی جزو بهترین مراکز خرید سنگاپور هستند.

به‌دلیل داشتن آب و هوای گرمسیری سنگاپور و نزدیک بودن این کشور به خط استوا، فصل بهار، بهترین زمان برای سفر به سنگاپور است.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید