پیشنهادهایی جذاب برای گذران زمان انتظار در فرودگاه

پیشنهادهایی جذاب برای گذران زمان انتظار در فرودگاه

از سفر بدانید

تعداد زیادی از افراد به دلایل مختلفی حال یا به دلایل شخصی، تورهای گردشگری و مشغله‌های کاری مجبور به سفر و خرید بلیط هواپیما هستند و باید اوقات بیکاری زیادی را در فرودگاه تجربه کنند. از طرفی این انتظار ممکن است به علت‌های غیرمنتظره‌ای چون تاخیر در زمان پرواز بیشتر هم شود. پس ناخودآگاه مسافران معطل در فرودگاه به این فکر میی‌کنند که چگونه از این اوقات خلوت خود که به انتظاری سخت تبدیل شده است، نهایت استفاده را برده تا کمی از درد انتظار بکاهند؛ به هر حال انتظار سخت است و می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. بدین سبب مسافرانی که در طول هفته و ماه چندین بار سفرهای هوایی دارند و مجبورند مدت زمان زیادی را در فرودگاه منتظر بمانند، برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده از این اوقات کنند. در ادامه با ما در پته همراه باشید تا راهکارهایی برای بهره‌وری از اوقات انتظارتان و گذران زمان انتظار در فرودگاه پیشنهاد دهیم.

روش های کارآمد برای گذران زمان انتظار در فرودگاه

گذراندن زمان انتظار در فرودگاه می‌تواند یک چالش باشد، اما با استفاده از روش‌های مناسب می‌توانید این مدت زمان را به شکل موثرتری استفاده کنید. در این قسمت تعدادی از روش‌های کارآمد برای گذراندن زمان انتظار در فرودگاه آورده را آورده ایم:

گذران زمان انتظار در فرودگاه

اقامت در هتل‌های فرودگاهی

در خسته‌کننده بودن سفرهای متعدد و پی‌درپی شکی وجود ندارد و اگر شما به‌دلایل مختلفی مجبور به انجام این سفرها بوده باشید؛ مطمئنا این سفرها می‌توانند از نظر جسمی و روحی، شما را تحت تاثیر قرار دهند. اما شما احتمالا به محض رسیدن به مقصد، باید آماده و سرحال باشید تا مبادا در روند کار مشکلی ایجاد شود. از طرفی اگر شما برای تفریح به این سفر می‌روید یا حداقل در کنار سفر شغلی، خانواده خود را همراه خود می‌برید؛ بهتر است که پس از رسیدن به مقصد خسته و بی‌انگیزه نباشید. بنابراین بهتر است در عوض انتظار در فرودگاه معطل شوید، در هتل‌های فرودگاهی استراحت کنید. حتی اگر توانایی پرداخت هزینه‌های اقامت در هتل‌های فرودگاهی را ندارید، بهتر است در عوض نشستن روی صندلی‌های فرودگاه، هر از گاهی در محوطه فرودگاه بچرخید.

اما پیشنهاد اصلی ما هنوز بر روی میز است و آن اقامت در هتل‌های فرودگاهی نزدیک به فرودگاه است. البته این پیشنهاد برای کسانی است که اصولا هزینه‌های اقامت برای آن‌ها رقم زیادی نیست. از طرفی هزینه اقامت چند ساعته با اقامت یک شب متفاوت است و هزینه کمتری دارد. این هتل‌ها در نزدیکی فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی مهم ساخته شده‌اند و از امکانات رفاهی سطح بالا و گران قیمتی برخوردارند. پس شما در عوض استراحت بر روی صندلی‌های فرودگاه، چند ساعتی را در هتل‌های نزدیک فرودگاه در آرامش کامل استراحت می‌کنید.

هتل 5 ستاره نووتل و هتل 4 ستاره ایبیس در نزدیکی فرودگاه بین‌الملی امام خمینی قرار دارند که مسافتی تقریبا 10 دقیقه‌ای تا فرودگاه دارند. پس مسافرانی که از شهرهایی بجز تهران برای سفر به خارج از کشور به تهران می‌آیند و باید مدتی را در انتظار سپری کنند؛ می‌توانند سریعا با رفتن به یکی از این دو هتل، مدتی را استراحت کنند. این هتل‌ها علاوه‌بر اقامت کامل، امکان اقامت کوتاه را برای رفاه حال مسافران فراهم کرده‌اند. بسیاری از مسافران از اقامت‌های سه ساعته و شش ساعته این هتل‌ها استقبال می‌کنند.

اقامت در هتل‌های فرودگاهی

استفاده از سالن‌های خدمات سی‌آی‌پی (CIP)

اگر مدت زمان انتظار برای سفر هوایی آنچنان طولانی نیست، دیگر لازم نیست برای استراحت به هتل‌های فرودگاهی مراجعه کنید. امکان ویژه‌ای بنام خدمات سی‌آی‌پی (CIP) در فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی کشور فراهم شده است تا با پرداخت هزینه‌ای معین به استراحت بپردازید. پس در واقع هزینه استفاده از خدمات سی‌آی‌پی کمتر از اقامت در هتل‌های فرودگاهی است و بدین ترتیب دغدغه‌ای برای جاماندن از پرواز را نیز نخواهید داشت.

شما می‌توانید در این سالن از خدماتی چون میان‌وعده‌های سبک و نوشیدنی‌های سرد و گرم استفاده کنید. البته خدمات سی‌آی‌پی فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شود و پس از پایان زمان انتظار شما را با یک خودروی لوکس به فرودگاه منتقل می‌کنند.

استفاده از سالن‌های خدمات سی‌آی‌پی (CIP)

جبران کارهای عقب‌ افتاده

انسان‌های موفق در واقع افرادی هستند که از تمام فرصت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کنند و موقعیت‌ها و چالش‌ها را به فرصت و امتیاز تبدیل می‌کنند. بنابراین بهتر است اگر شما نیز در فرودگاه فرصتی پیدا کردید تا در سالن انتظارات یا سالن سی‌آی‌پی منتظر بمانید، این انتظار را به فرصت تبدیل کنید.

اگر لپ‌تاپ یا تلفن همراهی دارید که با آن کسب درآمد می‌کنید یا بخشی از کارتان را در این دستگاه‌ها انجام می‌دهید؛ بهتر است وقت خود را تلف نکنید و مستقیم سراغ لپ‌تاپ یا تلفن همراهتان بروید و اگر کار عقب‌افتاده‌ای دارید به آن بپردازید. البته نگران تمام شدن شارژ لپ‌تاپ و دستگاه‌های هوشمند خود نباشید؛ زیرا در فرودگاه چندین پریز برق وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای تامین اینترنت هم بهتر است به وای‌فای فرودگاه اکتفا نکنید! (در صورت وجود داشتن) و در عوض آن از اینترنت تلفن همراه یا مودم‌های جیبی استفاده کنید.

نکته: پیشنهاد ما این است تا در عوض استفاده از پریزهای برق که ناامن هستند و احتمال سرقت وجود دارد، پاوربانک خود را همراه خود بیاورید و از آن استفاده کنید.

جبران کارهای عقب‌ افتاده

اگر اهل مطالعه باشید، چه فرصتی بهتر از این؟

اگر به خواندن کتاب‌های علمی یا رمان‌های بلند علاقه دارید یا جزو دسته موفق جامعه هستید و کتاب‌هایی از این دست را برای پیشرفت همراه خود دارید، پس وقت با شما یار بوده است. زیرا پس از رسیدن به مقصد احتمالا دیگر فرصتی برای نگاه کردن به این کتاب‌ها را هم نداشته باشید و مدام در تکاپو باشید؛ زیرا آنچنان مشغول کار هستید که دریغ از یک فرصت تا از آن برای مطالعه استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که در عوض خواندن کتاب‌های فنی و علمی و رمان‌های بلند، کتاب‌هایی با حجم کم یا داستان‌هایی کوتاه بخوانید.

اگر اهل مطالعه باشید

گوش دادن به کتاب صوتی و پادکست

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که فرصت مطالعه ندارید، بااین‌حال علاقه زیاد شما به مطالعه سبب استقبال شما از کتاب‌های صوتی و پادکست‌های آموزنده شده است؛ پس تلفن همراه خود را آماده کنید و هدست یا هندزفری خود را در گوش‌هایتان بگذارید و لذت شنیدن را از دست ندهید. البته پیشنهاد می‌شود در عوض گوش سپردن به پادکست‌های سیاسی و جنایی که تاثیرات منفی بر افکار شما می‌گذارند به کتاب‌های صوتی و پادکست‌های آموزنده و آرامش‌بخش گوش بسپارید.

گوش دادن به کتاب صوتی و پادکست

خرید سوغاتی

افرادی که مدام در سفرند، پس از رسیدن به مقصد نیز آنچنان مشغول کار هستند که فرصتی برای خرید سوغاتی ندارند؛ از این رو بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و از غرفه‌های مختلفی که در فرودگاه وجود دارند، سوغاتی بخرید. البته اگر اندک فرصتی دارید سعی کنید که برای خرید سوغاتی به بازار بروید، زیرا متاسفانه در فرودگاه با قیمت‌های غیرمنطقی و ناعادلانه روبرو می‌شوید.

اما به‌طورکلی در بسیاری از فرودگاه‌ها، غرفه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از این فروشگاه‌ها کالاهای لوکس و سوغات‌هایی چون صنایع دستی و خوراکی مختص به آن شهر را خریداری کنید. پس اندک زمانی را به استراحت بپردازید و در فرودگاه گشتی بزنید. در نهایت اگرچه ما پیشنهاد کردیم که در صورت امکان از بازارهای درون شهری کالاهای مورد نیاز و سوغات‌های شهر را خریداری کنید؛ در صورتی که واقعا آنچنان حرفه‌ای و پرمشغله هستید که فرصت بازارگردی ندارید به خرید از همین غرفه‌های فرودگاهی اکتفا کنید.

خرید سوغاتی

فرصتی برای بازدید از فری‌شاپ‌ها

اگر مقصد شما کشورهای خارجی است و بیشتر وقت خود را در فرودگاه‌های بین‌المللی می‌گذرانید، فرصت بازدید و خرید از فری‌شاپ‌ها را از دست ندهید. در این فری‌شاپ‌ها کلاهای لوکس و قیمتی مختلفی به فروش می‌رسند که بدون مالیات می‌توانید از آن‌ها خریداری کنید.

استفاده از امکانات رایگان فرودگاه و تماشای فیلم 

در بسیاری از فرودگاه‌های بین‌المللی از جمله فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اینترنت و وای‌فای رایگان ارائه می‌شود؛ شما می‌توانید از زمان انتظار پیش آمده نهایت استفاده را ببرید و به دانلود یا تماشای آنلاین فیلم، سریال و انیمه بپردازید. پس اگر از علاقه‌مندان سریال و سینما هستید یا انیمه‌باز قهاری هستید که تماشای انیمه‌های 20 دقیقه‌ای را به فیلم و سریال‌های طولانی ترجیح می‌دهید؛ این فرصت را به هیچ وجه از دست ندهید و پیشنهاد ما این است در عوض تماشای آنلاین یک فیلم، چندین فیلم و سریال دانلود کنید. در فرودگاه بین‌المللی امام نیز امکان اتصال به اینترنت وای‌فای رایگان وجود دارد که با تحویل بار و دریافت کارت پرواز میسر است. جهت استفاده از اینترنت رایگان باید از مسئول مربوطه، رمز عبور را درخواست کنید.

البته امکانات رایگان بعضی از فرودگاه‌های بین‌المللی خارجی فقط به ارائه اینترنت رایگان خلاصه نمی‌شود و برای مثال می‌توان به امکانات رفاهی رایگان فرودگاه‌های زیر اشاره کرد:

  • در فرودگاه سنگاپور، شما می‌توانید از استخر آن به‌صورت کاملا رایگان استفاده کنید. علاوه‌براین نوشیدنی و بسیاری موارد دیگر نیز در این فرودگاه رایگان است.
  • در فرودگاه آمستردام اجاره تجهیزات ورزشی و بازدید از موزه‌های اطراف رایگان است.
  • در فرودگاه مونیخ نوشیدنی رایگان است.
  • در فرودگاه سئول بازدید از مراکز فرهنگی رایگان است.

بدین ترتیب شما در فرودگاه‌های بین‌المللی فرصت استفاده از امکانات رایگان زیادی را خواهید داشت، ولی از فرودگاه امام زیاد انتظار نداشته باشید و به همان وای‌فای رایگان اکتفا کنید.

استفاده از امکانات رایگان فرودگاه و گذران زمان انتظار در فرودگاه

آشنایی با جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری مقصد

اگر در سفرهای خود فرصت بازدید از جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری را پیدا می‌کنید، بهتر است از مدت زمانی که در انتظار هستید، استفاده کنید و با مقاصد گردشگری بیشتر آشنا شوید. اگر به کشور خارجی سفر می‌کنید، سعی کنید از جاهای دیدنی و فرهنگ مردم آن کشور اطلاعات کاملی بدست آورید.

از طرفی اگر سفرهای شما داخلی است، می‌توانید با جستجوی جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری فلان شهر، اطلاعات مفیدی از مقصد خود بدست آورید. پس در هر صورت اتلاف وقت را از برنامه کاری خود حذف کنید و جای آن را با استفاده به بهترین نحو ممکن از زمان‌های خالی پر کنید.

گذران زمان انتظار در فرودگاه

گذران زمان انتظار در فرودگاه می‌تواند فرصت باشد

زمان همان گنج پنهانی است که ما انسان‌ها هر روز در فراز و نشیب‌های روزگار به‌دنبال آن سراسیمه می‌دویم؛ در حالی که گنج پنهان ما در دستان ماست و قدر آن را نمی‌دانیم. پس شما که به‌دنبال آن هستید تا از خود یک «من» ایده‌آل بسازید، لازم است تا از اندک فرصت‌ها استفاده کنید. با اینکه روی صحبت من با کسانی است که مدام در حال سفرند و مشغله کاری باعث شده است تا زمان زیادی را در فرودگاه به انتظار سپری کنند؛ اما اگر شما حتی یک‌بار هم از اتلاف وقت جلوگیری کنید، شک نکنید که زودتر از آنچه فکر می‌کنید نتیجه مثبت آن را خواهید دید. شما برای گذران زمان انتظار در فرودگاه چه می کنید؟ اگر پیشنهادی دارید خوشحال می‌شویم آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید