تجربه ای لذت بخش در بهترین مراکز خرید تفلیس

تجربه ای لذت بخش در بهترین مراکز خرید تفلیس

تفلیس جهان‌گردی گرجستان

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که گردشگران و مسافران تفلیس در طول سفر به گرجستان با آن مواجه می‌شوند، پیدا کردن بهترین مراکز خرید تفلیس است. گردشگرانی که قصد دارند از کشور گرجستان، سوغات و یا اجناسی را خریداری کنند، ترجیح می‌دهند تا بهترین مرکز خرید آن منطقه را پیدا کنند. این موضوع باعث می‌شود تا دیگر برای خرید تمامی اجناس مورد نیاز خود، مرجع کاملی داشته باشند و نیازی به مراجعه به مرکز خرید دیگری نداشته باشند. حتی اگر اجناس مورد نیاز گردشگران و مسافران در تمامی مراکز خرید موجود باشد، برای افرادی که از گشت و گذار در مراکز خرید لذت می‌برند، بهترین مراکز خرید را برای انجام خریدهای خود انتخاب می‌کنند.

شهر تفلیس گرجستان علاوه‌بر تمام جاذبه‌های گردشگری خاص خود اعم از کارتلیس ددا، کلیسای اسمیندا سامبا، شهر قدیمی و قلعه ناریکالا دارای مراکز خرید متعدد و معروف است. پس اگر قصد دارید به این شهر زیبا سفر کنید، در ادامه با ما در پته همراه شوید تا با مراکز خرید و بازارهای این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.

معروف ترین مراکز خرید تفلیس

صحبت از معروف‌ترین مراکز خرید تفلیس که می‌شود، نام مراکز خرید تفلیس مال، ایست پوینت، گالریا تفلیس، سیتی مال گلدانی، مرانی مال، کارواسلا، لیلو مال، اوراسیا، تفلیس سنترال، مگالین، جی تی سی و اوراسیا می‌درخشد. البته هر کدام از این مراکز خرید ویژگی‌های مختص به خود را نیز دارا هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار ان‌ها گذر کرد. در ادامه به تفکیک این مراکز خرید را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید تفلیس مال (Tbilisi Mall)

صحبت از درخشش شد، ولی درخشش واقعی در بین مراکز خرید، قطعا نوری است که از مرکز خرید تفلیس‌مال منشعب می‌شود. این مرکز خرید به تنهایی می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته شود و بازدیدکنندگان ساعات زیادی را در این مرکز خرید زیبا که اولین و بزرگ‌ترین مرکز خرید در منطقه قفقاز جنوبی است، سپری کنند. این مرکز خرید در 4 طبقه بنا شده است و فروشگاه‌های زیادی از برندهای داخلی و خارجی را شامل می‌شود.

این مرکز خرید را می‌توان به جرات به‌عنوان بهترین مرکز خرید شهر تفلیس دانست و با اطمینان وارد آن شد؛ زیرا احتمال آنکه از این مرکز خرید دست خالی خارج شوید، بسیار پایین است.

گشت و گذار در این مرکز خرید به‌هیچ‌عنوان برای بازدیدکنندگان خسته‌کننده نمی‌شود و پس از خرید می‌توانند سری به طبقات بالای این مرکز خرید بزنند و ناهار یا شام خود را در فودکورت‌های این مرکز خرید میل کنند. فودکورت تفلیس مال مجموعه کاملی از غذاهای بومی و بین‌المللی را شامل می‌دهد و برندهای معروفی چون مک دونالد و کی‌اف‌سی در این فودکورت خودنمایی می‌کنند. در این مرکز خرید بخشی برای شهربازی و سینما اختصاص داده شده است که می‌تواند هر شخصی را برای چندین ساعت سرگرم کند.

مرکز خرید تفلیس‌ مال
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
آدرس Tbilisi Mall, T’bilisi, Georgia
مراکز خرید تفلیس

مرکز خرید ایست پوینت (East Point)

مرکز خرید ایست پوینت برای افرادی که زود خسته می‌شوند یا بعد از خرید حوصله‌شان سر می‌رود و مایلند تا برای لحظاتی استراحت کنند و سرگرم شوند، بازدید از مرکز خرید ایست پوینت توصیه می‌شود. این مرکز خرید علاوه‌بر دارا بودن بیش از 150 فروشگاه مختلف، چندین سینما و یک سینمای سه‌بعدی را شامل می‌شود و از این نظر بر بسیاری از مراکز خرید دیگر برتری دارد.

پیشنهاد می کنیم بخوانید:
بهترین زمان سفر به گرجستان

البته این تنها بخش سرگرم‌کننده و نقطه عطف ایست پوینت نیست و شهربازی کودکان، سالن بولینگ و کافه رستوران‌های متعدد با منوهای متنوع از دیگر نقاط عطف این مرکز خرید هستند. این مرکز خرید در نزدیکی مرکز شهر تفلیس قرار دارد و بازدید از آن را به مسافران و بازدیدکنندگان تفلیس پیشنهاد می‌کنیم.

مرکز خرید ایست پوینت
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
آدرس 2, AleKsandre Tvalchrelidze St, T’bilisi 0182, Georgia
مرکز خرید ایست پوینت (East Point)

مرکز خرید گالریا تفلیس (Galleria Tbilisi)

مرکز خرید مدرنی که چشمان بینندگان را از طراحی شیشه‌ای و ظاهر سفیدرنگ آن به حیرت وا می‌دارد و این مرکز خرید، گالریا تفلیس نام دارد که در خیابان معروفی بنام روستاولی نزدیک به میدان آزادی قرار دارد. این مرکز خرید اگرچه یک مرکز خرید مدرن و نسبتا جدید است، ولی خیلی زود جای خود را در دل مردم شهر تفلیس و گردشگران باز کرد. در این مرکز خرید محصولات مختلفی از برندهای معروف داخلی و خارجی در فروشگاه‌های مختلف این مجموعه به فروش می‌رسند.

این مرکز خرید علاوه‌بر فروشگاه‌های تجاری از مزایای سرگرمی و غذایی نیز برخوردار است. شهربازی کودکان، سالن بولینگ، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، رستوران‌های معروف مک دونالد و کی‌اف‌سی و 2 کافه با دکوراسیون زیبا از جمله امکانات رفاهی این مجموعه هستند. در طبقه آخر مرکز خرید گالریا تفلیس یک تراس بزرگ با فضایی زیبا وجود دارد که می‌توانید اقصی نقاط شهر را با یک دورنمای بی‌نظیر مشاهده کنید.

مرکز خرید گالریا تفلیس
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
آدرس  2/4 Shota Rustaveli Ave, T’bilisi, Georgia
مرکز خرید گالریا تفلیس (Galleria Tbilisi)

مرکز خرید سیتی مال گلدانی (City Mall Gldani)

بنای مرکز خرید سیتی مال گلدانی دارای طراحی ویژه‌ای است و این مرکز خرید با 7 طبقه و دارا بودن بیش از 100 واحد تجاری مردم و گردشگران را به بازدید و خرید از این مرکز خرید جذب می‌کند. این مرکز خرید فاصله چندانی با ایستگاه مترو تئاتر اخمتلی ندارد و ایستگاه‌های اتوبوس متعددی در نزدیکی این مرکز خرید وجود دارند که دسترسی به این مرکز خرید را آسان کرده است.

مرکز خرید سیتی مال گلدانی مجموعه گسترده‌ای از برندهای داخلی و خارجی معروف را پوشش می‌دهد. از جمله برندهای مشهور بین‌المللی می‌توان به ال سی وایکیکی اشاره کرد که از این مرکز خرید، یک جاذبه گردشگری ساخته است. این مرکز خرید همچون دیگر مراکز خرید شهر تفلیس دارای امکانات رفاهی مختلفی است. شهربازی، محل بازی کودکان، کافه رستوران‌های متعدد و فروشگاه‌های معروف از دیگر امکانات رفاهی و فروشگاه‌های این مرکز خرید هستند.

مرکز خرید سیتی مال گلدانی
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
آدرس 27 Omar Khizanishvili St, T’bilisi, Georgia
مرکز خرید سیتی مال گلدانی (City Mall Gldani)

مرکز خرید مرانی مال (Merani Mall)

مرکز خرید مرانی مال متشکل از 4 طبقه واقع در خیابان روستاولی است که قبل‌تر اشاره شد که یکی از خیابان‌های نامدار شهر تفلیس است. این مرکز خرید برخلاف دیگر مراکز خرید معروف شهر تفلیس به دور از شلوغی‌های پرهرج‌ومرج، خلوتگاه افرادی است که از شلوغی‌های جامعه گریزانند.

البته خلوتی مرکز خرید مرانی مال از امکانات رفاهی و فروشگاه‌های معتبری برخوردار است و خلوت بودن آن به بی‌کیفیت بودن فروشگاه‌ها و خدمات آن ربطی ندارد؛ بلکه با وجود مراکز خرید مدرن و معروفی در تفلیس نباید انتظار داشت که تمامی این مراکز خرید غرق در مشتری باشند. برندهای معتبری همچون کوتون، زارا و ماسیمو در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند و رستوران و کافه‌های این مرکز خرید دارای تنوع بالایی هستند.

مرکز خرید مرانی مال
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
آدرس  42 Shota Rustaveli Ave, T’bilisi, Georgia
مرکز خرید مرانی مال (Merani Mall)

مرکز خرید کارواسلا (Karvasla)

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید شهر تفلیس، مرکز خرید کارواسلا است که در خیابان دادیانی قرار دارد و رهگذران زیادی را ناچار به توقف و بازدید از این مرکز خرید می‌کند. این مرکز خرید یک ساختمان بزرگ و 8 طبقه است که واحدهای تجاری زیادی از هر نوع برند معروفی که انتظار دارید، کالا می‌فروشند. این فروشگاه‌ها که اکثرا میزبان برندهای معروفی اعم از کیف، ساعت، لوازم خانگی، زیورآلات، لوازم دیجیتالی و کفش و پوشاک هستند، نیاز گردشگران و بازدیدکنندگان را رفع می‌کنند.

در مرکز خرید کارواسلا که یک مجموعه کامل است، شهربازی، زمین بازی کودکان، داروخانه، سالن زیبایی، بانک، کافه و رستوران‌های مختلفی وجود دارد که نیاز تمامی رده سنی را رفع کرده است. این مرکز خرید دارای یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت 3000 خودرو به‌طور همزمان را دارد که برای افرادی که با خودروی شخصی و کرایه‌ای به خرید می‌روند، گزینه مناسبی است.

مرکز خرید کارواسلا
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
آدرس  7 Tsotne Dadiani St, Tbilisi 1010, Georgia
مرکز خرید کارواسلا از بهترین مراکز خرید تفلیس

مرکز خرید لیلو مال (Lilo Mall)

مرکز خرید لیلو یکی از مراکز خرید قدیمی گرجستان است که در سال 1991 میلادی در 30 کیلومتری شهر تفلیس و در نزدیکی فرودگاه تفلیس تاسیس شده است. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 35 هکتار بنا شده است و بیش از 6 هزار واحد تجاری را پوشش می‌دهد. مرکز خرید لیلو با دارا بودن مجموعه کاملی از فروشگاه‌های مختلف، محصولات برندهای معروف پوشاک، کیف، کفش، جواهرات، پوشاک کودک و محصولات آرایشی و بهداشتی را به فروش می‌رساند.

این مرکز خرید به‌دلیل نزدیکی به مرزهای گرجستان، نیازهای کشورهای همسایه را نیز برطرف می‌کند. مرکز خرید لیلو مال با اینکه خارج از شهر تفلیس است، ساکنان تفلیس را تا فرودگاه تفلیس می‌کشاند تا از این مرکز خرید بازدید کنند. بسیاری از گردشگران خارجی پس از رسیدن به شهر تفلیس به‌دلیل نزدیکی آن به فرودگاه تفلیس، سری به این مرکز خرید می‌زنند.

مرکز خرید لیلو مال
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 7 الی 17
آدرس  112 Kakheti Hwy, T’bilisi 0151, Georgia
مرکز خرید لیلو از بهترین مراکز خرید تفلیس

مرکز خرید اوراسیا (Eurasia Shopping Mall)

مرکز خرید اوراسیا یکی از بهترین و مدرن‌ترین مراکز خرید شهر تفلیس تفلیس است که مجموعه کاملی از برندهای معروف شهر تفلیس را شامل می‌شود. این مرکز خرید مدرن در سال 2010 در 5 طبقه و در مساحتی حدود 7400 متر مربع بنا شده است.

این مرکز خرید در خیابان عمر خیزانیشولی 15 قرار دارد و بیش از 100 واحد تجاری با ارائه محصولات مختلف و برندهای معروف جهانی نیاز مشتریان خود را برطرف کرده است. در مرکز خرید اوراسیا امکانات رفاهی مختلفی از قبیل شهربازی، محل بازی کودکان، باشگاه ورزشی، رستوران، کافه، پارکینگ و فضای سبز را شامل می‌شود و از این حیث با رقبای خود رقابت تنگاتنگی دارد.

