بازدید از بهترین پارک های اصفهان | تجربه ای در شهر گنبدهای فیروزه‌ای

بازدید از بهترین پارک های اصفهان | تجربه ای در شهر گنبدهای فیروزه‌ای

اصفهان

به اصفهان سفر کنید و سری به پارک‌های این شهر نزنید؟ حتما پشیمان خواهید شد. پارک‌ های اصفهان از بهترین و دیدنی‌ترین فضاهای سبز شهری هستند که می‌توانید دیدن آن را تجربه کنید. شاید باور غلطی در ذهن همه وجود دارد که اصفهان را تنها با اماکن تاریخی آن می‌شناسند، اما باید گفت اصفهان از پارک های زیادی برخوردار است که جذابیت شهر را چندین برابر می‌کنند. بعضی از پارک‌ها در حاشیه رودخانه زاینده رود و برخی دیگر با وجود فاصله‌ای که از رودخانه دارند با طبیعتی بکر، تجربه‌ی سفری فوق العاده را برایتان به ارمغان می‌آورند.

شهر اصفهان در تمامی فصل‌ها طبیعتی زیبا دارد. این موضوع باعث شده که در هر فصلی منظره پارک‌ها و طبیعت آن متفاوت از دیگری باشد. شاید یکی از دلایل جذب گردشگر این شهر هم همین پارک های زیبا باشد. پارک های شهر اصفهان در هر فصل، یک رنگ، یک حس و فضایی متفاوت از فصل دیگر دارد. پس اگر به این شهر سفر می‌کنید، دیدن پارک‌های آن را در برنامه خود جای دهید. ما در این مقاله شما را با مهم ‌ترین پارک های اصفهان آشنا می‌کنیم. علاوه بر این آدرس پارک های شهر اصفهان را نیز همراه با معرفی هر کدام در اختیارتان قرار داده‌ایم تا خیلی راحت از این فضاهای زیبا دیدن کنید.

لذت بازدید از پارک های اصفهان در سفر به این شهر

پارک های اصفهان و فضاهای سبز حاشیه رودخانه زاینده رود، فضای شهری اصفهان را چندین برابر زیباتر کرده است. پارک‌هایی که هر کدام با سبکی متفاوت و حتی نزدیک بودن به یک بنای تاریخی زیبا، حسی خوب را به مسافرین و مردم شهر منتقل می‌کند.

پارک‌های اصفهان با خدمات و امکانات مختلفی در سرتاسر شهر اصفهان پراکنده شده‌اند. از شمال گرفته تا جنوب شهر و از شرق گرفته تا نقاط غربی. شما می‌توانید در تمام فصول سال، لذت قدم زدن در این پارک‌ها را تجربه کنید و سفری خاطره انگیز برای خود بجا بگذارید.

بهترین پارک های اصفهان

معرفی پارک های اصفهان

اگر به دیدن پارک های اصفهان علاقه‌مند هستید و دوست دارید که در سفر کوتاه یا طولانی مدت خود تجربه دیدن دست کم چند تا از پارک‌های این شهر را داشته باشید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

ما در این قسمت پس از معرفی هر یک از پارک های شهر اصفهان، آدرس دقیق هر پارک را در اختیارتان قرار داده‌ایم. شما می‌توانید تجربه قدم زدن در این پارک های بی نظیر را به خود هدیه دهید.

بهترین پارک های اصفهان

پارک کوهستانی صفه اصفهان

پارک صفه اصفهان، یک پارک کوهستانی است. این پارک در قسمت جنوبی شهر اصفهان قرار دارد. پارک صفه جدا از تصویر زیبای روز، شب‌های بی‌نظیر و آرامش بخشی هم دارد. دیدن نور شهر از بالا و نگاه کردن به وسعت شهر اصفهان از ارتفاعات کوهستانی این پارک تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

علاوه بر یک منظره عالی و طبیعتی وسیع و سرسبز، تجربه دیدن شهر اصفهان از ارتفاعات تله کابین را هم دارید. تله کابین اصفهان با تعداد حدودی 50 کابین شما را به گردنه کوه صفه می‌رساند.

در این نقطه نیز امکاناتی نظیر رستوران وجود دارد که می‌توانید چند ساعتی را در این فضاها باشید. علاوه بر این موارد، این پارک دارای یک شهرباری و تفریحاتی همچون بولینگ هم هست. تمامی این امکانات پارک صفه را به یک فضای توریستی و مناسب برای گذران وقت تبدیل کرده است.

  • آدرس پارک کوهستانی صفه اصفهان: بلوار شهدای صفه، تفرجگاه کوهستانی صفه

پارک کوهستانی صفه اصفهان

پارک ناژوان

اگر دوست دارید در مسیر رودخانه باشید و بودن در طبیعت را تجربه کنید، پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید. در مواقعی که آب رودخانه جریان دارد، ترکیبی از صدای جریان آب و صدای طبیعت حس آرامشی بی اندازه دارد. در مواقع نبود جریان آب رودخانه هم، تجربه بودن در فضایی با آن عظمت و حس خوب یک پارک جنگلی بزرگ با امکانات زیاد قطعا که لذت بخش است.

با رفتن به پارک ناژوان اصفهان، می‌توانید از امکاناتی همچون شهربازی، تله سیژ، آکواریوم، باغ پرندگان و… هم لذت ببرید.

پس اگر به اصفهان سفر می‌کنید، پارک ناژوان را به عنوان یکی از پارک های اصفهان در لیست مکان‌های مورد علاقه خود برای بازدید قرار دهید. این پارک دسترسی‌های مختلفی دارد و شما می‌توانید از ورودی‌های مختلف آن گردش خود را شروع کنید.

  • آدرس پارک ناژوان اصفهان: بزرگراه شهید حبیب‌اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

پارک ناژوان

پارک ایثارگران

پارک ایثارگران اصفهان در کنار حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد. پارکی با فضای سرسبز، زیبا، درختان تنومند و گل‌ها و گیاهان متنوع که محلی مناسب برای استراحت، یک گردش خانوادگی و حتی پیاده روی است. این پارک به دلیل مجاورت با زاینده رود حس خوبی را به شما منتقل می‌کند.

  • آدرس پارک ایثارگران اصفهان: پارک پل بزرگمهر، نرسیده به آبشار اول

پارک ایثارگران

پارک مرداویچ

پارک مرداویج در جنوب شهر اصفهان و منطقه ۶ شهرداری قرار دارد. پارک مرداویج اصفهان فضایی دنج و آرام دارد و از امکاناتی نظیر وسایل بازی برای کودکان، میزهای پینگ ‌پنگ، وسایل ورزشی و میز‌های شطرنج برخوردار است.

اگر دوست دارید چند ساعتی را با خانواده خود در فضایی با امکانات تفریحی خوب باشید، بودن در چنین پارک آرامی را در یکی از مناطق خوب اصفهان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • آدرس پارک مرداویج اصفهان: خیابان آزادی، بعد از خیابان استقلال میانی

پارک مرداویچ

پارک قلمستان اصفهان

پارک قلمستان واقع در بزرگراه امام خمینی و در منطقه 2 شهر اصفهان قرار دارد. این پارک با فضای بزرگ و زیبا و نیز دارا بودن امکاناتی همچون آلاچیق، مسیر پیاده‌روی و بوفه‌های مختلف خوراکی، محل خوبی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است. اگر دوست دارید در سفر به اصفهان فضایی مناسب برای بازی کودکان و لذت بردن بزرگسالان را تجربه کنید، مخصوصا اگر منطقه اقامت شما در ناحیه 2 اصفهان است، حتما سری به این پارک بزنید.

  • آدرس پارک قلمستان اصفهان: بزرگراه امام خمینی، نبش پارک بابوکان و پارک ملت

پارک قلمستان اصفهان

باغ گل‌ های اصفهان

پارک گل‌ها در بین مردم اصفهان به باغ گل‌ها معروف است. این پارک در زمینی به وسعت ۶۷ هزار متر مربع و در محدوده زاینده رود احداث شده است. باغ گل‌های اصفهان به جز اینکه جز پارک های شهر اصفهان است، از جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز به شمار می‌رود. در پارک گل‌ها می‌توانید گونه‌های مختلف گیاهی و گل‌های مختلفی را مشاهده کنید. باغی وسیع و سرسبز که خصوصا در فصل بهار زیبایی باورنکردنی دارد.

چیزی حدود ۳۹۵ گونه گياهی مختلف در باغ گل های اصفهان وجود دارد. همچنین درون این باغ بخشی‌های زیبایی مانند باغ صخره‌ای، برکه، آب‌نما، باغ گیاهان دارویی، باغ سوزنی برگان، باغ گیاهان پیازی، باغ رز، باغ زنبق و باغ داوودی هم وجود دارد.

دیدن این باغ زیبا را در سفرتان به اصفهان از دست ندهید.

  • آدرس باغ گل های اصفهان: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

باغ گل‌ های اصفهان

پارک پردیس هنر اصفهان

پارک پردیس هنر در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع افتتاح شد. این پارک در حاشیه زاینده رود قرار دارد. پارک پردیس هنر اصفهان بزرگ‌ترین سالن آمفی‌تئاتر روباز کشور را دارا است که می‌توان از آن برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی، جشن‌ها و کنسرت‌های روباز استفاده کرد.

در این بوستان غرفه‌های متعددی برای نمایش آثار هنری هنرمندان و پرداختن به هنرهای مختلف وجود دارد که هنرمندان رشته‌های مختلف از این فضاها برای نمایش هنر خود استفاده می‌کنند. مسافرین می‌توانند از این غرفه‌ها و هنر هنرمندان شهر اصفهان دیدن کنند.

  • آدرس پارک پردیس هنر اصفهان: اصفهان، خیابان آبشار سوم (شهید آوینی)

پارک پردیس هنر اصفهان

پارک مشتاق اصفهان

پارک مشتاق از جمله پارک‌های ساحلی اصفهان است. این پارک از نزدیکی پل خواجو شروع و تا نزدیکی پل شهرستان ادامه دارد. پارک مشتاق به دلیل مجاورت با رودخانه منظره‌ای بسیار زیبا دارد. این بوستان محلی مناسب برای پیاده‌روی، گردش خانوادگی، ورزش، تفریح، بازی کودکان و دوچرخه ‌سواری است.

  • آدرس پارک مشتاق اصفهان: پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از عبداالله انصاری

پارک مشتاق اصفهان

باغ فدک اصفهان

باغ فدک اصفهان در سال ۱۳۷۵ در شمال شرق شهر اصفهان و در ناحیه خیابان کاوه اصفهان (محله نزدیک به ترمینال شمالی اصفهان) قرار دارد. این پارک در فضایی به وسعت ۸۵ هکتار احداث شده است. پارک فدک دارای ۴۷ هزار اصله درخت و درختچه است که سبب پاک بودن هوای این منطقه شده‌اند.

پارک فدک برای خدمت‌رسانی به شهروندان، مسافران و گردشگران طراحی شده است و امکانات مناسبی جهت کمپینگ و اسکان مسافرین (به خصوص برای مسافرین نوروزی) دارد.

  • آدرس باغ فدک اصفهان: اصفهان، خیابان فرزانگان

باغ فدک اصفهان

پارک غدیر اصفهان

پارک غدیر از جمله مراکز تفریحی و فرهنگی شهر اصفهان است. این مجموعه سال ۱۳۷۲، در فضایی با وسعت ۵۲ هکتار در شرق تهران و برای یادبود علامه امینی افتتاح شده است. بوستان غدیر از امکانات متنوعی همچون سالن نمایش برخوردار است. همچنین علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، خدمات فرهنگی نیز در این پارک ارائه می‌شود. بنای یادبود علامه امینی، کتابخانه عمومی علامه امینی و فرهنگسرای رسانه از جمله بخش‌های مهم پارک غدیر اصفهان هستند.

  • آدرس باغ غدیر اصفهان: بزرگراه صیاد شیرازی، خیابان علامه امینی

پارک غدیر اصفهان

پارک بانوان صدف اصفهان

این پارک در زمینی به مساحت حدودی 6 هزار متر مربع تاسیس شده است. پارک بانوان صدف اصفهان به منظور غنی سازی اوقات فراغات بانوان، برنامه‌های تفریحی زیادی نظیر کلاس‌های آموزشی، نشست‌های فرهنگی، ورزش صبحگاهی گروهی، مسابقات ورزشی و تورهای گردشی را فراهم آورده است.

  • آدرس پارک بانوان صدف اصفهان: اصفهان، محله هزار جریب، بزرگراه دستگردی، جنب ترمینال صفه

پارک بانوان صدف اصفهان

پارک بانوان باغ نوش اصفهان

پارک باغ نوش در خیابان نوبهار از دیگر مراکز فرهنگی تفریحی ویژه بانوان است که در فضایی به مساحت دو هزار متر مربع احداث شده است. این پارک به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان، امکانات تفریحی زیادی همچون زمین‌های والیبال، بسکتبال، بدمینتون، اسکیت، دوچرخه‌سواری، سایت اسباب‌بازی، فضای سبز و سالن بدنسازی را فراهم کرده است. امکاناتی که می‌توانند ساعات خوشی را برای بانوان رقم بزنند.

  • آدرس پارک بانوان باغ نوش اصفهان: اصفهان، خانه اصفهان، خیابان نوبهار، رو به روی پارک نوش

پارک بانوان باغ نوش اصفهان

بوستان رجایی یا پارک هشت بهشت اصفهان

بوستان رجایی، پارک بزرگی در مجاورت خیابان چهارباغ عباسی اصفهان و با درختانی تنومند و بسیار قدیمی است. عمارت تاریخی هشت بهشت اصفهان هم داخل این بوستان قرار دارد. شما می‌توانید به جز بازدید از عمارت هشت بهشت، چند ساعتی را نیز از فضای دل انگیز پارک هشت بهشت لذت ببرید.

  • آدرس بوستان رجایی یا پارک هشت بهشت اصفهان: محله نقش جهان اصفهان، خیابان پاسداران، خیابان باغ گلدسته

بوستان رجایی یا پارک هشت بهشت اصفهان

به اصفهان رو که تا بنگری بهشت ثانی

اصفهان زیبایی وصف نشدنی‌ای ‌دارد که کمتر گردشگری از طبیعت آن، از مکان‌های تاریخی و پل‌های بی نهایت زیبای آن لذت نمی‌برد. بهشتی بی حد و اندازه که در تمامی سطح شهر قابل مشاهده است. در این بین پارک های اصفهان سرسبزی بی‌حد و مرزی را مقابل چشمان مردم شهر و مسافران قرار داده‌اند. هر یک از این پارک‌ها زیبایی شهر را چندین برابر کرده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در سفرتان به اصفهان زیبا، بازدید از پارک های اصفهان را هم در کنار دیگر برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

ثبت دیدگاه اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.

با درج نظر امتیاز کسب کنید