معرفی بهترین شهر های شمال برای کار و زندگی

معرفی بهترین شهر های شمال برای کار و زندگی

استان گلستان ایرانگردی گیلان مازندران

شاید کمتر ایرانی‌ای باشد که در زندگی‌اش حداقل یک بار به سفر به بهترین شهر های شمال ایران فکر نکرده و در ادامه آن نیز زندگی در این شهرها را تصور نکرده باشد. شهرهای شمال ایران به جهت آب و هوای خوشی که دارد برای بسیاری از افراد شهرهایی مطلوب برای زندگی و کار خواهند بود. در این نوشتار نیز سعی می‌کنیم بهترین شهر های شمال و روستاهای مهم در ناحیه شمال ایران را بررسی کنیم تا تصویری درست از زندگی در شمال ایران پیدا کنیم.

بهترین شهر مازندران برای کار و زندگی

استان مازندران را به عنوان اولین استان شمال ایران بررسی می‌کنیم. در استان مازندران شهرهای مهمی مانند رامسر، آمل، تنکابن، قائمشهر، ساری و… وجود دارد. استان مازندران به دلیل آب و هوای مطلوب، نزدیکی به دریا و طبیعت بکر آن مقصد بسیاری از مهاجران خواهد بود. در ادامه به چند شهر مازندران سر می‌زنیم:

شهر رامسر در شمال ایران

آیا می‌دانستید جاهای دیدنی شمال ایران نیز در بین خود یک عروس دارند؟ بسیاری شهر رامسر را عروس شهرهای شمالی ایران می‌دانند. رامسر که در گذشته سخت‌سر نام داشته است، شهری است که در شمار شهرهای مهاجرپذیر ایران جای گرفته است.

درست است که تمام شمال ایران طبیعتی جذاب دارد اما شهر رامسر در کنار طبیعت بسیار خاص خود، دارای زیرساخت‌های گردشگری نیز هست. همین امر است که باعث وجود شغل‌های مختلفی در زمینه گردشگری می‌شود و شرایط را برای مهاجرت فراهم خواهد آور‌د.

شهر رامسر از بهترین شهر های شمال

شهر آمل در شمال ایران

می‌دانستید که مهاجرپذیرترین شهر در بین شهرهای استان مازندران، آمل است؟ جذابیت‌های شهر آمل بسیار زیاد و متنوع است. از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آمل می‌توان به غارهای دستکند، آبگرم استراباکو، پارک مشهور میرزا کوچک خان، جنگل الیمستان و … اشاره کرد.

از آن جایی که این شهر از نظر اقتصادی، گردشگری، معیشتی و اجتماعی در جایگاه خوبی قرار دارد، توانسته است در فهرست بهترین شهر های شمال ایران برای زندگی و کار قرار بگیرد.

شهر آمل

شهر تنکابن در شمال ایران

تنکابن در ذهن اکثر مردم به عنوان شهر مرکبات شناخته می‌شود. حضور باغ‌های زیبای کیوی و پرتقال باعث زیبایی به خصوص در این شهر می‌شود. اما مهم‌تر از زیبایی موقعیت‌های شغلی‌ای است که بر اثر وجود این باغ‌ها در تنکابن ایجاد می‌شود.

همچنین قابل ذکر است که شهر تنکابن دارای زیبایی‌های ساحلی و جنگلی خاص خود نیز هست. اگر بخواهیم به این جاذبه‌های طبیعی اشاره کنیم باید از ییلاق دینارسرا، خشکه داران، آبشار فرهاد جوی و… نام ببریم.

شهر تنکابن

شهر ساری در شمال ایران

شهر ساری مرکز استان مازندران است و با جمعیت حدود ۶۰۰ هزار نفری خود پرجمعیت‌ترین شهر مازندران به حساب می‌آید. این شهر از شمال توسط دریای زیبای خزر و از جنوب توسط دامنه‌های سرسبز کوه‌های البرز احاطه شده است. در واقع از شهر تا دریا فقط پانزده دقیقه با ماشین فاصله است.

چهار فصل بودن این شهر به گردشگران این امکان را می‌دهد که در هر زمان از سال از طبیعت بی‌نظیر و بکر ساری لذت ببرند و همچنین زمینه شغل‌های فصلی در ساری پدید خواهد آمد. رودخانه تجن از میان شهر ساری می‌گذرد و مکانی تفریحی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است تا یک عصر آرام را در کنار این رودخانه سپری کنند.

شهر ساری

بهترین شهرهای گیلان برای کار و زندگی

اما پس از استان مازندران به استان گیلان سفر می‌کنیم. اگر به دنبال بهترین شهر های شمال ایران برای زندگی و کار هستیم قطعا باید به گیلان هم سر بزنیم و با شهرهای مهم آن مانند رشت، لاهیجان، انزلی، رضوانشهر، آستارا و… آشنا شویم.

شهر رشت در شمال ایران

مرکز استان گیلان، شهر رشت است که بزرگ‌ترین شهر ساحلی دریای خزر است. آب و هوای خوب، جو صمیمی و اجتماع خوب، فرهنگ جذاب و دیدنی‌های این شهر باعث مهاجرپذیر بودن آن شده است. چندی از زیباترین جاذبه‌های شمال کشور در رشت قرار دارد. خرید در بازار رشت را نیز هرگز از یاد نخواهید برد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی رشت می‌توان به خانه میرزاکوچک خان جنگلی، خانه ابریشمی، چشمه آب شور لاکان، پل خشتی لوشان، آرامگاه میرزا کوچک خان، بازار روز رشت و… اشاره کرد.

شهر لاهیجان

سفر به لاهیجان یکی از جذاب‌ترین شهرهای استان گیلان محسوب می‌شود. این شهر علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، قدمت تاریخی بسیار بالایی نیز دارد. چنان که حمدالله مستوفی تاریخ نویس قدیمی در کتاب خود از لاهیجان به عنوان شهر باغ‌ها و شالیزارها یاد کرده است.

از بین جاذبه‌های گردشگری لاهیجان می‌توانیم به مسجد اکبریه لاهیجان، تالاب سوستان، موزه تاریخ چای، استخر لاهیجان، پل خشتی، مسجد جامع لاهیجان، تله کابین و … اشاره کنیم.

بندر انزلی در شمال ایران

در بین بهترین شهر های شمال ایران برای زندگی به بندر انزلی می‌رسیم. بندر انزلی بعد از رشت بزرگ‌ترین شهر گیلک زبان در دنیا است. بندر انزلی نیز زیبایی‌های بسیاری دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم مرداب انزلی، مناره انزلی یا همان برج ساعت، پارک جنگلی بندر انزلی، ساحل بندر انزلی، مرکز تجاری ونوس، آکواریوم و … را نام ببریم.

شهر آستارا در شمال ایران

آستارا نیز یکی از بهترین شهر های شمال برای زندگی است که به خاطر ساحلی بودن شهرت دارد. در شهر آستارا می‌توانید از جاذبه‌های مختلفی مانند تالاب استیل، آبشار لاتون، گردنه حیران، ساحل صدف و … دیدن کنید و لذت ببرید.

شهر آستارا

رضوانشهر

تعریف مسیرهای رضوانشهر مانند جاده پونل به خلخال را حتما باید شنیده باشید. انگار تکه‌ای از بهشت را در میان راه برای شما قاب کرده‌اند و هر بار که در این مسیر قرار می‌گیرید زیبایی‌های دیگری را پیدا خواهید کرد.

بهترین شهر گلستان کار و زندگی

اما پس از مازندران و گیلان به استان زیبای گلستان در شرقی‌ترین ناحیه شمال ایران می‌رسیم. در استان گلستان نیز چندین شهر مانند بندرگز، گنبد کاووس، گرگان و… وجود دارد. جالب است بدانید بیشترین مهاجرپذیری در شمال ایران به این استان برمی‌گردد. در ادامه نگاهی به شهرهای استان گلستان نیز خواهیم انداخت.

شهر گرگان

چنان که می‌دانید گرگان مرکز استان گلستان است و محلی بسیار خوب برای زندگی خواهد بود. علاوه بر این، ناحیه‌ای بسیار خوب برای گردشگران محسوب می‌شود و با جاذبه‌های بی‌پایانش از توریست‌ها پذیرایی خواهد کرد. جاذبه‌های گردشگری متنوعی به همراه ترکیبی از کوه، دریا، آبشار، تالاب، زمین و … در این شهر و اطراف آن دیده می‌شود.

اگر بخواهیم از این ترکیب‌های طبیعی و فرهنگی نام ببریم می‌توانیم به جاذبه های گردشگری بسیاری مانند آبشار زیارت، رنگو و شصت لکانه اشاره کنیم. در کنار این‌ها دریاچه توشن، جنگل شصت کلا، طبیعت بکر و زیبای سردانسر در این شهر قرار دارند که سالانه مهاجران و مسافران زیادی را برای دیدن آن‌ها به استان گلستان می‌کشانند.

شهر گرگان

گنبد کاووس

گنبد کاووس چنان که از نام آن بر می‌آید، آرامگاه گنبد کاووس را در خود جای داده است. این شهر دارای قدمتی بسیار زیاد است و سازه‌های کهن این شهر از جهتی جذابیت توریستی دارد. همچنین در گنبد کاووس می‌توانید تالاب‌ها، روستاها و مناطق طبیعی جذابی را نیز مشاهده کنید.

بندرگز

در کنار شهرهای زیبای استان گلستان مانند گرگان می‌توانیم به بندرگز نیز به عنوان یک مقصد گردشگری و مهاجرتی اشاره کنیم. اقامت در روستاهای اطراف این شهر از جمله روستای وطنا، تجربه‌ی جذاب و جدیدی برای شما خواهد ساخت. جاذبه‌های تاریخی مانند عروس قلعه، قدیم قلعه، مار قلعه و تپه‌های باستانی در این شهر وجود دارند که افراد زیادی را به سمت خود خواهند کشید. از جمله جاذبه‌های طبیعی بندرگز می‌توان به آبشارهای متعدد، جنگل‌های تنیده، دریا و رودهای خروشان آن اشاره کرد.

بهترین روستاهای شمال کار و زندگی

تا کنون برخی از مهم‌ترین و بهترین شهر های شمال برای زندگی را نام بردیم. اما روستاهای شمال ایران نیز چنان جاذبه دارند که شما را به سمت خود بکشانند. خصوصا اگر به دنبال آرامش و نزدیکی بی حد و مرز به طبیعت هستید، شاید به جرأت بتوانیم بگوییم بهترین انتخاب روستاهای شمالی ایران هستند. در ادامه چندی از بهترین روستاهای شمال برای زندگی را نام می‌بریم.

روستای حیران آستارا

نام روستای حیران را حتما شنیده‌اید. روستای حیران یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین روستاهای استان گیلان است. اگر به دنبال زندگی خانه‌های روستایی شمال، خوردن غذاهای جذاب گیلک و دیگر لذت‌های نهفته در این ناحیه هستید، پیشنهاد ما به شما روستای حیران خواهد بود.

روستای سوباتان

اگر باز هم بخواهیم یکی از روستاهای گیلان را معرفی کنیم، روستای سوباتان انتخابی بسیار خوب خواهد بود. غذاهای محلی جذاب و گیاهان دارویی موجود در دشت و دمن‌های اطراف سوباتان بسیار معروف و کارآمد هستند. در صورت فکر کردن به زندگی در شمال روستای سوباتان را نیز در نظر داشته باشید.

روستای کاله در شمال ایران

از روستاهای استان مازندران می‌توانیم روستای کاله را معرفی کنیم. این روستا در نواحی بابلسر قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های آن گذر رودخانه بابلرود از نزدیکی آن است. این امر باعث طبیعت و سرسبزی بسیار شده است و همچنین فضای خوبی برای کشاورزی در اطراف روستای کاله ساخته است.

روستای آبکنار

از روستاهای اطراف بندر انزلی در استان گیلان می‌توانیم روستای آبکنار را نام ببریم. این روستا سه مجل به نام‌های میر محل، میان محل و مسجد محل دارد که هر کدام زیبایی‌های ساختمانی و فرهنگی جذابی دارند.

روستای لهارود

اگر نام روستاهای گیسوم را شنیده باشید، احتمالا روستای لهارود را نیز در این بین خواهید شناخت. در قسمت جنوب شرقی جنگل گیسوم روستایی به نام لهارود وجود دارد. این روستا با هوای مرطوب و خنک خود یکی از جذاب‌ترین نقاط شمال ایران خواهد بود.

روستای لهارود

روستاهای اسالم

اسالم بخشی در شمال ایران است که چندین روستا را در دل خود جای داده است. اگر به دنبال آرامشی بی نظیر و خاص هستید با گذر از جاده اسالم به خلخال از روستاهای اسالم دیدن کنید و در کمال آرامش زندگی کنید و با روستاییان خوشدل این ناحیه معاشرت کنید. اما اگر بخواهیم روستاهای این ناحیه را نام ببریم باید به این موارد اشاره کنیم:

  • روستای کله سر
  • روستای گتگسر
  • آلالان قدیم
  • سیاه چال
  • خلخال
  • روستای قدیمی ناو اسالم

روستاهای شفارود

باز هم در گیلان پرسه می‌زنیم و نواحی روستایی دیگری را پیدا خواهیم کرد. روستاهای کنار دریا یک دسته از جذاب‌ترین روستاهایی خواهند بود که در شمال ایران به آن‌ها مراجعه کنید. روستاهای شفارود نیز از این دسته‌اند و به شرح زیر هستند:

  • روستای شفارود
  • روستای کلیمان
  • روستای خیمه سر
  • روستای شادکوه
  • روستای نوکنده
  • روستای الکام

شفارود در دل خود رود جذابی جای داده است که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. همچنین پل تاریخی و خشتی شفارود یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های گردشگری گیلان و ایران به حساب می‌آید.

روستاهای اطراف جنگل گیسوم

چنان که در ذیل لهارود گفتیم جنگل گیسوم از جذاب‌ترین نواحی شمال ایران است و دور تا دور آن چندین و چند روستا وجود دارد. لهارود در قسمت جنوب شرقی آن است. اما در جهات دیگر آن نیز روستاهایی وجود دارند. روستاهای لتیین، دیگه سرا و سیاه بیل در جنوب و جنوب غربی جنگل گیسوم قرار دارند. از سوی دیگر نیز روستای پیر هرات در شمال غربی روستا را شاهد هستیم.

سخن پایانی

در این مجال تلاش کردیم تعدادی از مهم‌ترین و مهاجرپذیرترین شهرهای شمال ایران را نام ببریم و جاذبه‌ها و قابلیت‌های هر کدام را نام ببریم. با بررسی بهترین شهر های شمال برای زندگی و کار می‌توان به درک درستی از وضعیت شهرها و همچنین روستاهای شمالی ایران به دست آورد و با توجه به این درک شهری را برای سفر انتخاب کرد.

سوالات متداول

همه شهرهای شمالی ایران جذابیت‌های خاص خود را دارند اما می‌توانیم به رامسر به عنوان عروس شمال اشاره کنیم.

مشخص است که بزرگ‌ترین شهر گیلک زبان، رشت و دومین شهر بزرگ گیلک بندر انزلی است.

استان گیلان مملو از روستاهای زیباست. اما می‌توانیم از روستای حیران به عنوان جذاب‌ترین آن‌ها نام ببریم.

ثبت دیدگاه

با درج نظر امتیاز کسب کنید
      • سلام همراه گرامی
        تمام شهرهای ایران زیبا و دیدنی هستند ولی در این محتوا تنها به بررسی بهترین شهرهای شمالی برای کار و زندگی پرداختیم

        آیا مفید بود؟
      • سلام همراه گرامی
        قطعا بابل یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران هست و حتما در آپدیت های بعدی به محتوا اضافه خواهد شد

        آیا مفید بود؟
  1. همه جاش خوبه مخصوصا رودسر قطب تولید فندق. درضمن شمال بهترین جاس برای مشاوراملاکیها.البت اگردولت طرح سامانه املاک و اجرا کنه عالی میشه ودست مافیااملاک ازاین زمینهای باارزش قطع میشه

    آیا مفید بود؟
    • ممنون از زحمات شما
      فقط خواهشاً عکس های الکی نذارین توی سایت
      اگه شهر و یا منطقه ای معرفی میشه عکسهای واقعی همون جا رو بزنید واسه شناخت بهتر بینندگان سایت

      آیا مفید بود؟
      • سلام همراه گرامی
        ممنون از اینکه دیدگاه خودتون را با ما به اشتراک گذاشتید
        عکس ها کاملا بر اساس منطقه مشخص شدند و واقعی هستند

        آیا مفید بود؟
  2. دراین گزارش از نو شهر یاد نشده بود نزدیکی جنگل ودریا به هم در نوشهر زیبایی ومناظر خاصی را بوجود آورده که دیدنیست

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      ممنونیم از همراهی شما، حتما در آپدیت های بعدی در مورد این شهر زیبا هم صحبت خواهیم کرد.

      آیا مفید بود؟
  3. هیچ کجای شمال به درد کار نمیخوره چون هم دستمزد پایینه و هم نه صنعتی وجود داره. ممکنه کار محدود باشه ولی فصل یه شاید در طول سال دو یا سه ماه کار باشه.

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      حتما در آپدیت های بعدی در مورد این شهر زیبا هم صحبت خواهیم کرد.

      آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      ممنون از اینکه دیدگاه و حسن نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

      آیا مفید بود؟
  4. سلام خسته نباشید.دست به قلم خوبی دارید .بنظرم در بخش کشاورزی (دام.طیور.زنبور.گل گیاه.) توضیح میداد بهتره بود .

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      بله حتما در آپدیت های بعدی در مورد این موارد هم صحبت خواهیم کرد.

      آیا مفید بود؟
    • ممنون خیلی عالی بود تمام شمال ما زیباست. بحث اقتصادی بودن سفر وزندگی رو هم تو مقاله هاتون قید کنین بازم تشکر

      آیا مفید بود؟
  5. با درود و سپاس از همه ی دست اندر کاران مجله اینترنتی،خواستم در تکمیل مقاله شما،تعریف بیشتر و نقدی اضافه کنم،اولا تشکر بابت معرفی و شناساندن اماکن و طبیعت زیبای شمال ایران،ثانیا در مورد اینکه گفتید شهرهایی مثل آمل از بهترین مکان های مناسب زندگی که دارای ظرفیت پذیرش مهاجر و وجود مشاغل و درآمد است،بنظر بنده که حدود ۴۰سال در این شهر زندگی میکنم،کاملا اشتباه است و درست عکس گفته های شما،آمل هم مانند سایر شهرستان ها دچار سختی های زندگی،از جمله بیکاری و درآمد پایین است….

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی
      ممنون که نظر خودتون را با ما و سایر همراهان پته به اشتراک گذاشتید و ما را در تکمیل این محتوا یاری رساندید
      قطعا وضعیت بازار کار با رفتن نیروهای کار بیشتر و متخصص بخصوص که مشاغل مرتبط با اینترنت و کامپیوتر بیشتر شده می تواند تاثیر زیادی در ایجاد مشاغل جدید داشته باشد و شاید نسبت به ۴۰ سال گذشته وضعیت کاری متفاوت شده باشد

      آیا مفید بود؟
  6. ای بابا با این مجوزهای غیرمجاز مدیرکل های محیط زیست که تازه عوض شد و آدم های حریص ۱۰سال دیگه خبری از مازندران نیست .طبرستان است

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      حتما در آپدیت های بعدی در مورد این شهر زیبا هم صحبت خواهیم کرد، اما ما قبلا در سایتمون به بررسی کلی زیبایی های ماسال پرداختیم، لینک مطلب رو براتون قرار میدم تا در صورت تمایل مطالعه کنید.
      https://www.pateh.com/blog/sights-of-masal/

      آیا مفید بود؟
    • این منطقه مربوط به گیلان بزرگ هستش و نویسنده مقاله کاملا درست اشاره کردن،صاحبان گویشهای مختلفی در گیلان زندگی میکنند ترک زبانهای مهاجر هم هستند ولی این مناطق از قدیم مثل تالش زبانهای گیلک،ترک زبانهای گیلک، زندگی میکردند،لطفا به نژاد گیلک خود افتخار کنید. مثل این هستش که من از گیلان به خاطر گویشم خودم رو از ایران بزرگ جدا کنم.
      سپاس از نویسنده مجله پته،لطفا شما هم در نگارش مطالب این حس قومیت‌های ایران بزرگ رو بیشتر بپردازید تا پذیرش مطالب با واقعیت‌های درست شکل بگیره.

      آیا مفید بود؟
  7. برای جمعیت میتونستند آمار رو از سازمان برنامه و بودجه و … بگیرند. برای وضعیت کسب و کار هم اگر آمار از اداره کل اقتصاد و دارائی استان می‌گرفتند ،مطالب بیشتر منطبق بر واقع میشد.

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      حتما تلاش می کنیم در آپدیت های بعدی اطلاعات دقیق تری را ارائه دهیم، ممنون از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک می گذارید.

      آیا مفید بود؟
    • درسفری که به شمال داشتم ،خاطرات خوب وبیاد ماندی،دارم،ازجاهای دیدنی،تا غذاهای خوشمزه،وپس از گذراندن یک دوره ۲۰روز ودین شهرهاولذت بردن از طبیعت،کلی هم سوغات،برای دوستان،واقوام،آوردم وبسیار عالی بود وازاینکه این اطلاعات،اینجا آمده گوشه ای از خاطراتم رازنده کرد،خسته نباشیدمیگم به گردآورنده،،وآرزوی موفقیت بیشتربراتون دارم،شادوتندرست باشید

      آیا مفید بود؟
      • سلام همراه گرامی؛
        ممنون از اینکه تجربه خوب خود از سفر به این مناطق زیبا رو با ما به اشتراک گذاشتین.

        آیا مفید بود؟
  8. اطلاعات خوبی بود اما حیران و سوباتان ترکها هستند که اشتباهآ غذای گیلکی آنها معرفی شده بود در صورتیکه حتی یک خانواده از هموطنان شریف گیل در این دو مکان ساکن نیستند.

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      ممنون از اینکه دیدگاه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

      آیا مفید بود؟
    • دوست گرامی
      سوباتان یکی از ییلاقات تالش‌هاست و هیچ ربطی ب اذری‌ها نداره

      آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      ممنون از اینکه دیدگاه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید حتما در آپدیت های بعدی به مناطق بیشتری از استان زیبای گلستان می پردازیم.

      آیا مفید بود؟
  9. طرح سوال در انتهای مقاله خیلی با حال بود یاد دوران مدرسه افتادم که در پایان سوال طرح می شد که میزان فهم مطالب را بسنجند

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      ممنون از اینکه دیدگاه خود و حسن نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

      آیا مفید بود؟
    • بهترین شهر برای سرمایه‌گذاری در مازندران شهر سرخرود هست
      پارسال با متری ۶میلیون ویلا ۳۱۶ متری سند دار خریدم آب برق گاز حتی تلفن ثابت هم داشت الان هم ماهی ۱۰میلیون اجاره دادم هم ازش پول درمیارم و هم گرون شده
      به شما هم پیشنهاد خرید و سرمایه‌گذاری برای فرزندان خودتان میدم
      محله قیمت مناسب جاده خانه دریا واقع شده در محمودآباد و سرخرود داخل جاده امکانات رفاهی مثل داروخانه فروشگاه روجان مارکت پمپ بنزین و…. داره

      آیا مفید بود؟
  10. سلام علیکم، دوستان عزیز،، اگر برای کار وزندگی وسرمایه گذاری خواستید شهری رو انتخاب کنید، بدون هرگونه فکری بهتون مشهد رو معرفی میکنم، مشهد شهریست که با جمعیت حدود 5میلیونی خود ارزان ترین شهر ایران است، قیمت مسکن حتی از دور افتاده ترین شهرها هم ارزانتر است، وجمعیتی حدود 10تا12 میلیون سالانه انواع مسافران ایرانی وخارجی رو دارد که این خودش بیشترین امار مسافر حتی در دنیا است،، وتوصیه میکنم که حتما مشهد رو در نظر بگیرید

    آیا مفید بود؟
  11. بنظر من شهر تالش با مردمانی خونگرم با داشتن امکانات خوب و هوای خنکی سوباتان که داره و نزدیکی به بندر انزلی ، فومن ، جاده اسالم خلخال و استارا بهترین لکیشن برای زندگی هست ، البته قیمت زمینهای ان که خیلی ارزونه