مرکز خرید اوراسیا
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 20
آدرس 15 Omar Khizanishvili St, T’bilisi 0167, Georgia
اوراسیا ازه مراکز خرید تفلیس

مرکز خرید تفلیس سنترال (Tbilisi Central)

مرکز خرید تفلیس سنترال همانطور که از نامش پیداست در مرکز شهر تفلیس قرار دارد و یکی دیگر از بهترین و مدرن‌ترین مراکز خرید تفلیس است. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 47 هزار متر مربع بنا شده است و واحدهای تجاری مختلفی از قبیل پوشاک، کیف، کفش، زیورآلات و محصولات مرتبط با کودکان را شامل می‌شود. در طبقه اول مرکز خرید تفلیس سنترال یک گالری طلای بزرگ و کامل وجود دارد که ناخودآگاه بسیاری از زوج‌های جوان و عاشق را به طرف خود می‌کشاند.

رستوران‌ها و کافه‌های این مرکز خرید از تنوع بالا و کیفیت بالایی برخوردارند و هر فردی را با هر ذائقه‌ای راضی نگه می‌دارند. نکته جالبی که درباره این مرکز خرید وجود دارد، این است که فروشندگان محلی تفلیس بازار کوچکی برای خود راه انداخته‌اند و به فروش میوه و سبزیجات خود می‌پردازند.

مرکز خرید تفلیس سنترال
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 7 الی 22
آدرس Station Square, Tbilisi, Georgia

مرکز خرید مگالین (Megaline)

مرکز خرید مگالین با دیگر مراکز خرید شهر تفلیس متفاوت است و بیشتر بر یک حوزه تخصصی که آن هم فروش کالاهای خانگی است، تمرکز دارد؛ هر چند محصولات دیگری از قبیل پوشاک، کیف، کفش، کتاب، موبایل و عطر را نیز شامل می‌شود. این مرکز خرید در خیابان وکوئا قرار دارد و بسیاری از ساکنین شهر تفلیس برای خرید محصولات خانگی به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند.

مرکز خرید مگالین
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 11 الی 20
آدرس Agladze 15, Tbilisi, Georgia

مرکز خرید جی تی سی (GTC)

آخرین مرکز خریدی که در این مقاله به آن می‌پردازیم، مرکز خرید جی تی سی است که محصولات متنوعی از پوشاک، جواهرات، زیورآلات، کفش، ساعت، لوازم خانگی، اسباب‌بازی و … را به فروش می‌رساند. محصولاتی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند، همگی از برندهای معروف گرجستانی و بین‌المللی هستند.

در این مرکز خرید امکانات رفاهی و سرگرمی مختلفی از قبیل رستوران، کافه، شهربازی، زمین بازی کودکان، سینما و باغ وحش وجود دارند که تمام دغدغه‌های بازدیدکنندگان را رفع کرده است. این مرکز خرید همانند مرکز خرید مگالین، در خیابان وکوئا قرار دارد.

مرکز خرید جی تی سی
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 11 الی 20
آدرس 122 David Agmashenebeli Alley, Tbilisi, 0131, Georgia

بهترین بازارهای تفلیس

در کشورهای مختلف و در شهرهای توریستی و بزرگ، علاوه‌بر مال‌های (مراکز خرید) کوچک و بزرگ همچون مواردی که در بالا به توصیف آورده شده است، بازارهای سنتی و محلی مختلفی را شامل می‌شوند. در واقع این بازارهای سنتی و محلی بیشتر رنگ و بوی آن کشور و شهر را می‌دهند. بدین ترتیب برای گردشگرانی که علاقه دارند تا بیشتر با فرهنگ آن کشور آشنا شوند، این بازارها را به مراکز خرید پرزرق و برق ترجیح می‌دهند. در ادامه بازارهای مهم شهر تفلیس را به شما معرفی کنیم.

بازار میدان تفلیس (Meidan Bazaar Tbilisi)

اولین مال یا بازار سنتی که قصد داریم، آن را به شما معرفی کنیم، بازار میدان تفلیس است که یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای شهر تفلیس است. این بازار علاوه‌بر اهمیت خرید و فروش کردن به‌عنوان یک مکان تاریخی است و بسیاری از گردشگران از این محل به‌ عنوان یکی از جاهای دیدنی تفلیس و گرجستان بازدید می‌کنند. پس کسانی که قصد دارند تا آثار گرجی اعم از سوغات، خوراکی، ادویه‌جات، صنایع دستی، عتیقه‌جات و آثار هنری را خریداری کنند، بهتر است راه خود را به سوی این بازار کج کنند.