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      ممنون از اینکه دیدگاه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

      آیا مفید بود؟
  12. ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما وهمینطور همه دوستان عزیز می خواستم عرض کنم که علاوه بر قسمت شمال ایران لطفا از سایر نقاط ایران بزرگ ،زیبا تاریخی با آنهمه طبیعت روح بخش بیشتر وبیشتر بنویسید و کمی راجع به بقیه نقاط ایران هم حساس باشید،واقعا اصلا معنی نداره که زیبایی یک کشور رو فقط دریک بخش ببینید،بخدا قسم ایران نقاطی دلره،جنگل‌های زیبایی داره، چرا اینقدر به شمال چسبیدیم،؟؟؟؟! یا اینکه اصلا کلا شمالی هستین وبقیه ایران برایتان بی ارزشه یا معنی زیبایی و تاریخ وتمدن رو نمی‌دانید!! بابا ! ایران سب و دو تا استان داره نه سه تا!!!!!!!!!!

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      ممنون از اینکه دیدگاه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، به صورت قطعی تمام مناطق ایران عزیزمون زیبا هست و باید معرفی شود و ما تمام سعیمون رو در این رابطه میکنیم اما فقط زیبایی مناطق ملاک معرفی اون ها نیستن و ما باید مواردی مثل آب و هوا، فصل سفر و … رو هم در نظر بگیریم، در حال حاظر این فصل برای سفر به شمال مناسب است همونطور که پاییز و زمستان زمان مناسب تری برای معرفی سفر به شهرهای جنوبی است.
      در صورتی که مقالات قبلی سایت رو نگاه کنید متوجه تلاش ما برای رعایت تنوع محتوایی از سایر نقاط ایران خواهید شد، لطفا این موضوع رو هم در نظر بگیر که ایرانمون جاهای دیدنی و زیبای زیادی داره که طبیعتا معرفی تمامی آن ها زمان بر هست و متاسفانه ما هم محدودیتی به اسم زمان داریم.
      در نهایت هم اگر نظری در رابطه با مناطق دیدنی دارید و جای خاصی رو مد نظرتون دارید خوشحال میشیم اطلاع رسانی کنید تا بعد از بررسی های لازم به اون مناطق هم پرداخته شود.

      آیا مفید بود؟
  13. با سلام و خسته نباشید ییلاق سوباتان و اسالم و ساحل زیبای گیسوم همه از مناطق دیدنی و زیبای خطه ی سرسبز طالش با مردمی اصیل و فرهنگ ناب تالش می باشند . در معرفی شما این به این‌ شهرستان جلگه ای-کوهستانی زیبا با طبعیت بی نظیر و جنگل و ییلاقات بکر که بعد از شهر رشت وسیع ترین شهرستان در گیلان می باشد هیچ اشاره ای نشده است

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      در این محتوا توضیحات مختصری برای روستاهای اسالم، روستاهای اطراف جنگل گیسوم و روستای سوباتان بیان شده است، اما بیان توضیحات کامل در مورد این مکان های زیبا نیازمند محتوای مستقلی هست که حتما به آن خواهیم پرداخت.

      آیا مفید بود؟
  14. جالبه از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر خطه شمال ( البته بعداز رشت) یعنی شهر بهار نارنج بابل هیچ اسمی نیاوردید

    آیا مفید بود؟
    • سلام همراه گرامی؛
      حتما در آپدیت های بعدی در مورد این شهر زیبا هم صحبت خواهیم کرد، اما ما قبلا در سایتمون به بررسی کلی شهر بهار نارنج پرداختیم، لینک مطلب رو براتون قرار میدم تا در صورت تمایل مطالعه کنید.
      https://www.pateh.com/blog/babul-bahar-naranj-city/

      آیا مفید بود؟
    • حاجی بیخیال، کم بدبختی بخاطر ترافیک و جمعیت زیاد داریم؟؟؟
      آقایون خانوما، این داداشمون دروغ میگه، بابل اصلا شهر خوبی نیست، همه ما دزد و فاچاقچی هستیم🤣🤣🤣🤣🤣 لطفا بابل رو برا زندگی انتخاب نکنید😂😂😂😂

      آیا مفید بود؟