بازار میدان تفلیس
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 10 الی 22
آدرس Gorgasali Square, Tbilisi 0144 Georgia

بازار درای بریج (Dry Bridge Market)

بازار محلی دیگری در مجاورت رودخانه دکورا قرار دارد که فروشندگان این بازار را اکثرا بومیان تفلیس تشکیل می‌دهند و شباهت بسیار زیادی با بازارهای محلی موجود در کشور خودمان ایران دارد که بازار درای بریج نام دارد. این بازار همانند دیگر بازارهای محلی طیف گسترده‌ای از آثار تزئینی و بسیار زیبایی را به فروش می‌رسانند. این بازار محلی مصداق بارز ضرب‌المثل معروف از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد را می‌دهد و حتی اجناسی در این بازار مشاهده می‌کنید که متعلق به دوران شوروی هستند.

بازار درای بریج
ساعت کاری تمامی روزهای هفته از ساعت 8 الی 17
آدرس PR23+96X, T’bilisi, Georgia

بازار دیزرتر (The Dezerter Bazaar)

بازار محلی دیگر تفلیس، یک بازار روز باکیفیت و ارزان‌قیمت است که برای خریدهای روزانه مرجع مناسبی است و بازار دیزرتر نام دارد. در این بازار انواع خوراکی اعم از میوه‌ها و سبزیجات، لبنیات گرجی، ادویه‌جات، مرغ و ماهی با قیمتی پایین‌تر از استاندارد مراکز خرید بزرگ و گران‌قیمت به فروش می‌رسند. اکثر فروشندگان بازار دیزرتر، مردم محلی تفلیس هستند. پس اگر دوست دارید تا از یکی از بازارهای محلی شهر تفلیس بازدید کنید تا با فرهنگ مردم گرجستان و تفلیس بیشتر آشنا شوید، بازار دیزرتر می‌تواند یکی از گزینه‌های روی میز باشد.

بازار دیزرتر
ساعت کاری روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه از ساعت 7 الی 18، اواخر هفته از ساعت 7 الی 18 و روزهای دوشنبه تعطیل است.
آدرس 5 Abastumani St, T’bilisi, Georgia

بازار واگزال (Vagzali Bazaar)

آخرین بازاری که در این مقاله قصد داریم به شما معرفی کنیم، بازار واگزال تفلیس است که بازاری کامل و جامع است. برای توصیف این بازار می‌توان به بازارهای تهران و تجریش اشاره داشت که دارای چندین بخش مختلف هستند. فروشگاه‌های مختلفی از قبیل پوشاک، لوازم الکترونیکی و دیجیتال، انواع خوراکی و نوشیدنی و صنایع دستی گرجی در بازار واگزال وجود دارند که بازدیدکنندگان را راضی می‌کنند. بازار واگزال فاصله چندانی با بازار دیزرتر ندارد و ایستگاه راه‌آهن تفلیس، دسترسی به این دو بازار را بسیار راحت کرده است.

بازار واگزال
ساعت کاری از ساعت کاری این بازار اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی به‌دلیل فاصله نزدیک با بازار دیزرتر حدس می‌زنیم، ساعت کاری مشابهی داشته باشند.
آدرس PQCV+8JV, T’bilisi, Georgia

سخن پایانی

اگرچه مراکز خرید و بازارهای محلی تفلیس دارای امکانات و خدمات نسبتا مشابهی هستند، ولی نمی‌توان آنان را به‌طورکامل مشابه یکدیگر دانست و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که در مقاله به آنان پرداخته شد. با امکانات رفاهی رایجی چون پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران، کافه، بانک، شهربازی، سینما و فروشگاه‌های مختلفی که در مراکز خرید تفلیس وجود دارند، گردشگران دیگر نیازی به گشت و گذار کامل در شهر برای خریدهای خود ندارند. اگر نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این مراکز خرید بدست آورید، می‌توانید به سایت‌های رسمی این مراکز خرید لوکس و ارزان‌قیمت مراجعه کنید.

سوالات متداول

مراکز خرید تفلیس مال، ایست پوینت، کارواسلا و بازار محلی درای بریج از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر تفلیس هستند.

مرکز خرید اوراسیا را می‌توان به‌عنوان لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مرکز خرید شهر تفلیس دانست که با 5 طبقه و با مساحتی به مقیاس 7400 متر مربع، گران‌ترین مرکز خرید تفلیس است.

یکی از مراکز خرید ارزان‌ قیمت شهر تفلیس، مرکز خرید لیلو مال است که در 30 کیلومتری شهر تفلیس و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی تفلیس قرار دارد.

مرکز خرید ایست پوینت بیش از 150 فروشگاه مختلف را شامل می‌شود.

بازار میدان تفلیس یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر تفلیس است که مردم بومی در آن به فروش انواع محصولات و سوغات گرجی می‌پردازند.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید